“Аз съм убеден и ще видите, че от това, което ще излезе от проучванията, те са просто неграмотни хора, защото тези материали са като цимент. Ако се правят лятно време, е необходима повече вода. Неслучайно те си го правят зимата, когато от валежите това става като бетон и като минат машините, става даже и в пъти по-добро. Това ни и облекчава, между другото, защото когато имаме срещу себе си неграмотни хора…вижте какъв хубав девиз: “Върху пепелта, оставена от Тройната коалиция – седем магистрали и седем скоростни пътя“, заявява още министър-председателят при обсъждането на точка от дневния ред за даване на разрешение за проучване на строителни материали.

Преди два месеца от БСП обявиха, че насипите на магистрала “Тракия“ са от некачествен материал, примесен с пепел от табаните на рудник "Миньор". Преди няколко дни от строителното министерство организираха взимането на проби от Лот 2 в присъствието на медиите и сега се очакват резултатите .

“Искам в момента, в който излязат пробите, които журналистите взеха по произволен принцип по “Тракия”, да ни ги внесете на Министерски съвет, да ни запознаете“, нарежда Борисов на министрите.

Докато обсъждат решение за разделянето на автомагистрала "Марица" на лотове, за да се ускори изграждането й, той пък заявява: “Като гледах тези дни по новините как се изтрепват ТИР-овете там и колко жертви и инвалиди се произвеждат, колкото по-бързо, толкова по-добре“.

Премиерът обаче дава и още заръки: “В борбата за сваляне на цените и в тръжните документи имам изключително опасение, че ако продължи така да върви надолу цената на всички магистрали, да не стане така, после да бъдем поставени пред свършен факт и да се налага да доплащаме. Затова всеки месец трябва да им се следят графиците и при забавяне веднага анулирайте договора, защото в противен случай ще ни поставят както автомагистрала „Люлин” и „Дунав мост 2” поставиха предишното правителство, а впоследствие нас - или да ги платим, или да загубим европейското финансиране. Така ще правите и търговете, и договорите към тях, че всеки месец не са ли в график, да имате право: глоба и спирате. Ще забавим три месеца с нов търг, но вече ще го направим както трябва. Затова фирмите трябва да знаят – като санкционирате и изпъдите една-две, другите вече ще знаят за какво става въпрос“.

По повод прогнозата на финансовия министър Симеон Дянков, че през април бюджетът ще е с излишък от около 220 милиона лева, Борисов коментира: “Не го споменавай тука, моля ти се! Не го споменавай! Радостно е, че е така, но не го споменавай, опашката от другата страна ще бъде голяма“.

При гласуването на споразумение със Замбия пък министър-председателят казва: “Ако някой от колегите не знае, България като член на богатите страни, подпомагаме Африка, и не само, но в случая им даваме 6 млн. долара, на практика като богата държава“.

Бойко Борисов разпорежда на министрите при посещенията си в страната да обясняват кой дава парите на тютюнопроизводителите.
“Тъй като от информацията, която имам от областните управители по места, ДПС обясняват на хората, че едва ли не благодарение на тях, поради тяхното настояване, сме отпуснали тези пари, затова, Найденов, искам лично вие, Дянков, ако трябва, заместниците ви, при всяко плащане в региона да се отиде и да се каже на тези хора, че го дължат само на нашето разбиране, че това е поминъкът им, че нямат какво друго в момента да правят, че трябва да търсят за следващите години друг поминък".

По време на обсъждането на прецизиране на разходите за правителствения авиоотряд премиерът заявява, че той има и социална функция.
“В последно време в общи линии ние ползваме правителствения самолет като линейка. Много граждани, когато трябва да се прехвърлят, даже и генерал Тонев (Стоян Тонев - шеф на ВМА - бел. ред.) ме запозна, че проф. Константинов, който го докарваме в много тежко състояние от САЩ до Германия с “Луфтханза”, а “Фалкон”-а ще го вземе и ще го докара обратно тука за лечение (Петър Константинов – председател на сдружение „Мати Болгария“ беше върнат от САЩ, където при посещение преди 3 месеца изпаднал в кома - бел. ред.). Авиоотрядът има и социална дейност на практика, по-голяма дори, отколкото да ни обслужва нас. Но и това не ни тежи, защото във всичките случаи, когато е ползван, е спасяван човешки живот“.

Междувременно днес, по време на посещение в Тервел, Борисов заяви, че до 5 г. всички магистрали в страната ще бъдат готови. Той каза, че досега в добруджанското градче не е стъпвал премиерски крак, защото където няма магистрали, "рискът да се утрепе човек" е голям.