Строят 134 км от „Хемус“ без обществена поръчка

Участъкът от Боаза до Велико Търново ще струва 1,125 млрд. лв. без ДДС

Обратно в новината

Коментари - Строят 134 км от „Хемус“ без обществена поръчка | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Система при която много под изпълнители пият студена вода и фалират.

Браво, така се пресичат злоупотреби и се дава ясен знак на недоверие към частните строителни фирми.

Не съм обеден, че това е акт на недоверие към частни пътностроителни фирми! По скоро си мисля, че така се избягват конкуренцията, колкото и да я е имало "де юре" и да се избират под изпълнители и на тях още под-под-изпълнители срещу съответните "благодарности" в съкратени срокове! Все пак идват избори? Нали?

няма ли да се пръснете с дебелян? Не се ли накрадохте?

само едно не моем да проумеем, това че че има работа ясно, че тая работа чини много пара и те тва ясно, аме дека че оди (кой че я прибере) печалбата и не само … те тва ич не ми е ясно… оно Надето писало у новинката дека "В случая се прилага текст …" не знам кво пише и тексто, ама знам кво ни се прилага на назе, на народо, много интересна селска хватка, начи они, теа от горе де, официелно че грабят, дека се вика като по сред бел ден, и никой нема кво да им каже! абе напрао ни направиа на дебили.

спешно да се изпапкат едни 1,3 милиарда, които дяха заделени от излишъка...Разбора се около 500 милиона от тях все пак ще се вкарат като ронлив асфалт и кална основа...

как се определи цената след като още няма проект

защо питаш бе Жоре? той бат Бойко като му кажат километрите само за минутка и след като погледне към небето отсича 1,125 млрд. и пригответе още 10 - 15 % за непредвидените разходи. По-просто и ясно ценообразуване от това няма, а проект, псд, поис, графици и тем подобни ... досадна бумащина, която ще бъде изготвена по-нататък.

ДИР, обиден съм,защо не ме триете?

Нали Бойко ? Дали ще има обществени поръчки или не,това няма значение в България.Всички обекти с евродредства и от бюджета се изпълняват от фирми близки до Герб.

Като направят ОП и спечели дж пи груп или гбс, ревеш що са спечелили! Като няма ОП па ревеш щото нямало! Я кажи как да стане?

да стане качествено строителство другото са канцеларски подробности !Естествено ,че изпълнителя ще е близък до управляващата мафия.Никога не се дава възможност на опозиционната мафия да те саботира - особено в година на избори!

Според теб колко фирими в Бг имат нужната техника, персонал, специалисти и финанси да направят отсечка от магистрала?

а защо трябва да са само фирми от България? Германските фирми по ли не могат да строят, или австрийските или френските, а а?

пуска се обществена поръчка и се забранява на български фирми да участват. Е те така ще стане....

Демокрация ДИР,върха сте!

PEYTSCH

Да не би да искате да го възложат на хидроинженера Доган или на трудовака Радев ?

Докато има дебили в България от породата на човечето ,,PEYTSCH" страната ни ще се лута в безвремието. Връзката Герб-ДПС е като скачените съдове.Публичен факт е ,че Бойко даде на Доган 20 милиона лева годишно за студен резерв от електроенергия.Колкото за президент Радев той е толкова на високо като човек и боен пилот ,че такива плазмодии като теб спокойно могат да го плюят от септичната пропагандна герберска яма .

Не знаех, че бившия вътрешен министър е бил трудовак.

Тази сутрин по радиото съобщиха на кои подизпълнители ще бъде превъзложено изпълнението без конкурс - Трейс , Главболгар.... и пр . ББ държавен мениджмънт - работи само със свои хора защото кихат .

Да си ев мимито колко сме адванснати!

криете ми коментарите, а сега скрихте и новината, като поддържате броя на коментарите изкуствено нисък за да я изтласкате назад и да не се вижда в най-четени? Такива ли са директивите?

PEYTSCH

Глупости бълват от опозицията ! Министерството само ако не може да строи, само тогава възлага на другиго. А лакоми фирми бол. Контролът си е държавен, отговорността и гаранцията също. А и парите са на държавата, а не на Ниновците и Радевците!!!

каква опозиция те гони не знам. Контролът е държавен без значение дали се възлага на частни фирми или държавни. Как може обаче да има контрол и ефективно разходване на публични средства ако няма състезателно начало и фирмата, която ще изпълнява обекта е без никакъв опит в изграждането на магистрали,а? айде отговори като си толкова умен и запознат...

