Строят 134 км от „Хемус“ без обществена поръчка
Участъкът от Боаза до Велико Търново ще струва 1,125 млрд. лв. без ДДС
Обратно в новинатаКоментари - Строят 134 км от „Хемус“ без обществена поръчка | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
9658988 (нерегистриран)
Система при която много под изпълнители пият студена вода и фалират.
Кремена (нерегистриран)
Браво, така се пресичат злоупотреби и се дава ясен знак на недоверие към частните строителни фирми.
Leif (нерегистриран)
Не съм обеден, че това е акт на недоверие към частни пътностроителни фирми! По скоро си мисля, че така се избягват конкуренцията, колкото и да я е имало "де юре" и да се избират под изпълнители и на тях още под-под-изпълнители срещу съответните "благодарности" в съкратени срокове! Все пак идват избори? Нали?
Баце, (нерегистриран)
няма ли да се пръснете с дебелян? Не се ли накрадохте?
от шоплъко (нерегистриран)
само едно не моем да проумеем, това че че има работа ясно, че тая работа чини много пара и те тва ясно, аме дека че оди (кой че я прибере) печалбата и не само … те тва ич не ми е ясно… оно Надето писало у новинката дека "В случая се прилага текст …" не знам кво пише и тексто, ама знам кво ни се прилага на назе, на народо, много интересна селска хватка, начи они, теа от горе де, официелно че грабят, дека се вика като по сред бел ден, и никой нема кво да им каже! абе напрао ни направиа на дебили.
Трябва (нерегистриран)
спешно да се изпапкат едни 1,3 милиарда, които дяха заделени от излишъка...Разбора се около 500 милиона от тях все пак ще се вкарат като ронлив асфалт и кална основа...
Жоро (нерегистриран)
как се определи цената след като още няма проект
speed (нерегистриран)
защо питаш бе Жоре? той бат Бойко като му кажат километрите само за минутка и след като погледне към небето отсича 1,125 млрд. и пригответе още 10 - 15 % за непредвидените разходи. По-просто и ясно ценообразуване от това няма, а проект, псд, поис, графици и тем подобни ... досадна бумащина, която ще бъде изготвена по-нататък.
бай Харалампи (нерегистриран)
ДИР, обиден съм,защо не ме триете?
От Ге пи Груп (нерегистриран)
Нали Бойко ? Дали ще има обществени поръчки или не,това няма значение в България.Всички обекти с евродредства и от бюджета се изпълняват от фирми близки до Герб.
теодор тошев
Като направят ОП и спечели дж пи груп или гбс, ревеш що са спечелили! Като няма ОП па ревеш щото нямало! Я кажи как да стане?
прав си (нерегистриран)
да стане качествено строителство другото са канцеларски подробности !Естествено ,че изпълнителя ще е близък до управляващата мафия.Никога не се дава възможност на опозиционната мафия да те саботира - особено в година на избори!
теодор тошев
Според теб колко фирими в Бг имат нужната техника, персонал, специалисти и финанси да направят отсечка от магистрала?
аззз (нерегистриран)
а защо трябва да са само фирми от България? Германските фирми по ли не могат да строят, или австрийските или френските, а а?
аззз (нерегистриран)
пуска се обществена поръчка и се забранява на български фирми да участват. Е те така ще стане....
бай Харалампи (нерегистриран)
Демокрация ДИР,върха сте!
PEYTSCH
Да не би да искате да го възложат на хидроинженера Доган или на трудовака Радев ?
КАМИ (нерегистриран)
Докато има дебили в България от породата на човечето ,,PEYTSCH" страната ни ще се лута в безвремието. Връзката Герб-ДПС е като скачените съдове.Публичен факт е ,че Бойко даде на Доган 20 милиона лева годишно за студен резерв от електроенергия.Колкото за президент Радев той е толкова на високо като човек и боен пилот ,че такива плазмодии като теб спокойно могат да го плюят от септичната пропагандна герберска яма .
Реплика (нерегистриран)
Не знаех, че бившия вътрешен министър е бил трудовак.
