Центърът за градска мобилност (ЦГМ) има намерение да тегли заем в размер на 15 млн.лв., с който да покрие задълженията си към транспортните оператори, заради възникналите последици от извънредното положение. Според директора Димитър Дилчев е нужно Столичният общински съвет (СОС) да одобри кандидатстването към Българската банка за развитие именно сега, тъй като финансовото състояние може да се вложи още повече след месец, предава БНР.

Заради намаления пътникопоток през последните месеци, предизвикани от епидемичната ситуация, изпълнението на заложената транспортна задача за годината е неосъществимо. Задълженията към операторите растат, а възстановените дейности като, например зоните за платено паркиране, все още не дават нужните приходи за ЦГМ.

Директорът Димитър Дилчев поясни, че след като има 31% спад в продажбата на превозни документи за март, 61% за април, 45% за май и около 30% за юни - прогнозите за следващите месеци са също неблагоприятни.

Общинското дружество прави всичко възможно да увеличи местата, от които могат да се закупят превозни документи.

По думите на Дилчев най-сериозно е положението със задълженията към транспортните оператори и именно за това сега СОС трябва да одобри кредита към Българската банка за развитие.

Независимият общински съветник Борис Бонев смята, че ЦГМ не прави достатъчно, за да работи ефективно и да увеличи приходите си, като могат да се приложат други подходи като преструктуриране на дружеството или увеличаване на сумите за санкционната дейност, така че да не се стига до тегленето на заем:

"Очаквам за сесията на 23 юли да е готов анализ колко трябва да струва глобата за скоба и ако трябва да бъде увеличена. Иначе заемът ще се плаща от всички софиянци, а не само от нарушителите."

При изтеглен заем за 15 млн. лв. от Българската банка за развитие, ЦГМ трябва да го изплаща 60 месеца, като първите 9 месеца са гратисен период.

Решението на СОС по въпроса ще стане ясно на заседанието този четвъртък, 9 юли.