БГНЕС
Електробус тръгва по линията на тролей 11 в София
Електробус ще се движи в София по линията на тролей номер 11 от 19 май.
Електробусът се движи без батерии и може да изминава до 20 км с едно единствено зареждане за няколко минути на крайната спирка при всяка обиколка.
Превозното средство е произведено от израелско-българската компания "Чериътмоторс" АД, съобщи БТА.
Вижте снимки на електробуса>>>
Това е първият електробус, който ще се движи по улиците на София. Столичната община дава възможност на производителите да тестват този автобус. Предстои да се види какви са ефектите и резултатите от експлоатацията му, за да се планират евентуални инвестиции.
Електробусът е направен по най-съвременна технология, тествана в Шанхай в продължение на седем години. Тя е почти непозната в Европа и се базира се на ултракондензатори.
Пълният маршрут, по който ще се движи новият електробус, е 23 км. Средната дневна консумация на енергия се очаква да достигне 0.95 киловатчаса на километър. Ултракондензаторът не съдържа токсични вещества и има 8-годишна гаранция от производителя, без оглед на изминато разстояние.
Електрическият бус от ново поколение не замърсява града - при неговата експлоатация въглероден диоксид се отделя на мястото на производство на електрическа енергия. Освен това, отделеното количество въглероден диоксид е до една трета от отделеното при дизелов автобус.
Превозното средство беше представено пред храм-паметник "Св. Александър Невски" в присъствието на кмета на София Йорданка Фандъкова и посланиците на Германия и Хърватия.
При представянето Фандъкова припомни, че през последната година общината инвестира близо 200 млн. евро по различни проекти за закупуването на нови екологични транспортни средства, част от които вече се движат в столицата.
Превозното средство е произведено от израелско-българската компания "Чериътмоторс" АД, съобщи БТА.
Вижте снимки на електробуса>>>
Това е първият електробус, който ще се движи по улиците на София. Столичната община дава възможност на производителите да тестват този автобус. Предстои да се види какви са ефектите и резултатите от експлоатацията му, за да се планират евентуални инвестиции.
Електробусът е направен по най-съвременна технология, тествана в Шанхай в продължение на седем години. Тя е почти непозната в Европа и се базира се на ултракондензатори.
Пълният маршрут, по който ще се движи новият електробус, е 23 км. Средната дневна консумация на енергия се очаква да достигне 0.95 киловатчаса на километър. Ултракондензаторът не съдържа токсични вещества и има 8-годишна гаранция от производителя, без оглед на изминато разстояние.
Електрическият бус от ново поколение не замърсява града - при неговата експлоатация въглероден диоксид се отделя на мястото на производство на електрическа енергия. Освен това, отделеното количество въглероден диоксид е до една трета от отделеното при дизелов автобус.
Превозното средство беше представено пред храм-паметник "Св. Александър Невски" в присъствието на кмета на София Йорданка Фандъкова и посланиците на Германия и Хърватия.
При представянето Фандъкова припомни, че през последната година общината инвестира близо 200 млн. евро по различни проекти за закупуването на нови екологични транспортни средства, част от които вече се движат в столицата.