ЯЯ (нерегистриран)
Тази сутрин по радиото съобщиха на кои подизпълнители ще бъде превъзложено изпълнението без конкурс - Трейс , Главболгар.... и пр . ББ държавен мениджмънт - работи само със свои хора защото кихат .
Коку (нерегистриран)
Да си ев мимито колко сме адванснати!
от аззз до ДИР (нерегистриран)
криете ми коментарите, а сега скрихте и новината, като поддържате броя на коментарите изкуствено нисък за да я изтласкате назад и да не се вижда в най-четени? Такива ли са директивите?
PEYTSCH
Глупости бълват от опозицията ! Министерството само ако не може да строи, само тогава възлага на другиго. А лакоми фирми бол. Контролът си е държавен, отговорността и гаранцията също. А и парите са на държавата, а не на Ниновците и Радевците!!!
аззз (нерегистриран)
каква опозиция те гони не знам. Контролът е държавен без значение дали се възлага на частни фирми или държавни. Как може обаче да има контрол и ефективно разходване на публични средства ако няма състезателно начало и фирмата, която ще изпълнява обекта е без никакъв опит в изграждането на магистрали,а? айде отговори като си толкова умен и запознат...
Мъпет Шоу (нерегистриран)
То заради състезателното начало всички пътища се строяха от Трейс, а всичко останало от ДжиПи. Има наколко фирми, които печелят всички големи обществени поръчки, а на частния пазар една будка никой не им възлага. Другите въобще и не се опитват да кандидатстват по ОП. В тия поръчки няма конкуренция. По добре да възлагат дирестно на държавни фирми вместо на партийни. Не знам дали има разлика, но поне не се губи време в безмислени търгове. А колкото за опита - и едните и другите ще наемат специализирани подизпълнители, на които няма да платят.
страх те гони - друго си е под крилото на боко суджука (нерегистриран)
Желая на всички Нова безборисова 2019 г.! „Матриалът” може и да е доволен от Борисов, но мислещите са нясно за гранде корупцията в България.
Ужас (нерегистриран)
Все едно живеем в Северна Корея, Куба или Внецуела!!!
Реплика (нерегистриран)
ДИР-а. Това трябваше да бъде във водещите заглавия като пример за пладнешки грабеж от управляващите.
аззз (нерегистриран)
има огромно значение дали е с обществена поръчка или не е. Както от БСП казаха ППГЕРБ през 2019 ще направят обира на века и това е част от обира. Фирмата, за която се твърди е Автомагистрали ЕАД с ЕИК 831646048 - държавно предприятие с принципал МРРБ. Видно от регистъра към Камарата на строителите тази фирма няма никакъв опит в изграждането на магистрали, а само по текущ ремонт т.е. асфалтиране и зимно поддържане. Ако бяха пуснали обществена поръчка изискванията към потенциалните участници щяха да са чудовищни - изпълнени обекти, персонал и прочие. Това значи за мен като специалист по обществените поръчки от години, че фирмата няма пряко да изпълнява обекта, а ще го превъзложи на неформални подизпълнители като Джи Пи Груп и трейс и ГБС, които са много гъвкави по отношение на брандирането и лесно сменят табелите както на техниката така и на работниците по които се познава кой за коя фирма работи. Тоест няма да има никакъв контрол върху цените и предизборно ще се гепнат едни пари. Защо точно тази магистрала решиха да е без поръчка т.е. без конкурентно начало? Защо другите магистрали ги възлагаха по ЗОП, а тази не, кое е по-различното тука? Така или иначе за кметските избори няма да може да режат ленти или просто искат за следващите избори на народни представители след 2 години да са готови? Всичко ли в тази държава трябва да следва политическите мандати? Считам, че с малко натиск от страна на народа правителството ще си промени мнението и ще спре това безумие да се прави нещо за един милиард без конкурентно начало и без никаква публичност...
123 (нерегистриран)
Голям експерт си, няма що. Кото ти чета глупостите, ми е ясно колко познаваш ЗОП. Явно за процедура "ин хаус", коята е залегнала в закона, не си чувал, но веднага хулиш. Програмата се малко преди да въвеждащ в заблуждение.
