Възлагат независима техническа експертиза за възстановяване на Княжевския лифт
Аз лично не мога да приема, че в 21 век няма техническо решение, както впрочем, не приеха и инженери, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова
Обратно в новинатаКоментари - Възлагат независима техническа експертиза за възстановяване на Княжевския лифт | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Зеления октопод (нерегистриран)
Лишава София и гражданите от модерни лифтови съоръжения и от години. Това е проблема. Егати държавата щом не може да оправи подмяната на 5 лифта
Кой?! (нерегистриран)
Тук има 3-4 трола, които с или са към Цеко крадеца на заплата или са се правят на тъпи. Никой не казва да се ползват старите станции и стълбове. Ако искат да ги изринат и на тяхно място с още 2-3 нови стъпки да вдигнат нови стълбове и нови станции. Всички искаме лифтът да се възстанови, възстанови не значи да ползват старите стълбове и станции. Ясно е, че тия в общината са бавноразвиващи се. Едно време сключиха договор за модернизация на български трамваи с Инекон. Чехите модернизираха една каруца и като видяха с какви боклуци си имат работа да модернизират, направиха останалите 17 мотриси от нулата, пе накрая осъдиха и малоумната община за неплатени пари. Та това че малоумници пишат заданието за лифта, не значи, че същият не трябва да се възстанови, т.е. построи наново в съществуващата просека. Това, че малоумници са го продали без пари на комуниста Цеко, не значи че Каскетът не трябва сега да им търси отговорност със задна дата за безстопанственост и безотговорност към обществото.
1 (нерегистриран)
с много лека ръка слагаш епитети на хора които не познаваш. От изказа ти личи ше и ти не си по стока.
Бай Добри (нерегистриран)
Кои са тия всички които искаме да се реставрира тозие на никому ненужен лифт И като те качи до Копитото оттам накъде А и до самия лифт как ще отидеш със собствен транспорт на велосипед?
Spud (нерегистриран)
Проблемът е, че Витоша ски искат да добавят 2-3 нови стълба в съществуващото трасе, с цел да се намали височината на всички стълбове, съответно - лифта да не е толкова изложен на вятъра, а оная крадла Фъндъкова се прави на принципна и ги изнудва за още пари ;-)
me (нерегистриран)
Какво, какво, някой харизал на Витоша Ски лифтовете на Витоша, и те ИЗНУДВАЛИ общината?!?! Срещу кой се оплаква Фандъка? Кой е тоя лош лош стопанин? Софиянски? Янчулев? Орешарски ли е виновен? Комунистите? Дали пък не беше един бате Бойко кмет тогава? А?
Бай Добри (нерегистриран)
Всичките изброени са един дол дренки но сте много прав и трябва да се търси и да се обезсмислят всички тези договори и всичко да се започне наново
ЗАЩО НЕ ГО ПРАВИТЕ? (нерегистриран)
От общината можете ДА ПРЕКРАТИТЕ КОНЦЕСИЯТА НА ЦЕКО МИНЕВ!
не могат (нерегистриран)
Може идиотската агенция за следприватизационен контрол.
запознат (нерегистриран)
Няколко факти , които трябва да знаят бъдещите технически експерти: - лифта и трасето са проектирани от австрийската фирма Bruder Girak, като първоначално трасето е било проектирано да бъде малко по на изток от сегашното, с цел да не се влияе лифта от силните южни ветрове откъм Владайското дере.Но по указания на партийното ръководство на София трасето е изместено в сегаашния му вариант с цел - ДА ИМА ПО ДОБРА ГЛЕДКА КЪМ СОФИЯ. Резултатът е налице - високи стълбове( най-високия стълб е 63м), често спиране заради поривите на вятъра, няколко аварии по същата причина - дерайлиране на кабини при които има 6 (шест) жертви. - по време на експлоатацията стълбовете са ремонтирани няколко пъти - скъсани болтове на обувките, скъсване на основни елементи от фермената конструкция, което е показателно, че натоварването е сериозно. А сега искат да ги позакърпат и да работят отново ?!!! - станциите и на времето са изпълнени грандомански - с обширни коридори, чакални, огромни стаи за персонала, без да има работилница?! Сега са тотално компрометирани от калпава хидроизолация, пукнатини от земетресения. В станциите се намират и дълбоки шахти за противотежести които в момента са пълни с вода и са подгизнали основите им.И пак искат да се ползват, независимо, че новите лифтове имат съвсем друга концепция за крайни станции - без бетон и тухли. - фундаментите са изчислявани за натоварвания от четириместна кабина и едва ли ще издържат на 8 или 10 местна кабина. Освен това анкерите са силно корозирали и едва ли ще могат да се ползват повторно, Да не говорим, че ако се направи изпитване за умора на материала ще го издържат. И много други скрити технически проблеми които ще излезат ако се приеме да се възстановява. Не знам кой компетентен инженер би се съгласил да участва в такава налудничава експертиза а пък камо ли да си сложи подписа, че може да се ползва старото. А никой не говори какво следва след тази експертиза - кой ще прави проекта, кой ще е производителя, кой ще го монтира и т.н. Въпросът май е да се усвоят едни пари и да се доказва несъстоятелните напъни на еколозите. Мислете, тези пари не са на общината а на данъкоплатците!!!
