Надпреварата се проведе между 16 октомври и 2 ноември 2017 г. Включиха се 89 учители и ученици от цялата страна, които дадоха общо 107 предложения.

Изискването към проектите беше логото да отразява четирите вида елементи на иновативния процес - въвеждане на иновативни елементи по отношение на организацията и/или съдържанието на обучението, организиране по нов или усъвършенстван начин на управлението, обучението и образователната среда, използване на нови методи на преподаване и разработване по нов начин на учебно съдържание, учебни програми и учебни планове.

Членовете на Комисията за иновативните училища прегледаха и оцениха проектите и класираха на първо място Слави Калоферов, чието лого символизира четящия човек.

"Книгата в него е "хибрид" между традиционния й вариант и вид компютърна мрежа, която се свързва с технологиите, иновациите и връзките. Технологичните устройства ще бъдат неделима част от обучението. Цялата книга е обединение на съществуващата система и нововъведенията в образованието”, сподели победителят в конкурса.

По думите му синият цвят символизира мъдростта, увереността, интелигентността и истината. Оранжево-жълтото олицетворява ентусиазма, успеха и насърчаването.

Единадесетокласникът разбрал за конкурса от свой учител. Включил се, защото искал да участва в състезания, свързани с изучаваната от него професия – компютърна графика.

„Когато разработвам проекти, научавам нови неща за дизайна и трупам опит“, разказа още ученикът.

Той ще получи награди от Министерството на образованието и науката и Центъра за творческо обучение.

Какво представляват иновативните училища

До 31 януари 2018 г. неспециализираните държавни, общински и частни училища и специализираните училища могат да подават проекти за кандидатстване за иновативно училище.

Формулярите се подават онлайн и в тях трябва да се опише иновацията, която директорите искат да въведат в училището си.

Иновативните елементи могат да бъдат в методиката на преподаване, организацията, учебната среда, качеството на образованието, учебното съдържание и/или в 10% от учебните планове и програми на образователен етап.

Училищните проекти трябва да бъдат предварително одобрени от Педагогическия съвет и от родителите на учениците, които ще бъдат включени в иновацията. Всеки проект ще бъде разгледан от членовете на Комисията за иновативните училища към министъра на образованието и науката.

Целта на програмата за иновации в средното образование е създаване на мрежа от иновативни училища в България в съответствие със Закона за предучилищно и училищно образование и Наредба № 9 от 19.08.2016 г. за институциите в системата на предучилищното и училищното образование.

Иновативните училища са модел на модерното училище, в което учениците ще подобрят образователните резултати и ще повишат критичното мислене и творчество чрез иновативни образователни процеси, методи на преподаване, училищно лидерство и учебни програми.