аззз (нерегистриран)
лелел колко си модерен само дето в ЗОП такава дефиниция няма. Обяснявам на тъпата ти глава за да разбере - първо въпросната дтржавна фирма няма никакъв опит в изграждането на такива обекти, второ поради първото ще се възложи пак на своя фирма, но няма да има контрол на цените както при конкурсното начало. Тоест така се заобикаля ЗОП. ама си тъп гербер с промит мозък и леко наведен и се правиш на неразбрал или просто си си глупав и наистина не разбираш....
Иван Петров
тая шумка не е блажна чедо
AC DC (нерегистриран)
И с използване на подизпълнители парите отиват при правилния човек, без забавянето от обществената поръчка. Гиди крадци, нагли.
аззз (нерегистриран)
точно така. А потенциалните подизпълнители са Гепи Груп, Трейс и ГБС. Това са фирмите на Борисов и Златевите...
дс (нерегистриран)
Ей тука ще пада яка лапачка-със стотици милиони ще се краде!
а (нерегистриран)
някой не знае как се пишат чисълцата
6 (нерегистриран)
Там сигурно ще бъде най-гладкия асвалт.
Investitor (нерегистриран)
Не , ще бъде най-гладкото крадене. Леко и в правилната партийна линия.
Иво (нерегистриран)
а Ай Пи Груп , няма ли да крадене , или вече вашата гербаджйска фирма се компрометира и вече , конкурс не трябва .
От суперите мацките (нерегистриран)
Директорки на бебе.дир
Аззз (нерегистриран)
И така ппгерб убиха свободния пазар и конкуренцията ....
Независим (нерегистриран)
Така поне няма да се повтори историята с ул. "Граф Игнатиев" с отстраняването на една фирма поради предложена технология и прилагането на същата технология от спечелилата фирма. Избягва се риска от жалби и оставки. Иначе е ясно, че държавната фирма няма опит и ресурс да изпълни подобна поръчка и ще търси подизпълнители. Дано го направи по прозрачен начин.
комбайнер текезесаров (нерегистриран)
крайно време е да се спрат тези малоумни обществени поръчки. заради тях шяхме кораби да правим, но не стана, че една групичка шопи с големи джобове искаха да взимат комисионни, а от флота и министерството бяха направили така, че сами да си ги правим, за да се избегне комисионната за посредника. пари винаги ще се крадат и в това няма нищо лошо. и комунягите крадяха, но имаше и за всички. идеята е да крадат колкото се може по-малко хора по веригата, а с обществените поръчки ще лапат много хора и всеки ще иска повече. няма спор, че Тиквун Първи ще се нагуши както досега, но нека поне е само той, а не и всички отрепки.
Ghost (нерегистриран)
Личи си че си комбайнер и такъв ще си останеш: " ...пари винаги ще се крадат и в това няма нищо лошо..." - този ли "бисер" успя да роди кратунката ти? А задавал ли си си някога въпросът, защо се краде от обществените поръчки? Дали не е, защото законът е така написан, и така се прилага, че една определена групичка винаги "да намаже"? А задавал ли си си въпросът, кой аджеба пише законите, кой ги праща в НС и кой ги приема? И защо все "куци" закони приемат и защо в тези закони, още неприети, има безброй много вратички? Но текезесарското мислене не предполага такива въпроси и причинно-следствени връзки, нали? Затова и ще те крадат властимащите, а ти ще мигаш на парцали ...
Българин (нерегистриран)
10 години вече едни и същи пишат законите, но все предните са им виновни.
Ghost (нерегистриран)
Май става въпрос не за 1,125 милиона, а за 1,125 МИЛИАРДА ЛЕВА ПОХАРЧЕНИ БЕЗ ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА! Тоест Банкянската мутра е решила да краде като за последно. Защото принципал (началник) на държавното дружество е Министерството, началник на Министерството е Министъра, а началник на Министъра е Бате ви Бойко! Та познайте в чий ръчички ще отидат вашите парици! Че и той семейство в Барселона има да храни, а "Мис"-ките не са хич евтини. Да ви е честито!
