Електробус тръгва по линията на тролей 11 в София

Електробус ще се движи в София по линията на тролей номер 11 от 19 май.

Обратно в новината

Коментари - Електробус тръгва по линията на тролей 11 в София | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Преди няколко дни го видях, много добре изглежда.

България е София и София е България.

Да го кръстим Конди-Бус !

Kondom-Bus

Ултракондензаторът не съдържа токсични вещества (????) и има 8-годишна гаранция от производителя, без оглед на изминато разстояние (a брой зареждания????? ) А колко мръсно е производството и рециклирането на тези кондензатори?........

Напиши /кондензатори /в гугъл и виж интересно е.

Това нещо всъщност се казва "Капабус" - защото използва ултракондензатори вместо батерии. Иначе ултракондензаторите имат живот над 10 години и са доста по-евтини от батерии.

И каква е цената и живота на батерията ? В този клас това е най-важно !

Ти изобщо чете ли статията? НЯМА БАТЕРИИ!!!

Абе как направихте така че електромотор да отделя СО2. че и 1/3 от дърта дизелова пушилка. Големи майстори. Сигурно и олово отделя :)

ма това ся израелска фирма лиеее? китайска лии??? дето е регистрирана в Нигерия лиииии?))) що точно не кажат коя е фирмата ? да нее "фирмена" тайна на Боко и Цоко?))))

Електробусът е направен по най-съвременна технология, тествана в Шанхай в продължение на седем години. Тя е почти непозната в Европа и се базира се на ултракондензатори. и наче на електробуса си пише че София била номер едно всвета де...друго си е Данче от Самоков да е 1)))) по високо от Самоков нема...))))

Тези които не знаят какво са ултракондензатори да потърсят supercapacitors в Wikipedia, или EDLC. Аз самият си поръчах няколко такива. Въпреки, че са втора употреба капацитета им не е паднал и на 1%. Ако са достатъчно качествени, не 8 а поне 20 години ще издържат, за разлика от акумулаторите в колите. Скъпи са, само защото са нова технология, принципно устройството им не е сложно, правят се от екологични материали и е само въпрос на време да поевтинеят. Радвам се че такъв тестов електробус върви из София. За пореден път се удивлявам на откровеното плюене по всичко в тази държава :) Така приятели няма да стигнем до никъде, откъде тоя вграден скептицизъм към всичко незнам :) Аз вярвам, че България може да бъде технологичен лидер поне в областта на ИТ.

за българските"най-добри" ITта отдавна е развенчан ...дай нещо по свежо)))ако има де)))щом ме съмнява бая...)))

О съвсем не мисля, че е развенчан :) Тепърва набира скорост. Ходих в няколко от ИТ академиите, нивото е наистина добро. Ако тези хиляди млади хора останат в БГ, като мен, съвсем възможно е ИТ сектора да стане основен в държавата (той и сега не е малък). За съжаление колкото и пари да налеем, при неправилно управление, цоцащи цигани (и не само циагни) просто сме обречени.

...какво искаш? Като всички се изнесоха, но това не означава, че като работи българин в Америка е американец. Пак си е български IT специалист работещ за друга страна. ;)

Българина е уникално забавен...Ей го автобуса...НЕ НЕ МОЖЕ... Ей го...не бе с кондензатори не става...боже боже..

тази идея е толкова идиот ска, колкото не можете да си представите. кондензатори да съхраняват заряд, които да отдава няколко киловат часа енергия, достатъчна за тяга на електродвигатели поне 10 киловата е китаиска басня. жълтите са на крачка да открят вечнiя двигател перпетум мобиле.

Смешко. 10 кВт са към 16 конски сили. А такива кондензатори могат да дават стотици или хиляди ампери без да се повреждат и издържат милиони цикли.

Или както е казал шопът, когато видял жираф: Е те такова животно нема!

Mazda ползват само КОНДЕНЗАТОРИ във своите хибридни и изцяло електрически автомобили!!!

жалко, че затвориха завода за кондензатори в кюстендил. всеки българин можеше да си монтира по един кондензатор и по един електромотор на велосипеда да не дава пари за транспорт. данчето фан дънкова щеше да отвори зареждащи станции и пеи сърце. даже нямаше да има и нужда от градски транспорт.