ПОТЪРПЕВШ (нерегистриран)
СОФИАНЦИ ПРОДЪЛЖАВАТ ДА ПЪЛНЯТ КАСИЧКАТА НА ЦЕКО ЧРЕЗ МОНОПОЛНО ВИСОКИТЕ МУ ЦЕНИ НА ЛИФТА.
Много добре (нерегистриран)
изнесена информация, само забравяш да споменеш малоумните оператори, които не са спряли лифта в онзи ветровит ден на 92-ра. Нали, то всяко съоръжение се чупи, но когато се експлоатира от кретени, шансът да се счупи е една идея по-голям... А когато се експлоатира системно на границата на възможностите му или извън проекционните му задания, нормално да дефектира често и да има аварии. Така че лифтът е бил страхотен за времето си и за доказателство са лифтове като този, експлоатирани до 2015г.
моля ви (нерегистриран)
Качвайте се пеша, това да не ви е Южния парк!? Искат да освините планината. Оставете поне едно място недокоснато от селяни.
ме (нерегистриран)
тюфлек нещастен, на Витоша е имало лифтове преда да се родиш бе!
абе бавноразвиващ се (нерегистриран)
Сега с колите, които се качват нагоре по-малък мазаляк ли става отколкото ако имаше лифт?!
Хм.... (нерегистриран)
Имам приятни спомени от времето, в което лифт Княжево работеше. Качвахме се до горе а обратния път минавахме пеша. Добра разходка за всяко едно дете и не само.
глупостите на ГЕРБ! (нерегистриран)
от 20 години кметуват, станаха първи ортаци с мутрите на цеко, продадоха му за без пари "Въжени линии" (т.е. общината не взе пари за сделката, а те какво са бутали по чекмеджетата - само те и мутрите знаят), ОТКАЗВАХА дори да покажат документите! подкупни боклуци! със смешната концесия за водата е същото - да дадат на мутрите да събират приходите за нещо, дето друг го е строил!
К.Р. (нерегистриран)
Достъпът до планината си го има и сега - нарамваш раничката, шише вода и си горе за час и половина макс. Който не може да ходи, мястото му не е там.
Bluf (нерегистриран)
да, когато си на 20-30 години така беше и за мен ама вече като гониш 60 не става точно така ще го изпиташ и ти на твоя гръб
Истината (нерегистриран)
истината е, че българските комунистически изтърсак капиталисти не са научени да пазят техниката. Подаряват им се фабрики, техника и те я нарязват на скрап и я продават за стари желязо. А нито в Румъния, нито в Сърбия са направили така и затова днес те произвеждат автомобили, а ние си правим топчета от цифки и чакаме пари от ЕС... Ама така е, когато бивши комундета се правят на капиталисти без никакво ноу хау. В Грюневалд абсолютно същия лифт работи до 2010г.! В Ашау работи и след 2010 до към 2015-16г. Абсолютно същите лифтове. Само че... германецът/австриецът е научен да цени, да пази и да поддържа техниката. Не с лека ръка да махва и да затрива работещо съоръжение. Лично съм подавал сигнали срещу комуниста Цеко, който беше сложил една от кабинките на лифта за декор на магазина си за ски на бул. Черни връх. Бандитстан. И докато сараите на кгб агента с прякор Сопола са край лифта, ще хвърлят прах в очите на хората, че ще го възстановят. Много правилно някой отбеляза - 60лв за качване със симеоновския на едно семейство - при положение че тоя една боя не е сложил, нито на стълбовете, нито на кабинките. Гледайте видео как изглежда 60 годишен лифт на братя Гирак в Ашау, и после си пуснете да видите как изглежда очуканата Симеоновска кабинка на крадеца Цеко!