1234 (нерегистриран)
Към Ghost. И ти си доста прост, а и ще се задаваш от злоба и завист. Отвори си ЗОП и прочети видовете процедури. Там си го пише. Щом се спазва закона, е законно. А това, че ти вероятно обичаш да крадеш....си е твой проблем. Преди да хвърляш обвинения извади доказателства.
Ghost (нерегистриран)
Да прост съм, но правя разлика между ЗАКОН и МОРАЛ! Особено, когато законът е написан за "наши хора" ...
Фен (нерегистриран)
Малка му, важното е да я направят, най сетне!
от шоплъко (нерегистриран)
те тва се вика новина, не моем да повервам но щом журналята го пишат начи фкт… та така 134 километра магистрала чинат само 1,125 млн. лева или да го турим у средата по 8,400 иляди лева на километор…. дека е оня мушморок Симеоноф, дека ограби държавата за телената ограда по границата…. мушеник!
от шоплъко (нерегистриран)
вервам дека журналята имат диплом, само теа новите не са наред ни с граматика ни с математика..... а тоя с минуса и основно не е завърши, кво да се прави.... времена!
... (нерегистриран)
... 1,125 млн. лева HA KM...
А? (нерегистриран)
Милион и двеста хиляди или милиард и двеста милиона? Играта с десетината точка (в България е запетая) е объркваща. Типичен журналистки стил, може ли да не напишат нещо блудкаво
от шоплъко (нерегистриран)
запетайката е верна както по-запатно от трън и точката е верна, оно само са сбръкали съкращенията, место да до пишат млрд. се обръкале и писале млн. абе журналя ... кво да сакаш от теа, днеска ги сабират от улицата, стига диплом да имат....
Rock of ages (нерегистриран)
На 100% споделям мнението Ви! Цифрата е изписана объркващо и неграмотно. Според това, което аз разбирам от некадърния текст цената на трасето ще е 1 милиард и 125 милиона лева, но от друга страна ако приемем, че става въпрос за 1 милион и 125 хиляди лева то това ще е най-ефтино построената магистрала... Според мен факания репортер е оплескал цифрите :)))
Шофьор (нерегистриран)
Извинете, но ако имаше общестевна поръчка, каква е гаранцията, че нямаше да е манипулирана? Аз ако трябва да избирам, само ГБС щях да слагам да строят. Поне там не се налага ремонт на ремонта, а каквото са направили е с доста по-добро качество от разни новоизлюпени строителни фирми. Онзи ден карах по Струма и техния лот в сравнение с други е като от учебник изваден.
обикновен_гражданин
ГБС е голяма фирма, но покрай нея в тези лотове има още едни хора, които са строили магистрали още по Костово време. Фирма, чиито изпълнителен директор е почнал като технически ръководител с асфалтополагачите. Наздраве за професионалистите, доколкото все още са останали в България!
теодор тошев
Нема угодия на тоз народ. Ако е с поръчка що? Ако е без поръчка пак що? Ако ги спечели фирма що тази фирма? Ако няма фирма- що няма?
Arcadium
А държавната фирма "Автомагистрали" ще наеме наши фирми за подизпълнител. Знаем как става далаверата за да се прескочи ситото на обществената поръчка.
Куче влачи самосал (нерегистриран)
И ще купува материали от други наши фирми на "конкурентни цени".
От САЩ (нерегистриран)
Само да ви кажа, че работя в пътна фирма в САЩ и ако си мислите, че тук не стават врътки, жестоко се лъжете. Е, не е чак като в България, но пак трябва някой да те побутне.
Йй (нерегистриран)
Не си мислим. Отдавна е известно.
Тръмп (нерегистриран)
Да ама там се краде 10%, а тук 99%.
ясно (нерегистриран)
батко и братко замезват
Бостан (нерегистриран)
Справка в Евростат - кило в Етър магистрала (и то каква!) в Германия струва 490-730 хиляди евро в зависимост от терена. А тази тиквена "магистрала" излиза по 4.4 милиона евро на километър, и то в сравнително равнинен терен. Дали пък няма да падне крадене, а?