хахах! Уникален коментар! хахахах

жалко, че затвориха завода за кондензатори в кюстендил. всеки българин можеше да си монтира по един кондензатор и по един електромотор на велосипеда да не дава пари за транспорт. данчето фан дънкова щеше да отвори зареждащи станции и пеи сърце. даже нямаше да има и нужда от градски транспорт.

ей ,тигре ,тигре ,нямаш ли пари? припев. с общината се вържи, и иновационни технологи покажи

пак пада яко крадене от герберастите в общината... Няма отърване от далаверите гробски и на банкянското човекоподобно...

Маршрута на автобуса е 23 км., а пък автобуса изминава около 20 км с еднозареждане на крайната спирка. Излиза, че на всяка обиколка пътниците ще го бутат 3 км.

София е 20 км в диаметър в най-широките места, а в средата на 23-те км има крайна спирка. А дори да е 23 км в една посока, пак може да дозарежда някъде по спирките. Става много бързо докато хората слизат и се качват.

Ето нещо което заслужава адмирации. Ако наистина фирмата производител на електробуса има Бьлгарско участие, това инвестиране в иновативни проекти е пьтя кьм развитието на Бьлгария!!!!

има разбира се, завишила е цената на китайците

На леля Данче много й отива интериорът на екологичния автобус. Супер е!

Мале украднаха жиците, ама с лицензирана фирма , вече няма ромски работи

Браво на Китайските инженери и тенолози,не трябва да ги подцеяваме и да робуваме на стари предразсъдъци!Няма значение дали една продукция е Китайска,Америкаска или Европейска,трябва да се взима най хубавото от всички,дано и българската индустрия и промишленост да прозвежда конкурентни и продаваеми машини и техологии за международните пазари.На нас ни трябват повече инженери и технолози ,а не толкова много партии,народни представители и политици,и огромна армия от всякакви мошенници!Каква полза имаме от Станишев,Доган,Местан,Сидеров? Не робувайте на стари предразъдъци и ги сритайте,времето тече и никой не може да влезе в една и съща течаща вода,всичко се променя!

Ал

Трябва да се развива иновативното българско производство и дори и само за това съм за този пилотен проект. Разбира се екологичния ефект също е от изключително значение.

Целия рейс е произведен в Китай, при нас има един майстор бай Ставри, един последен болт да завинти. От такиви 'производства' изобщо нямаме полза.

Райчо, Райчо-о-о-о-о ...... Е, ми майна ти Райна като не "вдяваш"... !

val55

Сигурно мечовете на джедайте, и бластерите са с хипернано кондензатор батерии... А, че има други батери с, който може да се измине над 600км. има, но все още.....Трябва да се събличат, обличат атоми, а самата нанорешетка.... сигурно, още не са нацелили правилният микс от.. При джаджите зареждането може да става за секунди и то безжично... Батериите на колите могат да се зареждат по бързо отколкото се зарежда с бензин или нафта. ВПС работещи с водород, също могат да се зареждат, и експлоатират безопасно с тъй нареченият водороден наносюнгер, който поема много пъти водорода, и само при необходимост чрез подаване на енергия се отделя необходимото количество водород за придвижване от А до Я.... Че то преди години имаше разработки, ама прашлясват забравени, някъде по рафтовете, а ЧМ газим, а жадни ходим, че каква независимост повече от това ама....

немога да разбера тези нашите управници ?????????тука има нещо гнило!!!!!!!!!1 то ако беше тази технологя добра то немците отдавна да се возят на такива автобуси ама неисе возит се на трамваи 4 поколение и на автобуси с метан т,н, абе всяко чудо за 3 дни .като се има впредвит че и станции за зареждане трябва да се строят то този автобус нема да е никак ефтин ами то отново някои е обрал каимака от тази далавера!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

впредвит?!? Вие кой завършен клас имате?