Замитат ги (нерегистриран)
Ало, Ваньо, помислих, че възлагат експертиза на Борисовите записи ... А то било на лифта ...
90 (нерегистриран)
Фандъкова, обърни се към проф.д-р. Колю Донев който е най-добрият специалист по лифтовете в България и нека той да си определи комисията и да даде оценка на съоръжението. Тя ще е реална и обективна.
питане (нерегистриран)
"Витоша ски" държава в държавата ли е ??
Ти пък (нерегистриран)
Те си имат банка субсидирана от държавата...ти тук за някъв лифт се цупиш...
Обикновен Българин (нерегистриран)
ИДИОТИ ! Кръгли и пълни , тези които ни управляват Столицата и Кметицата -даскалица во главе ! Собственика на “Витоша ски” е станало световно известния и абсолютен лидер в производството на лифтови съоръжения ( около 52 000 по целия свят!!!) Допелмайиер ! и заедно с Италианската Лайтнер - производител на кабинки за лифтове са казали и написали на нашите общински управници , т.н.р. СПЕЦИАЛИСТИ от Софинвест , че е необходимо да се изградят САМО ОЩЕ ТРИ стълба/ стъпки и съоражението от 1956г. ще “прескочи”в 2020г. с изпълнение на всички АКТУАЛНИ НОРМИ НА БЕЗОПАСНОСТ . Какви измислени специалиси от Софинвест ще се “изказват” в/у световно признатата експертиза на Допелмайер !?! Дългата ръка на Цеко Минев ПРЕЧИ Витоша да се разгърне като ски курорт за СОФИЯНЦИ !!! За да ходят чак в Банско и се редят като идиоти на ЕДИНСТВЕНАТА кабинка в целия “курорт”!!!
Въпрос (нерегистриран)
И от Копитот къде се карат ски би ли обяснил на невежите? Това е едно излишно съоръжени ако седи само по себеси и ще е на загуба.
Е да (нерегистриран)
До неорентираните тролчета! Заради зелени "природозащитници", които между впрочем са също към организаторите на протестите - дори и на Витоша не могат да се строят нови рифтове. Иначе казано - единственият начин за нов лифт е да се използва вече съществуващ. И - ако може да се пусне по същото трасе -без промени, защото и промените са забранени! Или казано по-просто - един метър извън старите трасета не можеш да мръднеш!
Киро (нерегистриран)
И за какво ти е да мърдаш а ?
Петър (нерегистриран)
Защо в един ПРИРОДЕН парк да не може да има лифтове? Защо? Направете го национален тогава или резерват. В паркове с подобни статути трябва да е точно обратното, закона широко да позволява изграждането на лифтове, пътеки, велоалеи и всякакви туристически атракции! А какво имаме сега? Един забраняващ план. Ако искате Витоша да има толкова забрани сменяте целта на парка. Аха, сетих се това е невъзможно защото Витоша няма чак толкова ценности колкото Пирин или Рила, нали се намира до София. Едни хора изкарват пари да пазят храсталаци на Витоша, друго обяснение няма. Фандъкова, оставка!
Анди (нерегистриран)
Гадният изрод Цеко Минев направи всичко това !!!
ОГНЯН (нерегистриран)
Каква експериз бе, то се вижда че е изоставен да се срути . ОСТАВКА!
Срам (нерегистриран)
Всичко в Бг е изключително сложно, тромаво, изпълнено с много нерви, време, разочарования, обиди и прочие. А става дума за два, три лифта. Годините си минават в спорове, взаимни обвинения и други банални неща. Експерти много по въпроса... Неща които нас гражданите не ни интересуват, а и от които нищо не разбираме. Ние искаме да си работят лифтовете за да си ходим на планината. Точка. Не става дума за атомна централа, а за най-обикновени лифтове, каквито в Австрия има стотици, ако не и хиляди. Защо тука всичко е толкова сложно, че често един цял живот не стига за една елементарна необходимост, не мечта!??
