Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова, цитирана от агенция "Фокус". Това е платен път, предвижда се да бъде извън националната пътна инфраструктура, за която заплащаме с така наречените винетки. Целта е този път да бъде различен и всеки желаещ да премине по него, да заплати така наречената „тол такса”. По първоначални сметки таксата за разстоянието ще бъде 10 лв. за лек автомобил и 50 лв. за камион. Концесията е за 35 години.

Пътят ще бъде направен с публично-частно партньорство със страните Катар и Турция. Новият елемент, който е бил обсъден на срещата, по предложение на Катар е това, че е било предложено обхватът на тази проектна компания да не бъде лимитиран само до изграждането на пътя и паралелно с проектното проучване, да бъдат включени и други инфраструктурни проекти, на същия принцип на който са проведени разговорите днес. Целта е проектите постоянно да бъдат разширявани.

„Като част от възможните проекти са скоростният път Рила, магистралата Черно море - като пътни проекти; говорихме за изграждане и на язовири, в една такава инвестиция бихме могли да говорим и за реализация на летище и друг тип инфраструктура”, каза министър Павлова.

Тези инфраструктурни проекти бяха договорени при посещението на премиера Борисов в Катар и ответното посещение на катарска делегация в България преди дни. За тези разговори на специално посещение в България пристигна и турският премиер Ердоган.