Nikolai Vasilev

вмеи (ленин ) глупако!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Всяко изречение на български език започва с главна буква! Съществуват и едни неща наречени препинателни знаци! И най-изненадващо си имаме и буква "Й" в азбуката, за да се употребява в думи като "неЙсе", "някоЙ" и др. Целият пост показва накъсана и неструктурирана мисъл, ужасяващи пунктуационни и стилични грешки, липса на елементарен навик като този да прочетеш целия си пост преди да го публикуваш и др. И тъй като едва ли автора нарочно е допуснал всичко това (поне не става ясна евентуалната полза от едно такова действие), то явно отразява цялостното културно-образователно ниво на субекта, сътворил този шедьовър. "вмеи (ленин) глупако" - дори не изписвате правилно името на учебното заведение - ВМЕИ "Ленин" - умнико ! А това че сте учили/завършили в дадено учебно заведение не е гаранция за качеството на наученото (и запомнено) от Вас там! С пожелание да се издигнете над текущото си ниво! "Всеки се издига до нивото на собствената си некомпетентност" - мъдра мисъл на мъдър човек

Ако наистина се прави от Бьлгарска фирма, заставам зад проекта каквото и да ми приказват селяците- нихилисти в темата!!!!!

Бре, бре, бре...какъв патриотар :) Интересно дали дома ти е пълен с българска техника или с китайско-европейска, след като си такъв патриотин :)))

Патриотар, патриотин...ти явно не си нищо близко около тези нови думички..

Пляс пляс педалите ,пляс пляс педалите електробусно колелоо. Пътниците задължително с маратонки,за да могат и да бутат.

явно си свикнал да буташ жигулата, но технологиите напредват ша знайш...

Пляс пляс гошо тъпото:-)

ви купуват някакви неща и ви ремонтират...Да ви оставят в мизерията, да си запазите синхрона с вас самите, толкова подобрения са извън зоната на комфорта ви и става кофти...

Един въпрос: Има ли парно?

Няма, ама за зимата сме приготвили по средата на рейса да има едно кюмбе, или по-известно с името "циганско чудо"

Като технология за в бъдеще има перспектива, няма жици както тролеите. Проблема е че в началото цените са в пъти поскъпи отколкото нормален бус, подобно се набутахме с новите влакове за Банкя ( дето за 50 години не можеш да възвърнеш инвестицията), фотоволтаици и ВЕИ, в момента Китай стоят ВЕИ с цена на тока по-евтина от АЕЦ. Някой е взел подкуп. След десетина години предполагам, че всички МПС ще са на ток, стига да усъвършенстват тези батерии или кондензатори.

....прав си брат, и аз така мисля,особенно като следя дебатите за АЕЦ-а...хем искаме да сме енергийно независими,хем не правим нищо в тази посока.... Ревът,че 15-20 млрд капиталовложения са много за АЕЦ,днес,но никой не отчита факта,че те ще се отдават в бъдещ период от над 60 години,когато,едно е ясно,че енергията ще поскъпне многократно,течните горива ще бъдат на привършване а почти целият наземен транспорт ще премине на нови движители...най вече ел.енергия,може би водород(но за добива на водорода,също се изисква ел.енергия) Прав си че всички нови технологии в начало са скъпи и не за всеки "джоб",но във времето поевтиняват.... Помня времето,когато само мутрите ходеха с едни огромни(като тухли) "Мобифони",а днес дори децата в "детската" имат GSM-и

3евзек

До този момент има още 20 години. А до тогава...

Новите автобуси в София са отвратителни и неудобни. Половината седалки са обърнати назад, седалките са издигнати и така са неудобни за сясдане и за излизане от тях, подът е на "кули и на могили" - неравен, коридорът е толкова тесен, че хората не могат да се разминат. Да докарат префърцунената софийска кметица да ги "тества" в часоветъе на най-голямо натоварване като носи две тежки торби! Освен това малките нови автобуси са почти без възможност за естествено проветряване и миналото лято беше ужас да се пътува в тях. При голямото ускорение, което имат, и липсата на възможност да се стои стабилно в тях, тези тролеи са опасни. Мисля, че са чешки, но къде в Чехия има такива тролеи? Явно някой здраво си в подплатил джоба с тази поръчка.

