Това каза Константин Арабаджиев, член на КЗП, при изнесена приемна за граждани в Пловдив.

По думите му гражданите най-много и най-често се оплакват за отказани рекламации на стоки, а много по-малко за услуги. В заведенията за хранене и развлечение и в хотелите акцент на проверките е наличието на категоризация и съответствие на качеството на предоставяните услуги с притежаваната категория.

По думите на Арабаджиев комисията следи както за обявяване на цените на нощувките, така и за наличие на лист и карт менюта с цените и грамажите на предлаганите храни, а в нощните заведения се проверява и качеството на алкохола.

В тази категория са съставени около 50 акта и са издадени девет заповеди за временно затваряне на туристически обекти, за които е установено, че не са били категоризирани.

Регионалният директор в Пловдив Таня Димитрова подчерта, че тази година в зимните курорти не са установени различни цени за български и чужди туристи.

"В сферата на туризма констатираме две основни нарушения - прилагане на нелоялни практики, при които потребителите са въвеждани в заблуждение относно качеството на услугата и второто е предоставянето на услуга в некатегоризиран туристически обект", обясни Димитрова.

От извършените 130 инспекции по отношение на безопасността най-често срещаните нарушения са липсата на документи за проследяване произхода на стоките или на такива, които да удостоверят, че са извършени изпитвания за това. В тази насока са били спрени 13 продукта, сред които бебешки колички, проходилки, детски легла.
По думите на Димитрова, със съдействието на Агенция "Митници" такива стоки се спират още на границата.

В търговската мрежа нелоялните практики, които срещат инспекторите, са липсата на наличности на промоционални стоки или разминаване между обявените и прилаганите цени при провеждане на кампании за намаления.

През 2016 година са издадени близо 50 заповеди за забрана прилагането на подобни нелоялни практики, а от началото на тази година техният брой е 13.