То заради състезателното начало всички пътища се строяха от Трейс, а всичко останало от ДжиПи. Има наколко фирми, които печелят всички големи обществени поръчки, а на частния пазар една будка никой не им възлага. Другите въобще и не се опитват да кандидатстват по ОП. В тия поръчки няма конкуренция. По добре да възлагат дирестно на държавни фирми вместо на партийни. Не знам дали има разлика, но поне не се губи време в безмислени търгове. А колкото за опита - и едните и другите ще наемат специализирани подизпълнители, на които няма да платят.

Желая на всички Нова безборисова 2019 г.! „Матриалът” може и да е доволен от Борисов, но мислещите са нясно за гранде корупцията в България.

Все едно живеем в Северна Корея, Куба или Внецуела!!!

ДИР-а. Това трябваше да бъде във водещите заглавия като пример за пладнешки грабеж от управляващите.

има огромно значение дали е с обществена поръчка или не е. Както от БСП казаха ППГЕРБ през 2019 ще направят обира на века и това е част от обира. Фирмата, за която се твърди е Автомагистрали ЕАД с ЕИК 831646048 - държавно предприятие с принципал МРРБ. Видно от регистъра към Камарата на строителите тази фирма няма никакъв опит в изграждането на магистрали, а само по текущ ремонт т.е. асфалтиране и зимно поддържане. Ако бяха пуснали обществена поръчка изискванията към потенциалните участници щяха да са чудовищни - изпълнени обекти, персонал и прочие. Това значи за мен като специалист по обществените поръчки от години, че фирмата няма пряко да изпълнява обекта, а ще го превъзложи на неформални подизпълнители като Джи Пи Груп и трейс и ГБС, които са много гъвкави по отношение на брандирането и лесно сменят табелите както на техниката така и на работниците по които се познава кой за коя фирма работи. Тоест няма да има никакъв контрол върху цените и предизборно ще се гепнат едни пари. Защо точно тази магистрала решиха да е без поръчка т.е. без конкурентно начало? Защо другите магистрали ги възлагаха по ЗОП, а тази не, кое е по-различното тука? Така или иначе за кметските избори няма да може да режат ленти или просто искат за следващите избори на народни представители след 2 години да са готови? Всичко ли в тази държава трябва да следва политическите мандати? Считам, че с малко натиск от страна на народа правителството ще си промени мнението и ще спре това безумие да се прави нещо за един милиард без конкурентно начало и без никаква публичност...

Голям експерт си, няма що. Кото ти чета глупостите, ми е ясно колко познаваш ЗОП. Явно за процедура "ин хаус", коята е залегнала в закона, не си чувал, но веднага хулиш. Програмата се малко преди да въвеждащ в заблуждение.

лелел колко си модерен само дето в ЗОП такава дефиниция няма. Обяснявам на тъпата ти глава за да разбере - първо въпросната дтржавна фирма няма никакъв опит в изграждането на такива обекти, второ поради първото ще се възложи пак на своя фирма, но няма да има контрол на цените както при конкурсното начало. Тоест така се заобикаля ЗОП. ама си тъп гербер с промит мозък и леко наведен и се правиш на неразбрал или просто си си глупав и наистина не разбираш....

тая шумка не е блажна чедо

И с използване на подизпълнители парите отиват при правилния човек, без забавянето от обществената поръчка. Гиди крадци, нагли.

точно така. А потенциалните подизпълнители са Гепи Груп, Трейс и ГБС. Това са фирмите на Борисов и Златевите...

Ей тука ще пада яка лапачка-със стотици милиони ще се краде!

някой не знае как се пишат чисълцата

Там сигурно ще бъде най-гладкия асвалт.

Не , ще бъде най-гладкото крадене. Леко и в правилната партийна линия.

а Ай Пи Груп , няма ли да крадене , или вече вашата гербаджйска фирма се компрометира и вече , конкурс не трябва .

Директорки на бебе.дир

И така ппгерб убиха свободния пазар и конкуренцията ....

Така поне няма да се повтори историята с ул. "Граф Игнатиев" с отстраняването на една фирма поради предложена технология и прилагането на същата технология от спечелилата фирма. Избягва се риска от жалби и оставки. Иначе е ясно, че държавната фирма няма опит и ресурс да изпълни подобна поръчка и ще търси подизпълнители. Дано го направи по прозрачен начин.