Фандъкова припомни, че през последната година общината инвестира близо 200 млн. евро по различни проекти за закупуването на нови екологични транспортни средства, част от които вече се движат в столицата. Я да ги покаже кои точно нови екологични транспортни средства струват 200млн. евро

Най -екологичният вариант е,Столичната управа да направи пързалки от Центъра към крайните квартали!Без това непрекъснато ни пързалят!

Не се чудете къде ще зарежда, през 20 км всички пътници ще слизат и шофьора ще пали дизел агрегата на специално произведено в БГ ремарке и ще зарежда 2 часа, след това пак се качват пътниците и маршрута продължава следващите 20 км. Всичко е много просто, израелците са го измислили в пустинята, бог им се явил и казал " продайте го на българите и нека го плащат с лихва".

Не е баш така, кондензатора се зарежда за секунди. Макар че не знам тия ултрамодерни кондензатори какви са...

По дискавари даваха един филм как са унищожили електрическите автомобили

...Ази си мисля,че един съвременен "дизелак",стига да не е "Чавдар"-ка или "Икарус" би горил не повече от 40/100 (в трафика и да не се "точи" за "Голфо") при 2 лв нафтата (без ДДС-то и на едро),те ти 80лв/100.... Вече има и хибридни мотори за работа на газ...още се намаляват разходите, а и димността..... Тая "електричка" ще лапа 100 кв/ч от "златния" ЕКО ток,не ми се мисли колко ще и струват акумулаторите и техния ресурс.... Съмнява ме, че ще стане като при ВЕИ-тата....хем правят ток от "нищото",хем цените им десетократно по .-високи,дори от ТЕЦ-овете!!!!!!!!!!

бе. "не ми се мисли колко ще и струват акумулаторите и техния ресурс....". Няма акумулатори. Има кондензатори.

а верно е много тъп -тръгнал да мисли ,те хората са измислили схемата, вече нови мерцедеси си купиха ,а той ще мисли

....АМИ ТЕ КОНДЕНЗАТОРИТЕ КАТО СА ЗА БЕЗ ПАРИ,ПИШИ КЪДЕ СА ДА ОТИДА ДА СИ НАТОВАРЯ И АЗ... ...НАЛИ СЪМ ТЪП...НЕ ЗНАЯ ?!?!?!

Нещо цялата история много ми мирише- където има евреи набъркани или се краде само или всичко е на някакви зверски цени. Поменете ми думите след година когато се види какви са истинските параметри на сделката! Най-елементарния пример - покупката на БГА БАЛКАН- всичко се окраде и ошушка, а за нас само студена вода, но защо не се доизясняват такива случаи.... явно еврейското лоби здраво натиска нашите глупаци тъпи!

На общината и трябва сигурен партньор , затова има израелско-бългаско участие ,а те хората ще почерпят- избори идат . Да не искаш общината да прави търгове и да се занимава с някви си производители на автобуси.

Идеята е супер стига тия 20 км пробег да са реални, а не раздути по каталог. Би било добре да има и уточнение за спирките, на които ще има безжични зарядни станции, също така и мощността им. Защото ако са по 100-150 kw (в добрия случай) за всеки 20 км автобуса ще трябва да прави по 10 мин +/- престой за зареждане (20км* 1 kwh). Не е чак толкова лошо!. Може и да греша в сметката :)

Пускат нещо ново, в случая еко транспорт и народа пак недоволен. Ами да ви пуснат волски каруци!

Че и те са екологично чисти! ;) На мен обаче не ми стана ясно точно къде ги произвеждат.

Само не разбрах защо един екологичен транспорт - съществуваща линия тролей ще бъде подменена с друг, като ще се правят инвестиции за станции за зареждане на последна спирка. Още повече че скоро в дружба ще има метро... Толкова ли не намериха някоя автобусна линия да подменят, така и така го сравняват с дизелов автобус при сравнението като го хвалят...

Евреите и китайците искат да си пробват новите технологии в страна от ЕС... Ако тръгне добре ще могат да навлязат на други европейски пазари. Най-вероятно повечето страни в ЕС имат някакви законови ограничения за полването на подобни автобуси, които при нас ги няма или са заобиколени с няколко хиляди на ръка. :) Все пак новината звучи добре, дано да има полза от тези автобуси.

