С допълнителни договори строителството на магистрала "Тракия" се е оскъпило с 18 млн. лева, каза Терзиева. За магистрала "Люлин" общо платените средства надвишават първоначалната стойност на договора с 35% или общо 47,5 млн. евро, допълни тя.

По думите на министъра, която представи отчет за първите 100 дни от мандата, има проблем с пътните тунели по АМ "Люлин", заради некачествено изпълнение и неправилно инженерно решение, предаде БТА.

Само за два от тунелите, при които има дефекти, се очаква пътната агенция да инвестира в ремонти около 260 000 лева през тази година, допълни председателят на УС на агенцията "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков, който присъства на отчета на министъра.

При проверка на ремонтирани по оперативната програма "Регионално развитие" пътища в гаранционен срок - 61 обекта, е установено, че при над 80 на сто от тях има дефекти. Най-честите проблеми са отваряне на фуга между две ленти за движение, поява на пукнатини, изтрита пътна маркировка.

До 14 дни от пътната агенция ще имат окончателен доклад от проверките.

Десислава Терзиева каза още, че сега реално се работи по пътни обекти с обща дължина над 1100 километра на стойност над 1,5 млрд. лева заедно със съоръженията.

Вече е изготвена специална програма за "малките" пътища, в която са записани пътните участъци, които се нуждаят от най-спешен ремонт, а рехабилитацията им ще стане в рамките на възможностите на бюджета.

Терзиева каза още, че за четири месеца, в които тя е на поста, са били освободени 23 служители, докато в периода 2009-2013 г. текучеството на персонала е било почти 100 процента.

ГЕРБ: Терзиева се опитва да претопли стара манджа

Депутатът от ГЕРБ и бивш регионален министър Лиляна Павлова заяви, че по отношение на магистрала „Люлин”, министър Терзиева се опитва да претопли стара манджа, съобщи "Фокус".

Този казус неведнъж е изговарян, допълнителните средства са след преговори, сумата е значително намалена, а това, че е паднала облицовката на един тунел, която е за украса и в момента те си приписват нещо за този тунел е само една ПР акция и нищо повече”, категорична бе Павлова.

По думите й, твърденията за магистрала „Тракия”, също не са верни.

Всички знаем, че с допълнително осигурени средства, още началото на мандата на правителството се дадоха допълнителни средства за влажните почви на магистралата, по самите договори за строителството няма никакво оскъпяване”, каза още Лиляна Павлова.

Тя заключи, че очевидно Десислава Терзиева се нуждае от от още време, за да вникне в същността и функциите на министерството.