крайно време е да се спрат тези малоумни обществени поръчки. заради тях шяхме кораби да правим, но не стана, че една групичка шопи с големи джобове искаха да взимат комисионни, а от флота и министерството бяха направили така, че сами да си ги правим, за да се избегне комисионната за посредника. пари винаги ще се крадат и в това няма нищо лошо. и комунягите крадяха, но имаше и за всички. идеята е да крадат колкото се може по-малко хора по веригата, а с обществените поръчки ще лапат много хора и всеки ще иска повече. няма спор, че Тиквун Първи ще се нагуши както досега, но нека поне е само той, а не и всички отрепки.

Личи си че си комбайнер и такъв ще си останеш: " ...пари винаги ще се крадат и в това няма нищо лошо..." - този ли "бисер" успя да роди кратунката ти? А задавал ли си си някога въпросът, защо се краде от обществените поръчки? Дали не е, защото законът е така написан, и така се прилага, че една определена групичка винаги "да намаже"? А задавал ли си си въпросът, кой аджеба пише законите, кой ги праща в НС и кой ги приема? И защо все "куци" закони приемат и защо в тези закони, още неприети, има безброй много вратички? Но текезесарското мислене не предполага такива въпроси и причинно-следствени връзки, нали? Затова и ще те крадат властимащите, а ти ще мигаш на парцали ...

10 години вече едни и същи пишат законите, но все предните са им виновни.

Май става въпрос не за 1,125 милиона, а за 1,125 МИЛИАРДА ЛЕВА ПОХАРЧЕНИ БЕЗ ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА! Тоест Банкянската мутра е решила да краде като за последно. Защото принципал (началник) на държавното дружество е Министерството, началник на Министерството е Министъра, а началник на Министъра е Бате ви Бойко! Та познайте в чий ръчички ще отидат вашите парици! Че и той семейство в Барселона има да храни, а "Мис"-ките не са хич евтини. Да ви е честито!

Към Ghost. И ти си доста прост, а и ще се задаваш от злоба и завист. Отвори си ЗОП и прочети видовете процедури. Там си го пише. Щом се спазва закона, е законно. А това, че ти вероятно обичаш да крадеш....си е твой проблем. Преди да хвърляш обвинения извади доказателства.

Да прост съм, но правя разлика между ЗАКОН и МОРАЛ! Особено, когато законът е написан за "наши хора" ...

Малка му, важното е да я направят, най сетне!

те тва се вика новина, не моем да повервам но щом журналята го пишат начи фкт… та така 134 километра магистрала чинат само 1,125 млн. лева или да го турим у средата по 8,400 иляди лева на километор…. дека е оня мушморок Симеоноф, дека ограби държавата за телената ограда по границата…. мушеник!

вервам дека журналята имат диплом, само теа новите не са наред ни с граматика ни с математика..... а тоя с минуса и основно не е завърши, кво да се прави.... времена!

... 1,125 млн. лева HA KM...

Милион и двеста хиляди или милиард и двеста милиона? Играта с десетината точка (в България е запетая) е объркваща. Типичен журналистки стил, може ли да не напишат нещо блудкаво

запетайката е верна както по-запатно от трън и точката е верна, оно само са сбръкали съкращенията, место да до пишат млрд. се обръкале и писале млн. абе журналя ... кво да сакаш от теа, днеска ги сабират от улицата, стига диплом да имат....

На 100% споделям мнението Ви! Цифрата е изписана объркващо и неграмотно. Според това, което аз разбирам от некадърния текст цената на трасето ще е 1 милиард и 125 милиона лева, но от друга страна ако приемем, че става въпрос за 1 милион и 125 хиляди лева то това ще е най-ефтино построената магистрала... Според мен факания репортер е оплескал цифрите :)))

Извинете, но ако имаше общестевна поръчка, каква е гаранцията, че нямаше да е манипулирана? Аз ако трябва да избирам, само ГБС щях да слагам да строят. Поне там не се налага ремонт на ремонта, а каквото са направили е с доста по-добро качество от разни новоизлюпени строителни фирми. Онзи ден карах по Струма и техния лот в сравнение с други е като от учебник изваден.

ГБС е голяма фирма, но покрай нея в тези лотове има още едни хора, които са строили магистрали още по Костово време. Фирма, чиито изпълнителен директор е почнал като технически ръководител с асфалтополагачите. Наздраве за професионалистите, доколкото все още са останали в България!

Нема угодия на тоз народ. Ако е с поръчка що? Ако е без поръчка пак що? Ако ги спечели фирма що тази фирма? Ако няма фирма- що няма?