....Щом ще харчи само по киловат/час на км.,дори да е и от ВЕИ-та...билетчето ще стане като при "бай ТОШО"....6 стотинки .... БРАВО НА ЕВРЕЙЧЕТАТА,ако ги пуснат в масово производство,ще наврат отново арабяската в пустините да яхат камили и ручат пясък и си пият ...НЕФТА......

Ако беше супер технологията братския американски народ щеше да я гушне на момента, а нямаше да я предлагат в най загубената държава. Помислете малко повече къде е уловката. Пари-стока-пари, нали така беше формулата. А на Фандъчето много много не и пука вече. След мен и потоп.

е зомбиран отдавна. Ще гушне това което му наредят. Ако от нещо не се печели много то не се предлага на "братския американски народ".

Съмнявам се, че ще "гушнат" новата технология точно пък тези. Икономическата свобода на "братския американски народ" е силно надценена. Знаеш ли че имат от най-бавния интернет, защото мрежата е стара и корпорациите монополисти, които са инвестирали в нея не дават да се сменя още известно време? Знам го от приятели които са IT та там и ти казвам, че тук нета ни е по-бърз.

Най-големите петролни корпорации са американски, въртят трилиони долари, палят войни за да прибират нефта на дръги държави (Ирак, Либия, точат се на Сирия и Иран), държат цената на бензина наполовина от българската за да се харчи и пак имат огромни печалби. Всички тея паразити ще трябва да си търсят нови източници на пари когато електромобилите станат васови. Сещай се това лоби колко пари хвърля за да забави навлизането на новите технологии...

Защо ми скрихте коментара? Идеята беше, че автобусът е китайско производство - на него е емблемата на HIGER - голям китайски производител на автобуси. Не можах да си обясня, защо в новината е записано, че автобусът е българско-израелски.

ujabg

"Електробусът се движи без батерии и може да изминава до 20 км с едно единствено зареждане", "Пълният маршрут, по който ще се движи новият електробус, е 23 км." Нещо не ми се връзват сметките с километрите!

Останалите 3 км ще се бута от пътниците.

....ЩЕ ИМА И ПЕДАЛИ( ама истински като на водните колела...пояснение за ДИР-а,за да не ме трият)... ЗА ОСТАНАЛИТЕ 3 КИЛОМЕТРА...

Ако някой знае ,да пише използват ли се такива кондензатори за електровелосипеди в България ,че са много скъпи батериите

Ето за какво е била тази инсталация на Сточна гара.

Да съгласен съм. Голям капацитет и високо междуполюсно напрежение. Бързо зареждане и отдаване на енергията през буфери и високо-съпротивителни двигатели като съществено се увеличава времето на разреждане на ултра-кондензатора. Измислен е през 60-те години на миналия век. Пробега е ограничен и много често трябва да се зареждат.

Надявам се да ги прибират в гаражите преди и след футболни мачове, че знаем какви щети нанасят идиоти на транспорта.

Тя линия 11 най-много да я нападнат феновете на Славия с бастуните :)))

Супер кондензаторите са бъдещето, използват се във Формула 1, навлизат и в автомобилите. Странното вслучая е обаче, че линията на автобуса е 23 километра, а той може да измине едва 20. В останалите 3 какво ще прави?

От Дружба до Дружба са 23, но сигурно и на Сточна гара ще сложат зареждачка.

Благодаря за пояснението, което вследствие липсата на яснота в статията, наистина е необходимо...:)))

"В останалите 3 какво ще прави"? На всяко седящо место има педали........

...ще "НАЛЕГАМЕ" ПЕДАЛИТЕ......

нАЙ-НАКРАЯ НАПРЕДЪК, НО САНДЪКА В НЕГО Е КАТО БАБИЧКА В КОСМИЧЕСКИ КОРАБ- НЕ И ХАРЕСВА НЕЩО...ОСТАВКА КРАНТО, ЩЕ ПРАТЯ КОТАРАКА ДА ТЕ ПОДГОНИ, УЛИЧНИЦО!