! (нерегистриран)
Мръсна саомовкска свиня, а кой продаде на Цеко? Мамка ти, боклук!
Киро (нерегистриран)
Като искате лифт , разкарайте "концесионера" Цеко
Ккк (нерегистриран)
Няма концесия на лифта той е продаден по време на тройната коалиция образовайте се тролове
Киро (нерегистриран)
Еййй верно ли , продаден бил и не бил на концесия , от къде изпълзя ти бе от Юлен ли ?
Инженер от Интрансмаш (нерегистриран)
Лифтът в Княжево е вагонетен двувъжен с носещо и теглещо въже. Стълбовете са строени по действащия тогава австрийски стандарт за стогодишна употреба. СТОГОДИШНА! За неразбралите. Имат нужда от елементарна поддръжка и дребни ремонти. Витоша ски откраднаха носещите и теглещите въжета и ги продадоха.
Bluf (нерегистриран)
Правилно казваш тогавашния стандарт, не е ли по-добре да се направят по сегашния?
И аз. (нерегистриран)
Не дай си боже да го направят към сегашният стандарт. Въжетата ще се късат на всеки 3 години а колоните ще ги сменят всеки сезон .
За инжинера (нерегистриран)
Що не кажешколко пъти и падал. Нормативите за лифтове са промени а производитят не съществува. А мисълтати е ва андреико. Дори и да стане е морално остаряло. Аре със здраве.
T (нерегистриран)
Падал е защото е имало рационализация от Бай ти Ганя (знам го от вътрешен източник). За това дали производителя не съществува пак сериозно си се объркал.
И Аз. (нерегистриран)
Лифта е проектиран от проф. Колъо Донев. Аз съм негов студент и мога да ви кажа че този лифт е многократно пре-оразмерен. Друг е въпроса че както всяка една машина така и лифта има нужда от поддръжка . Нормално е металните колони да се нуждаят от смяна - те са натоварени не само от масата на кабинките но също така на вибрации и вътрешни трептения който оказват влияние върху материала ( умора на материала) . Все пак този лифт е на повече от 50 години . Огледайте се и вижте дали ще откриете машина която работи толкова дълго време
Bluf (нерегистриран)
Данче, всичко е възможно обаче въпроса е кое е по-добро. Заради некви мечи кучи стъпки правите галимации да не си оправите законите. При условие че трасето е същото какво толкова има значение къде са стълбовете и дали за с един два повече. Не ми се вярва ти и твоите инженери да разбирате повече от производителите на лифтове.
Стефан (нерегистриран)
А на Цеко вярваш ли ?
Bluf (нерегистриран)
Цеко определя на европейски производители на лифтове какви оферти да дават? Той много гоуем бе
Стефан (нерегистриран)
Цеко наистина е много голям !
Цеко (нерегистриран)
боли го цеко за тоя лифт той не е скиорски той е за лятото хората да се качат горе и да се разхождат по поляните на чист въздух, е може и зимата де ама ски там няма никога не е имало и няма и да има.
grainis
Ползвал съм десетки пъти Княжевския лифт като дете. Страхотно преживяване беше, но и доста често спираше аварийно. За разлика от Драгалевския, който работеше почти безотказно и който ползвам от 55 години. Според мен и двата лифта могат да бъдат възстановени перфектно и евтино, без да се налага каквото и да било ново строителство на стълбове . Смяна на въжета, ролки, нови тройни седалки и по-големи кабини, нови задвижвания, модерен основен ремонт и задължително разширение на станциите, и ще работят още 50 години. Трябва да се изградят още няколко зони за масов отдих, с пътища и лифтове до тях, от типа на Златните Мостове и Алеко. Не знам защо СО не си вземе обратно планината от бандата Витоша Ски, които буквално я съсипаха пред очите на софиянци, не построиха нищо и продължават смело напред.
Петър (нерегистриран)
Защо е това упорство, бре хора, вие карате ли си още старите лади или москвичи? Фактори като комфорт, сигурност, надеждност, нямат ли никакво значение за вас? Каква е тази идиотия?
