Проектът се изгражда по ОП „Транспорт 2007-2013”, финансиран от Европейския съюз, и е на стойност 32,2 млн. лв. без ДДС.
Пътят е част от Трансевропейския транспортен коридор IV. Новото трасе, с дължина 8,46 км, ще свърже съществуващия участък от автомагистрала "Хемус" с околовръстния път на София. 
До 2017 г. автомагистрала „Хемус” трябва да бъде готова.

Еврокомисарят по регионална политика беше впечатлен основно от две неща: пътното строителство и шофьорските умения на премиера Бойко Борисов, предаде Дарик.
„Първо съм дълбоко впечатлен от способността на министър-председателя да шофира особено в офроуд условия. Предполагам, че като пуснем магистралата догодина (бел. ред. АМ „Хемус"), със същата скорост ще можем да се движим и тогава.

Хаан обясни, че България не е само пример за усвояване на всички европейски фондове, тя няма нито една спряна или замразена програма.
"Европейската Сметна палата е потвърдила своето позитивно становище за системите за управление и контрол при кохезионни фондове, които са изградени в България. Т.нар. ниво на грешка, заради което на много страни им са замразени и спрени програмите в България, е под необходимите 2%", каза еврокомисарят, цитиран от "Фокус".
Той се впечатлил не само от "Хемус", но и от напредъка, който има по строежа на всички магистрали, които инспектирали и открили с премиера Бойко Борисов.

Еврокомисарят благодари на Борисов, който също бе на инспекцията, за работата, която е "свършил до момента в интерес на българските граждани".
Радвам се, че следващата година ще има повод да дойда в България поне три пъти - за този пътен участък, както и за отсечки от магистралите "Струма" и "Тракия", каза еврокомисарят, цитиран от БТА.

Премиерът Борисов добави, че дотогава ще са готови много километри и на магистрала "Марица".
Думите отлитат, построеното остава, мъдро рече той.
"Това, което строим и всеки ден показваме на хората, ще остане и за българските граждани, и за всички европейци, които пътуват оттук. Когато дойде нашето правителство на власт, всички европейски програми и фондове бяха спрени. Днес България е за пример за другите европейски страни, както каза комисарят Хаан. Това го каза и президентът Барозу", припомни Борисов.

По думите му, ако беше петък вечер или неделя вечер, щеше да има огромно задръстване в района.
"Изнервени хора, замърсена екология, губене на часове. Догодина асфалтираме напролет и някъде май ще предадем на българските граждани. Всичко друго са празни приказки", заяви министър-председателят.

В България никой не вярваше, че ще построим магистрали, заяви пред ден Борисов на срещата между български и албански бизнесмени в Тирана.

Пътната отсечка, която сега свързва магистрала "Хемус" с околовръстния път на София през Горни Богров, е с най-натоварения трафик в държавата - на моменти с над 20 000 автомобила на денонощие, каза председателят на агенцията "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.
Степента на изграждане на изграждането на пътната връзка на „Хемус” със Софийски околовръстен път – пътен възел Яна е някъде около 48 процента, добави той.
По думите му на концесионната площ се оказало, че трябва да се изпълнява насип под вода с повече от 10 метра дебелина на слоя, но това вече било направно, предаде "Фокус".

През следващата седмица в агенцията ще има среща с представители на фирмите, които строят магистрала "Тракия". Част от подизпълнителите се оплакват, макар и неофициално, че има пари, които не са им преведени, каза Лазаров.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова обясни, че това са отношения между частни субекти и че държавата превежда редовно средства на фирмите, отговорни за строежа на отсечките.

"Решението дали един път да е скоростен или магистрала, се определя от два фактора. Първият фактор е да има трафик, защото при всеки един проект, който одобряваме с европейско финансиране, се прави анализ на трафика, финансов и икономически анализ, и предпроектно проучване", обясни тя на въпрос дали пътят от Ботевград до Видин ще е високоскоростен път или магистрала.

"В зависимост от трафика, се определя дали може да позволим скоростен път, който излиза много по-евтино, или да направим по-скъпа инвестиция – магистрала, която всъщност е скоростен път с аварийни ленти. Ако анализът на трафика спрямо наличните средства покаже, че може да се финансира магистрала, ще направим магистрала. Но скоростният път не ощетява никого, защото това са пак по две ленти с разделителна ивица по средата. Просто – аварийните платна не са непрекъснати, а те са през определени метри", каза  министърът.