Боже мили (нерегистриран)
Какво си гледал бре капут. За 400 хил на км и Китайците не могат да ти построят магистрала. В германия магистралите не се строят отдавна, това което си гледал им е поддръжката, и да Германия има едни от най-скъпо построените и поддържани магистрали в целия свят, добро утро. И наще магистрали са си с абсолютно нормални цени ако ги сравним с унгарците които правят магистрали за по 7 млн на км. Че крадът крадът, ама 400хил/км просто звучи смехотворно.
абе (нерегистриран)
Абе момчета аз ли да ви уча.Какво си играете с дребни работи.Възлагате поръчка от 20 милиарда примерно на ГеПи от днес за утре, за преасфалтиране на пътя от Долно Бабинци до Горно Камарци.Отпускат се парите, прави се за три дни и докато се усетят парата по офшорките и кой откъде е.А така трохичка по трохичка тая медия пита защо така, гражданите не харесвали и само нерви.Я си прибери едни 20 милиарда за 3 дни пък после да строи кой ще.
абе (нерегистриран)
Даже го асфалтирате предварително и медиите докато хукнат натам и стигнат-оп завършихме обекта предсрочно, стратегически проект, благодаря за вниманието и чао.
540 (нерегистриран)
Справедливостта в държавата ще просъществува
евала (нерегистриран)
Мисля че сме доказали че сме номер едно по врътки в цял свят така че няма как да не го измислим.
Пфф (нерегистриран)
Аз като ни знам бизнесмените кал строят пътища в близките години, сякаш съм доволен че държавата го поема...
Така от ГЕРБ избягват саботажите (нерегистриран)
на БСП чрез безкрайни обжалвания и забавяне или пропадане на проектите с голямо обществено значение!Иначе всички фирми които пИчелят поръчкитеса от ,,обръчите” на Доганя и също действат с подизпълнители.Няма случайни фирми и хора от тези които пИчилят държавните поръчки! По всяка вероятност голяма част от парите отиват там куда надо.Но хубавото е,че остават магистрали които спомагат за развитие на регионите и още много ползи които са трън...направо кол в очите на БСП-то
zeddd
Дир-а, както сте написали сумата излиза, че сумата е милион и 125 хиляди. Браво на вас. Стигнахте ново ниво на неграмотност. Вече и числа не умеете да изписвате правилно.
Въх, логика! (нерегистриран)
Какво, какво? Проверяваният възлага поръчка на проверяващия! Е верно няма такава държава!
бай Йордан (нерегистриран)
3024 мое стане шопите нали си направиха да ходят на море и у грътцко
dds (нерегистриран)
Главен изпълнител - Автомагистрали ЕАД Подизпълнител - Джи Пи Груп ООД
Албанец (нерегистриран)
Не може да бъде! Това е фалшива новина на генератора на такива - Антон ТодороФ! Той ги умее...
momo (нерегистриран)
Абе при бай Тошо нямаше обществени поръчки, какво ревете толкова. Сякаш с тия поръчки нещо се променя.
Възложителя (нерегистриран)
Колко е готино как “ възлага поръчки на възложителя” Направо къртят миФки.
Наблюдател 1 (нерегистриран)
"1,125 млн. лв. без ДДС" Какво прави тази десетична запетая там, където не и' е мястото. Неграмотна работа, ей да му се не види....
Кое не е ясно? Възложителя (нерегистриран)
В случая се прилага текст, според който избягването на правилата на закона е възможно, когато юридическо лице, което е обект на контрол, възлага поръчки на възложителя, който го контролира, или на друго юридическо лице, контролирано от същия възложител.
до Кое (нерегистриран)
Вие адвокатите никога не сте могли да обясните каквото и да било с по- обикновени думи. А не можете защото занаята ви е папагалски- заучени фрази.
зоп (нерегистриран)
ясно е това, законът формално е спазен, но кой ще я строи тази магистрала, пише се в други сайтове за някакви конкретни фирми, дето щяло да им бъде възложено чрез рамкови споразумения сключени с автомагистрали, е тогава къде отива пазарната конкуренция? Не знам, от друга страна така ще се спестят обжалвания, шиканиране и куп скандали покрай тази процедура, ама сумата е сериозна и трябва тази новина да бъде представена в дира по-грамотно/детайлно, заслужаваме го като читатели.
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари зедемелска продукция (видео)
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно