Вчера промяната беше гласувана на първо четене в Закона за автомобилните превози с гласовете само на ГЕРБ и един независим депутат. След разразилите се в парламента бурни спорове министърът на транспорта Александър Цветков обеща преди второто четене да направи промени, които да са в интерес на хората.

“Няма опасност по-малките населени места да останат без директно транспортно обслужване до областните центрове или въобще до по-големите населени места", заяви на специална пресконференция министър Цветков, цитиран от Дарик.

"Условията за превозите от градове до 30 хил. души отпадат", категоричен е министърът, цитиран и от "Дневник".

Цветков уточни, че в закона ще бъдат записани текстове, според които ще бъде въведен минимален интервал както за началната и крайната точка за автобусните превози, така и за междинните спирки. Това ще бъде регламентирано със специална транспортна схема. Така, според министъра, ще се спре нелоялната конкуренция и "надбягването по пътищата", което застрашава и живота на хората.

Ще бъде преразгледани ограниченията, "но в никакъв случай няма да остане както досега да се прилага републиканската транспортна схема, защото трябва да има определени точни интервали от време на всеки превоз и всяко разписание. Това състезание по пътищата трябва да приключи”, каза на свой ред председателят на транспортната комисия в парламента Иван Вълков.

Конкурсите за възлагането на автобусните линии ще бъдат провеждани от общините, а не от транспортното министерство, както беше първоначалната идея. В закона обаче ще бъде записано условието конкурсите да се провеждат според текстовете на Закона за обществените поръчки и Закона на концесиите, както е според действащата европейска директива.
Ще бъде въведена и пределна цена за таксиметровите превози, която ще е индивидуална за всяка община.
„България е единствената страна, в която превозът с такси може да струва колкото пътуване със самолет”, допълни Цветков.