Възлагат независима техническа експертиза за възстановяване на Княжевския лифт
Аз лично не мога да приема, че в 21 век няма техническо решение, както впрочем, не приеха и инженери, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова
Обратно в новинатаКоментари - Възлагат независима техническа експертиза за възстановяване на Княжевския лифт | Днес.dir.bg
Коментари
Като знаем кой и как стана собственик на всички лифтове на Витоша и не е чудно защо те са по-скъпи за ползване от модерни лифтове в Европа. За награда - да им се дадат още пари за да не работят лифтовете.
Да бе! Похарчете сега едни пари за становище и после "концесионерът" да каже - не го приемам... Ми намерете начин да смените "концесионера", след като толкова години, очевидно няма желание да прави каквото и да било в тази планина. Ама пак не става, защото началника ти му спонсорира банката пак с нашите пари на същия този "концесионер", а ти ходи му доказвай, че може това или онова.
За чий е тази експертиза. За наши юнаци да гепнат неколко хилки. Всеки инженер ще ви каже - бутайте всичко и на ново.
Да се възстановяват руини не е правилно. Ако има лифт, той трябва да е чисто нов, модерен, безопасен и достатъчно евтин за ползване.
Не става въпрос баш за възсатановяване на стария лифт, а за изграждането на нов изпозлвайки същите стъпки на стълбовете.
играта е Витоша срещу Банско и Боровец, където са наляти мноого пари. Ако на Витоша има нормални условия за ски както бешен навремето познайте какво ще стане с Банско...
Възстановете лифтовете и пуснете билети за тях на приемливи цени. В момента за 4 членно семейство със сименовския лифт до Алеко и обратно излиза над 60 лв. Смятам, че не е оправдана цената. То затова и хората с коли се качват нагоре.
С Банско ще стане това, че ще заприлича на Княжево и Симеоново по степен на застрояване.
Абе талква ли не рабраха общинските тикви, че трябва нов. Тозлифт на братя Гирак е падял двапъти. За информация на предошлите столичани. Какъв идеот трябва да си и да искаш още мения при положение, че двата най големи производитуля са на едно мнение.
Ползвал съм десетки пъти Княжевския лифт като дете. Страхотно преживяване беше, но и доста често спираше аварийно. За разлика от Драгалевския, който работеше почти безотказно и който ползвам от 55 години. Според мен и двата лифта могат да бъдат възстановени перфектно и евтино, без да се налага каквото и да било ново строителство на стълбове . Смяна на въжета, ролки, нови тройни седалки и по-големи кабини, нови задвижвания, модерен основен ремонт и задължително разширение на станциите, и ще работят още 50 години. Трябва да се изградят още няколко зони за масов отдих, с пътища и лифтове до тях, от типа на Златните Мостове и Алеко. Не знам защо СО не си вземе обратно планината от бандата Витоша Ски, които буквално я съсипаха пред очите на софиянци, не построиха нищо и продължават смело напред.
Данче, всичко е възможно обаче въпроса е кое е по-добро. Заради некви мечи кучи стъпки правите галимации да не си оправите законите. При условие че трасето е същото какво толкова има значение къде са стълбовете и дали за с един два повече. Не ми се вярва ти и твоите инженери да разбирате повече от производителите на лифтове.
Лифтът в Княжево е вагонетен двувъжен с носещо и теглещо въже. Стълбовете са строени по действащия тогава австрийски стандарт за стогодишна употреба. СТОГОДИШНА! За неразбралите. Имат нужда от елементарна поддръжка и дребни ремонти. Витоша ски откраднаха носещите и теглещите въжета и ги продадоха.
За нас да. Но това е добра цена. Едно такова съоръжение е скъпо струвако какно и неговата подръжка. Погледнато в София заплатите не са ниски. Просто всички са се накълтали с кредити от пусталаколия за жилеща коли и т.н.
Е какво ще стане. На 30 км писти срищу двойно повече. В Банско, Боровец А и сняг вуче не пада толкова. Да сезапълни на всякаде. Ветоша е будна на вода.
Що не кажешколко пъти и падал. Нормативите за лифтове са промени а производитят не съществува. А мисълтати е ва андреико. Дори и да стане е морално остаряло. Аре със здраве.
