Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова след откриването на рехабилитиран участък от пътя Плевен - Троян - Кърнаре по проект, финансиран от Световната банка и бюджета, цитирана от БНР.

"Магистрала "Хемус" е един от приоритетите по оперативна програма "Транспорт", която ще финансира именно големите пътища, автомагистрали, скоростни пътища", обясни тя.

"Довършването на магистрала "Струма", тунелът под Шипка, пътищата Русе-Шумен и Русе-Велико Търново са едни от основните проекти, които ще работим, за да направим всичко необходимо да получим финансиране за тях. Предвид че "Хемус" е изключително важна, вече ще започваме и работа по подготовката на този проект, за да може в началото на 2014 г. в новия програмен период реално да започнем и тръжни процедури, и избор на изпълнител, за да не губим време", каза още Павлова.

До 2017 г. автомагистралата трябва да бъде цялостно изградена.
"Хемус" ще се строи като 4-лентов скоростен път, а в бъдеще може да се разшири с аварийни ленти, както е при магистралите, стана ясно неотдавна. Стойността на цялото трасе на пътя от София до Шумен е 1,2 милиарда лева.

На 26 септември 2011 г. премиерът Бойко Борисов даде началото на строителството на участъка от гара "Яна" до Околовръстния път. Тогава той прогнозира, че строителните работи на участъка може да приключат до май 2013 г. (по план до септември с.г.)
"Които карат по този участък, да карат по-тихо, за да не пречат на пиленцата", призова премиерът.

Строежът на 8-километровата отсечка от "Хемус" край Шумен се забави, защото миналата есен археолозите се натъкнаха на селища от няколко епохи – тракийска, праисторическа и римска от II-IV век.

В момента се ремонтират виадукти по магистралата.