Вижте новите билети и карти на градския транспорт в София и как да ги ползваме (снимки)
Зареждането на услугите ще става чрез известната пластика на цена от 3 лв. и пластика ултра лайт на цена от 0,80 лв
От 1 януари Центърът за градска мобилност (ЦГМ) ще продава два вида нови превозни документи. Очакванията са те да бъдат използвани от хората, които най-рядко ползват услугите на публичния транспорт в София.
Още по темата
Единият превозен документ е билет"30+", който ще дава възможност на собственика му да се прекачва във всички видове градски транспорт в рамките на 30 минути на цена от 1,60 лв.
Вторият е билет "60+" и е аналогичен на първия, но за два пъти по-дълго време. Цената му е 2,20 лв.
Всички снимки ВИЖТЕ ТУК >>
"Това са електронни билети и те ще се качват на носителите на Центъра за градска мобилност", каза изпълнителният директор на ЦГМ Атанас Дилчев, цитиран от БТА. Зареждането на услугите ще става чрез известната пластика на цена от 3 лв. и пластика ултра лайт на цена от 0,80 лв., която ще може да се закупува от пунктовете на центъра.
Новите превозни документи ще могат да се таксуват и с банкова карта.
"След първата валидация на Вашето безконтактно устройство или банкова карта, следващите 30 или 60 минути, няма да бъдете таксувани", посочи изпълнителният директор на ЦГМ.
"Остава възможността в метрото да се използва хартиеният билет от 1,60 лв. и той ще дава право, както и досега, само на едно пътуване. При нужда може да се закупи и от водача на съответното превозно средство, но на цена от 2 лв", добави Дилчев.
По думите му хаос с продажбата на превозните документи от ЦГМ няма да настъпи. Той напомни, че всеки, който към днешна дата има закупен хартиен билет, има право да го ползва до 1 март.
Общинският съветник Зафир Зарков напомни, че през лятото Столичният общински съвет прие нова тарифна политика, която да систематизира и организира по нов начин превозните документи в градския транспорт на София. Според него част от превозните документи вече се радват на успешна продажба в системата на ЦГМ - картата за родители на деца до 2 г. и картите за младежи и ученици.
"Търсихме онзи баланс, който да не доведе до увеличаване на цената на превозните документи. На практика транспортът на града е вече недофинансиран и то в много сериозни обеми. В цяла Европа карта за една линия няма. Идеята е хората да бъдат стимулирани да ползват всички линии, а не само една", посочи Зарков в отговор на журналистически въпрос какво наложи отпадането на картите за една линия.
"В общинския бюджет има предвидени значителни средства за градския транспорт. Сумата достига 170 млн. лв. годишно. Правим всичко възможно и тази сума ще бъде осигурена на 100 процента. При актуализацията в държавния бюджет на лятото тази година бяха отпуснати допълнително 74 млн. лв. за подпомагане на градския транспорт в София, но предизвикателствата продължават да са сериозни. През последните години силно нараснаха разходите за енергоносителите в дружествата, нараснаха разходите за заплати, така че разходите на сектора като цяло са големи. Следим ги на ежеседмична база и разчитаме на народните представители и общинския съвет да продължават да подкрепят. Ние от своя страна правим каквото бихме могли като община, за да осигурим безпроблемното и качествено обслужване на хората в града", каза зам-кметът по финанси на София Дончо Барбалов по повод финансовото състояние на транспорта в столицата.