Вярно, че са двойно повече пистите там ама Банско на 200км, Боровец на 100км от София, хотели, резервации...сметни разходите, а Витоша ей къде е и вечер не ти трябва хотел...
Падал е защото е имало рационализация от Бай ти Ганя (знам го от вътрешен източник). За това дали производителя не съществува пак сериозно си се объркал.
Цеко определя на европейски производители на лифтове какви оферти да дават? Той много гоуем бе
Не дай си боже да го направят към сегашният стандарт. Въжетата ще се късат на всеки 3 години а колоните ще ги сменят всеки сезон .
Лифта е проектиран от проф. Колъо Донев. Аз съм негов студент и мога да ви кажа че този лифт е многократно пре-оразмерен. Друг е въпроса че както всяка една машина така и лифта има нужда от поддръжка . Нормално е металните колони да се нуждаят от смяна - те са натоварени не само от масата на кабинките но също така на вибрации и вътрешни трептения който оказват влияние върху материала ( умора на материала) . Все пак този лифт е на повече от 50 години . Огледайте се и вижте дали ще откриете машина която работи толкова дълго време
Всичко в Бг е изключително сложно, тромаво, изпълнено с много нерви, време, разочарования, обиди и прочие. А става дума за два, три лифта. Годините си минават в спорове, взаимни обвинения и други банални неща. Експерти много по въпроса... Неща които нас гражданите не ни интересуват, а и от които нищо не разбираме. Ние искаме да си работят лифтовете за да си ходим на планината. Точка. Не става дума за атомна централа, а за най-обикновени лифтове, каквито в Австрия има стотици, ако не и хиляди. Защо тука всичко е толкова сложно, че често един цял живот не стига за една елементарна необходимост, не мечта!??
Аз пък съм на Владимир Дивизиев. Кольо Донев ми беше приятел, умен, страхотен инженер с мисъл и съвременни идеи! Лично ще мина по трасето и огледам всичко август като се върна в България. Гледам внуците в Нова Зеландия.
Няма концесия на лифта той е продаден по време на тройната коалиция образовайте се тролове
Защо в един ПРИРОДЕН парк да не може да има лифтове? Защо? Направете го национален тогава или резерват. В паркове с подобни статути трябва да е точно обратното, закона широко да позволява изграждането на лифтове, пътеки, велоалеи и всякакви туристически атракции! А какво имаме сега? Един забраняващ план. Ако искате Витоша да има толкова забрани сменяте целта на парка. Аха, сетих се това е невъзможно защото Витоша няма чак толкова ценности колкото Пирин или Рила, нали се намира до София. Едни хора изкарват пари да пазят храсталаци на Витоша, друго обяснение няма. Фандъкова, оставка!
До неорентираните тролчета! Заради зелени "природозащитници", които между впрочем са също към организаторите на протестите - дори и на Витоша не могат да се строят нови рифтове. Иначе казано - единственият начин за нов лифт е да се използва вече съществуващ. И - ако може да се пусне по същото трасе -без промени, защото и промените са забранени! Или казано по-просто - един метър извън старите трасета не можеш да мръднеш!
ИДИОТИ ! Кръгли и пълни , тези които ни управляват Столицата и Кметицата -даскалица во главе ! Собственика на “Витоша ски” е станало световно известния и абсолютен лидер в производството на лифтови съоръжения ( около 52 000 по целия свят!!!) Допелмайиер ! и заедно с Италианската Лайтнер - производител на кабинки за лифтове са казали и написали на нашите общински управници , т.н.р. СПЕЦИАЛИСТИ от Софинвест , че е необходимо да се изградят САМО ОЩЕ ТРИ стълба/ стъпки и съоражението от 1956г. ще “прескочи”в 2020г. с изпълнение на всички АКТУАЛНИ НОРМИ НА БЕЗОПАСНОСТ . Какви измислени специалиси от Софинвест ще се “изказват” в/у световно признатата експертиза на Допелмайер !?! Дългата ръка на Цеко Минев ПРЕЧИ Витоша да се разгърне като ски курорт за СОФИЯНЦИ !!! За да ходят чак в Банско и се редят като идиоти на ЕДИНСТВЕНАТА кабинка в целия “курорт”!!!
Защо е това упорство, бре хора, вие карате ли си още старите лади или москвичи? Фактори като комфорт, сигурност, надеждност, нямат ли никакво значение за вас? Каква е тази идиотия?
И от Копитот къде се карат ски би ли обяснил на невежите? Това е едно излишно съоръжени ако седи само по себеси и ще е на загуба.
Фандъкова, обърни се към проф.д-р. Колю Донев който е най-добрият специалист по лифтовете в България и нека той да си определи комисията и да даде оценка на съоръжението. Тя ще е реална и обективна.
Ало, Ваньо, помислих, че възлагат експертиза на Борисовите записи ... А то било на лифта ...
Еййй верно ли , продаден бил и не бил на концесия , от къде изпълзя ти бе от Юлен ли ?
истината е, че българските комунистически изтърсак капиталисти не са научени да пазят техниката. Подаряват им се фабрики, техника и те я нарязват на скрап и я продават за стари желязо. А нито в Румъния, нито в Сърбия са направили така и затова днес те произвеждат автомобили, а ние си правим топчета от цифки и чакаме пари от ЕС... Ама така е, когато бивши комундета се правят на капиталисти без никакво ноу хау. В Грюневалд абсолютно същия лифт работи до 2010г.! В Ашау работи и след 2010 до към 2015-16г. Абсолютно същите лифтове. Само че... германецът/австриецът е научен да цени, да пази и да поддържа техниката. Не с лека ръка да махва и да затрива работещо съоръжение. Лично съм подавал сигнали срещу комуниста Цеко, който беше сложил една от кабинките на лифта за декор на магазина си за ски на бул. Черни връх. Бандитстан. И докато сараите на кгб агента с прякор Сопола са край лифта, ще хвърлят прах в очите на хората, че ще го възстановят. Много правилно някой отбеляза - 60лв за качване със симеоновския на едно семейство - при положение че тоя една боя не е сложил, нито на стълбовете, нито на кабинките. Гледайте видео как изглежда 60 годишен лифт на братя Гирак в Ашау, и после си пуснете да видите как изглежда очуканата Симеоновска кабинка на крадеца Цеко!
Абе и на мен сегашните коли ми се струват по-големи боклуци от по-старите ама факт е че са много по-сигурни.
боли го цеко за тоя лифт той не е скиорски той е за лятото хората да се качат горе и да се разхождат по поляните на чист въздух, е може и зимата де ама ски там няма никога не е имало и няма и да има.
Достъпът до планината си го има и сега - нарамваш раничката, шише вода и си горе за час и половина макс. Който не може да ходи, мястото му не е там.
да, когато си на 20-30 години така беше и за мен ама вече като гониш 60 не става точно така ще го изпиташ и ти на твоя гръб
от 20 години кметуват, станаха първи ортаци с мутрите на цеко, продадоха му за без пари "Въжени линии" (т.е. общината не взе пари за сделката, а те какво са бутали по чекмеджетата - само те и мутрите знаят), ОТКАЗВАХА дори да покажат документите! подкупни боклуци! със смешната концесия за водата е същото - да дадат на мутрите да събират приходите за нещо, дето друг го е строил!
човекът е прав. Аз също съм с две малки деца, с доходи над средните и пак паля колата за да се качим горе. 60 кинта + паркинг още 5-10 не ми се дават като мога да ги спестя. Занем. че лифтовете са скъпи съоръжения, то е и метрото е скъпо, новите автобуси също, но и това е ролята на общината - да осигури масов достъп на хората на приемлива цена. Много ясно, че всичко това се субсидура от данъците ни извън билетчето от 1.60, които между другото за поредна година бяха драстично увеличени. Общината и държавата отдавна трябваше да прекратили тази безумна концесия и да изгрдят нови модерни съоръжения на мястото на старите. Всички тези схеми с частници като цеко на Витоша са неприложими. По схемата на цеко лифтовете след подмяната им ще си останат тотално недостъпни за масовия гражданин, а курорт тип Банско няма как да стане на Витоша, той и затова бездейства толкова години и търси вратички нищо да не се модернизира - просто така му е по-изгодно.