Ехо (нерегистриран)
Абе талква ли не рабраха общинските тикви, че трябва нов. Тозлифт на братя Гирак е падял двапъти. За информация на предошлите столичани. Какъв идеот трябва да си и да искаш още мения при положение, че двата най големи производитуля са на едно мнение.
ме (нерегистриран)
правопис ниво трети клас. Тюфлек. Взе ли си парите за коментара?
ЛЛ (нерегистриран)
Възстановете лифтовете и пуснете билети за тях на приемливи цени. В момента за 4 членно семейство със сименовския лифт до Алеко и обратно излиза над 60 лв. Смятам, че не е оправдана цената. То затова и хората с коли се качват нагоре.
Еее (нерегистриран)
За нас да. Но това е добра цена. Едно такова съоръжение е скъпо струвако какно и неговата подръжка. Погледнато в София заплатите не са ниски. Просто всички са се накълтали с кредити от пусталаколия за жилеща коли и т.н.
и аз (нерегистриран)
човекът е прав. Аз също съм с две малки деца, с доходи над средните и пак паля колата за да се качим горе. 60 кинта + паркинг още 5-10 не ми се дават като мога да ги спестя. Занем. че лифтовете са скъпи съоръжения, то е и метрото е скъпо, новите автобуси също, но и това е ролята на общината - да осигури масов достъп на хората на приемлива цена. Много ясно, че всичко това се субсидура от данъците ни извън билетчето от 1.60, които между другото за поредна година бяха драстично увеличени. Общината и държавата отдавна трябваше да прекратили тази безумна концесия и да изгрдят нови модерни съоръжения на мястото на старите. Всички тези схеми с частници като цеко на Витоша са неприложими. По схемата на цеко лифтовете след подмяната им ще си останат тотално недостъпни за масовия гражданин, а курорт тип Банско няма как да стане на Витоша, той и затова бездейства толкова години и търси вратички нищо да не се модернизира - просто така му е по-изгодно.
тук (нерегистриран)
играта е Витоша срещу Банско и Боровец, където са наляти мноого пари. Ако на Витоша има нормални условия за ски както бешен навремето познайте какво ще стане с Банско...
3евзек
С Банско ще стане това, че ще заприлича на Княжево и Симеоново по степен на застрояване.
Хаха (нерегистриран)
Е какво ще стане. На 30 км писти срищу двойно повече. В Банско, Боровец А и сняг вуче не пада толкова. Да сезапълни на всякаде. Ветоша е будна на вода.
то (нерегистриран)
Вярно, че са двойно повече пистите там ама Банско на 200км, Боровец на 100км от София, хотели, резервации...сметни разходите, а Витоша ей къде е и вечер не ти трябва хотел...
ръц (нерегистриран)
АКО И МЕТРОТО ПРОКАРАТ НЯМА ДА Е ЛОШО
Клиент (нерегистриран)
Да се възстановяват руини не е правилно. Ако има лифт, той трябва да е чисто нов, модерен, безопасен и достатъчно евтин за ползване.
T (нерегистриран)
Не става въпрос баш за възсатановяване на стария лифт, а за изграждането на нов изпозлвайки същите стъпки на стълбовете.
Да бе (нерегистриран)
За чий е тази експертиза. За наши юнаци да гепнат неколко хилки. Всеки инженер ще ви каже - бутайте всичко и на ново.
Сандо (нерегистриран)
Да бе! Похарчете сега едни пари за становище и после "концесионерът" да каже - не го приемам... Ми намерете начин да смените "концесионера", след като толкова години, очевидно няма желание да прави каквото и да било в тази планина. Ама пак не става, защото началника ти му спонсорира банката пак с нашите пари на същия този "концесионер", а ти ходи му доказвай, че може това или онова.
Нали? (нерегистриран)
Като знаем кой и как стана собственик на всички лифтове на Витоша и не е чудно защо те са по-скъпи за ползване от модерни лифтове в Европа. За награда - да им се дадат още пари за да не работят лифтовете.
НАЙ
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари земеделска продукция (видео)
Военен брифинг: Предимството на Русия в Украйна намалява
Военен брифинг: Предимството на Русия в Украйна намалява
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Украинското разузнаване унищожи руски хеликоптер на военно летище край Москва (видео)
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие