Собственикът на "Пътна помощ" показа касов бон и се защити: Автомобилът беше силно ударен
Никола Йорданов отхвърли обвиненията и заплаши със съд за клевета, а от КЗК започват проверка
Собственикът на фирмата за "Пътна помощ" Никола Йорданов обясни защо е взел 860 лв. за репатриране на катастрофирала кола от Лозен до София, повикан от 18-годишно момче след катастрофата, при която бяха ранени двама от пътувалите четирима души в колата. В пост във Фейсбук лелята на момчето Роси Бъчварова отправи обвинения към фирмата за прекомерната цена, която е била поискана от репатрака.
Собственикът на фирма "НК АСИСТ" ЕООД излезе с позиция във Фейсбук, в която обяснява, че колата е била много смачкана и трудна за транспортиране, поради което цената е съобразена с тези обстоятелства. Йорданов показва и снимка на касов бон за услугата, на стойност 860 лв., издаден на 29 април в 14:28 часа.
Пътният инцидент стана вчера рано сутринта на магистрала "Тракия" при разклона за Нови хан и Елин Пелин. В автомобила, шофиран от 73-годишния мъж, са пътували съпругата му, внукът му и още един човек. Водачът губи контрол върху колата и се удря в мантинелата, която пронизва колата и буквално прерязва единия му крак. Възрастният мъж и жена му, която също е пострадала, са транспортирани в УМБАЛ "Св. Анна". Така на мястото на катастрофата остава 18-годишният им внук, който живее с родителите си в Канада.
Именно момчето подава сигнал за случилото се на тел. 112, а след това остава само край смачкания автомобил. По думите на лелята, пристигналите на място полицаи казали на племенника й, че колата е за скрап и трябва да се извика "Пътна помощ".
"Полицай му дава някакъв номер, от където му искат 1000 лв. до София. Доколкото разбрах от мястото на катастрофата до София е около 5 км. На детето му се вижда много и звъни на случаен номер от интернет, там му казват 1,50 на км. При идването си, не знам какво е станало и дали някой с някой е говорил, но сумата става 960 лв.", разказва жената, която живее в Бургас. Собственикът на репатрака поискал от младежа първоначално 960 лв., а после свалил на 800, твърди в публикацията си Роси Бъчварова.
В позицията си Никола Йорданов обяснява ситуацията като нестандартна и защитава поисканата цена на услугата с тежко деформирания автомобил.
"Във връзка с разпространена информация относно извършена от мен услуга по пътна помощ на [29.04.2025г], бих желал да внеса яснота по случая:
Повикан бях на сигнал за катастрофирал автомобил, който беше в изключително тежко състояние - силно ударен, без гуми, със заключен волан и труден за маневриране. Качването му на платформата изискваше специализирани действия, значително време и носеше повишен риск както за техниката, така и за безопасността при работа", заявява собственикът на "Пътна помощ". Той допълва, че в случая не става въпрос за стандартна процедура и не може да се третира като такава.
"Сумата от 860 лв с ДДС беше формирана на база реалните обстоятелства, вложеното време, труд и използваната техника. За извършената услуга е издаден фискален бон, с което съм спазил законовите си задължения. Разбирам, че сумата може да изглежда висока за човек, който не е запознат с конкретиката на случая, но призовавам към обективност", обръща се той към лелята на момчето.
Никола Йорданов посочва още, че ще си търси правата в съда за клевета и уронване на имиджа.
"Не приемам разпространението на подвеждаща информация или клеветнически изказвания, които уронват престижа на моята работа. Относно талоните на автомобила,не съм ги взимал а си останаха в тях. Готов съм да отговоря на всеки въпрос и да съдействам при нужда", обещава той. И припомня текстове от Наказателния кодекс, според които "публичното разпространяване на неверни твърдения, които уронват престижа и доброто име на физическо или юридическо лице, се счита за клевета съгласно чл. 147 и 148 от Наказателния кодекс на Република България".
"Също така, уронване на репутация в онлайн пространства може да доведе до гражданска и наказателна отговорност. При продължаващо разпространение на неверни твърдения и обиди, си запазвам правото да потърся защита по съдебен ред", предупреждава собственикът на фирмата за "Пътна помощ".
Въпреки че собственикът показа в публикацията си касов бон, момчето, което го е повикало, обясни пред БНТ, че не е получило никаква бележка.
"Чувствам се напълно измамен, това е недопустимо! Касова бележка по закон би следвало да се издаде веднага след плащането, като платя си пише сумата, ако ще да е 860, което е пълна лъжа, защото е 800 лв. Той никаква бележка не ми е издавал, това е копие на касова бележка и тази касова бележка във фейсбук - това е касова бележка за друга услуга", обясни Стилян Пеев.
От Комисията за защита на потребителите са се самосезирали и започват проверки, досега не са имали други жалби, свързани с цените за репатриране на автомобили и уточниха, че те не регулират цените, но следят за това хората да бъдат уведомен предварително за стойността на услугата. От полицията пък обясниха за БНТ, че нямат ангажимент за намиране и осигуряване на пътна помощ.