Откриха две тела след срутването на моста в Балтимор, както и черната кутия на кораба
Записващото устройство ще бъде анализирано, като трябва да се проуч дали мръсно гориво е изиграло роля за загубата на мощност на плавателния съд
Две тела, както и черната кутия на ударилия се кораб в моста "Франсис Скот Кий" в Балтимор, бяха открити вчера в рамките на продължаващите усилия на американските власти да си обяснят инцидента.
Ден след като товарният кораб "Дали", плаващ под сингапурски флаг, се блъсна в една от колоните на моста, при което по-голямата част от съоръжението рухна във водата, водолази извадиха две тела от река Патапско.
Представител на полицията на Мериленд, цитиран от Ройтерс и БТА, заяви, че телата на двама мъже са били намерени в камион, паднал в реката при срутването на моста. Същият представител поясни, че операцията по намирането на телата на други хора е преустановена заради лошите условия.
Четирима работници все още са в неизвестност, но се смята, че смъртта им е настъпила, както обявиха 18 часа след срутването. Сред изчезналите има хора с произход от Гватемала, Хондурас и Мексико, казаха дипломати от тези страни. Във вторник спасителите извадиха живи от водата двама души, като един беше хоспитализиран, припомня Ройтерс.
Междувременно разследващите от Националния съвет по безопасност на транспорта на САЩ (NTSB) са се качили на борда на кораба вчера и са открили записващото устройство за данни ("черна кутия"), съобщи председателят на NTSB Дженифър Хоменди.
Записващото устройство ще бъде анализирано, а институцията ще проучи и дали мръсно гориво е изиграло роля за загубата на мощност на кораба като част от разследването на сблъсъка от вторник, каза Хоменди пред Cи Ен Ен.
Опасните материали на борда на товарния кораб "Дали" не представляват заплаха за обществената безопасност, заяви на редовен брифинг в Белия дом вицеадмирал Питър Готие, заместник-командващ операциите на Бреговата охрана на САЩ, цитиран от Асошиейтед прес.
По думите корабът е превозвал "повече от милион и половина галона (над 5600 кубични метра) гориво" и около 4,7 хиляди контейнера, 56 от които са съдържали опасни вещества. Според Готие в нито един от двата контейнера, паднали във водата след сблъсъка, не е имало подобни вещества. Той отбеляза, че инцидентът не е предизвикал "обществена заплаха". Служители на бреговата охрана са започнали работа за възстановяване на възможността за експлоатация на плавателния съд и отдалечаването му от мястото на катастрофата, каза още Готие.
Федерални и щатски служители заявиха, че катастрофата изглежда е била инцидент. Националният съвет по безопасност на транспорта на САЩ разследва случая, а движението на корабите, влизащи и излизащи от пристанището на Балтимор, е преустановено за неопределено време.
Смята се, че след като предупреждението на диспечера идва по радиото посред нощ - огромен товарен кораб е загубил управление и се е насочил към моста "Франсис Скот Кий" - в рамките на 90 секунди полицаи отговарят, че са успели да спрат движението на превозни средства през моста в Балтимор в двете посоки, предаде Асошиейтед прес.
Един от тях казва, че тъкмо щял да се качи на моста, за да предупреди строителния екип. Оказва се обаче, че е прекалено късно и натоварения с огромни контейнери кораб се блъска в опорен стълб на съоръжението. "Целият мост просто падна", предава по радиото един разтревожен полицай. "Пращайте, пращайте, който и да е, всички... целият мост просто се срути".
Кметът на Балтимор Брандън Скот нарече случилото се "немислима трагедия". Губернаторът на Мериленд Уес Мур приветства служителите на спешните служби за бързата им реакция. "Буквално с това, че са успели да спрат колите да преминават по моста, тези хора са герои", заяви Мур. "Те спасиха човешки животи миналата нощ", добави той.
Срутването на моста "Франсис Скот Кий" в нощта на 26 март доведе до затваряне за неопределено време на пристанището на Балтимор. Стоманеният мост над река Патапско е открит е през 1977 г. след пет години строителство и е с дължина 2,6 километра. Годишно по него минават 11,3 милиона превозни средства, посочва управлението за транспорт на щата Мериленд. Под него минават кораби от и за пристанището в Балтимор.