Arcadium

А държавната фирма "Автомагистрали" ще наеме наши фирми за подизпълнител. Знаем как става далаверата за да се прескочи ситото на обществената поръчка.

И ще купува материали от други наши фирми на "конкурентни цени".

Само да ви кажа, че работя в пътна фирма в САЩ и ако си мислите, че тук не стават врътки, жестоко се лъжете. Е, не е чак като в България, но пак трябва някой да те побутне.

Не си мислим. Отдавна е известно.

Да ама там се краде 10%, а тук 99%.

батко и братко замезват

Справка в Евростат - кило в Етър магистрала (и то каква!) в Германия струва 490-730 хиляди евро в зависимост от терена. А тази тиквена "магистрала" излиза по 4.4 милиона евро на километър, и то в сравнително равнинен терен. Дали пък няма да падне крадене, а?

Какво си гледал бре капут. За 400 хил на км и Китайците не могат да ти построят магистрала. В германия магистралите не се строят отдавна, това което си гледал им е поддръжката, и да Германия има едни от най-скъпо построените и поддържани магистрали в целия свят, добро утро. И наще магистрали са си с абсолютно нормални цени ако ги сравним с унгарците които правят магистрали за по 7 млн на км. Че крадът крадът, ама 400хил/км просто звучи смехотворно.

Абе момчета аз ли да ви уча.Какво си играете с дребни работи.Възлагате поръчка от 20 милиарда примерно на ГеПи от днес за утре, за преасфалтиране на пътя от Долно Бабинци до Горно Камарци.Отпускат се парите, прави се за три дни и докато се усетят парата по офшорките и кой откъде е.А така трохичка по трохичка тая медия пита защо така, гражданите не харесвали и само нерви.Я си прибери едни 20 милиарда за 3 дни пък после да строи кой ще.

Даже го асфалтирате предварително и медиите докато хукнат натам и стигнат-оп завършихме обекта предсрочно, стратегически проект, благодаря за вниманието и чао.

Справедливостта в държавата ще просъществува

Мисля че сме доказали че сме номер едно по врътки в цял свят така че няма как да не го измислим.

Аз като ни знам бизнесмените кал строят пътища в близките години, сякаш съм доволен че държавата го поема...

на БСП чрез безкрайни обжалвания и забавяне или пропадане на проектите с голямо обществено значение!Иначе всички фирми които пИчелят поръчкитеса от ,,обръчите” на Доганя и също действат с подизпълнители.Няма случайни фирми и хора от тези които пИчилят държавните поръчки! По всяка вероятност голяма част от парите отиват там куда надо.Но хубавото е,че остават магистрали които спомагат за развитие на регионите и още много ползи които са трън...направо кол в очите на БСП-то

zeddd

Дир-а, както сте написали сумата излиза, че сумата е милион и 125 хиляди. Браво на вас. Стигнахте ново ниво на неграмотност. Вече и числа не умеете да изписвате правилно.

Какво, какво? Проверяваният възлага поръчка на проверяващия! Е верно няма такава държава!

3024 мое стане шопите нали си направиха да ходят на море и у грътцко

Главен изпълнител - Автомагистрали ЕАД Подизпълнител - Джи Пи Груп ООД

Не може да бъде! Това е фалшива новина на генератора на такива - Антон ТодороФ! Той ги умее...

Абе при бай Тошо нямаше обществени поръчки, какво ревете толкова. Сякаш с тия поръчки нещо се променя.

Колко е готино как “ възлага поръчки на възложителя” Направо къртят миФки.

"1,125 млн. лв. без ДДС" Какво прави тази десетична запетая там, където не и' е мястото. Неграмотна работа, ей да му се не види....

В случая се прилага текст, според който избягването на правилата на закона е възможно, когато юридическо лице, което е обект на контрол, възлага поръчки на възложителя, който го контролира, или на друго юридическо лице, контролирано от същия възложител.

Вие адвокатите никога не сте могли да обясните каквото и да било с по- обикновени думи. А не можете защото занаята ви е папагалски- заучени фрази.

ясно е това, законът формално е спазен, но кой ще я строи тази магистрала, пише се в други сайтове за някакви конкретни фирми, дето щяло да им бъде възложено чрез рамкови споразумения сключени с автомагистрали, е тогава къде отива пазарната конкуренция? Не знам, от друга страна така ще се спестят обжалвания, шиканиране и куп скандали покрай тази процедура, ама сумата е сериозна и трябва тази новина да бъде представена в дира по-грамотно/детайлно, заслужаваме го като читатели.