Близо сме до гражданските космически полети

Успешните тестове на нов тип реактивен двигател, осъществени от малка британска компания, ни доближават до гражданските космически полети, които могат да станат ежедневие.

Обратно в новината

Коментари - Близо сме до гражданските космически полети | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Аз може би трябва да се абстрахирам от факта , че любимите ми продукти са с марката FF фкус и Клевер и да погледна по - широко през призмата на един милионер за който 4000 евро не са толкова много. С новите самолети на Боинг и Еърбус дистанцията от Лондон до Сидней може да се вземе без междинно кацане и полетът е някъде към 17 - 18 часа. Та със Скайлон би бил към 3 часа и времето е пари и комфорт. Въпросът е дали ще се намерят достатъчно "милионери". Но ако все пак се намерят желаещи и самолетът бъде построен, една допълнителна доработка за космически цели би била значително по - евтина. И обединяването на парите за граждански и космически цели изглежда примамлива. Та като става дума за космически цели най ефективно било използуването му като първа степен на една космическа система 6.8 км/сек и след това се изстрелвала upper stage.

Рекордът за височинен полет официално е на X-15, от 1963-та год. - почти 108 километра.

...колкото до цената на билетите - подобен опит за кратък свръхзвуков трансатлантически полет имаше през 7-те и 80-те години на миналия век със небезизвестния френски Конкорд, но икономическата НЕрентабилност и неадекватно високата цена, на която можеше да се спестят няколко часа пътуване доведе до логичния край на този проект... Руснаците също се пробваха да разработят конкурентен вариант на такъв самолет - Ту 144, но не успяха съвсем... Така, че въпросът не само дали технически може нещо да се направи а дали има смисъл от него при дадените обстоятелства!

...извинявам се за няколкото правописни грешки - писах бързо... ;-)

конкорд е френско-британски проект за свръхзвуков пътнически самолет. провали се отчасти заради липсата на чужди поръчки.иначе за богатите си беше екстра,само дето е много тясно вътре. ту-144 нямаше как да се продава другаде, а и дотираните цени на билетите за него го направиха просто екзотичен,сега един бе взет от наса и си летеше добре. лошото и за двата самолета бяха катастрофите над париж- но там кой ли не се е разбивал .

прост, прост -> KGB!

Става дума за авнгардна технология. Твърде скъпа е обаче. Споменаваше се една сума 20 милиарда за разработка и май бяха паунда , но не съм сигурен. Разчита се на частно финансиране и се пресмяташе една цена от 4000 евро билета от Европа до Австралия. Ако става дума за ССТО (single stage to orbit), конвенционалните ракети , благодарение на новите материали, намаляващи структурната маса , могат да се окажат по изгоден вариант.

ще трябва и с компютъра да се измъчат щото при хиперзвукови скорости ползата от човешки водачи на това превозно средство ще е много малка.

Много сме близо особено НИЕ, да си купим обаче билет за редовните линии.

по принцип теоретически се изключва реактивен двигател да работи в космоса-значи ако това ще се качва над 100км. то и двигателите за да маневрира трябва да са от друг тип. може някакъв хибрид да са измислили.

Това кой ти го каза? Точно в космоса работят реактивните двигатели!!!!

искаш да повярвам,че орбиталния и лунния модули на аполо работят с реактивни двигатели-аре бе, ти се шегуваш яко. реактивна струя на ракетен двигател е това ,което те обърква. реактивните двигатели на самолетите работят на принцип несъвместим с безвъздушно пространство.

Оди се разходи и почети малко повече и тогава се изхвърляй!!! Справка: типове реактивни двигатели. Принцип на действие: реактивна сила, която движи нещото напред се получава от изхвърлянето на газове с дадена маса през соплото на двигателя на това нещо с данена скорост!!! Иначе казано: ако те сложим в лодка, в която има камъни и те накараме да изхвърляш камък по камък назад (или в която си посока искаш) ладката ще тръгни тапред или в посока обратна на тази, в която изхвърляш камъните!!!

ако погледнеш разрез на двигател на реактивен изстребител и на маршевия двигател на орб.модул на аполо ще разбереш разликите и защо единия не може да работи в безвъздушно пространство. не се хващайте за думите, а за същността.

Кгб-то пак ги ръси. Рекорда за височинен полет със самолет също в момента се държи от "великите" руснаци. 37,650 метра Миг 25 :) Кажи му КГБ и не го обиждай повече

Следя от 5 години какво правят по проекта Скайлон и действително са готови с маторите .... До 5 години ги виждам да пуснат и прототип на космическия кораб ..... Интересното е че така раъработения двигател може да работи в 3 режим - на обикновен реактивен двигател, на хиперзвуков въздушен реактивен двигател и обикновен ракетен двигател за безвъздушно пространство .... В най-тежкия режим (хиперзвуковия въздушен), ще му се налага да работи не повече от 15 мин на полет за да изведе кораб на космическа орбита - поради това ще бъде и технически сигурен ...

много ми е интересно как изглежда този двигател с 3 програми на действие и едно тяло на корпуса-трябва да е бая голямо. и не разбрах как ще се реши проблема с корпуса за пътници при хиперзвукова скорост-при тази големина на обекта издължаването при титанови сплави ще е над 2 метра.

Браво, с най-голямо удоволствие ще изпратиме ТИКВАТА.

Стига с тези Рашъни бе пич, ти съвсем се поболя - е и аз не ги долюбвам много, но не мога да не призная, че те имат огромен принос за развитието на науката - ГЛАВНО по време на СТУДЕНАТА ВОЙНААА...

Май си забравил ,че "великите" руснаци първи излязоха в космоса!

Иди целувай гъзо на Путин че ти продава най-скъпия газ в Европа... Цялото българско племе е гозоблизци до един. Докато България се стреми да е до САЩ бъдеще ще има!

Има и други коментари с моята констатация. На DIR едно им е хубавото, че като пишат безумия после ги редактират ама, явно трябва корекцията да я правят с друг свят

все ми се струва,че 30км. не са космос и щом ще засмуква атмосферен въздух-дори и разреден, не може да се говори за орбитален апарат.интересно е как ще се реши и поведението на корпуса при тази скорост и съответната темперетура-блек бърд при макс. скорост се разтягаше доста.

Прочети пак статията. Явно си прескачал редове

fritz е прав пренаписаха абзаца

Ще се придвижваме за 4 часа, а наземните проверки на пътниците ще са 5 часа.

"Ракетопланът "Скайлон" засега съществува само на хартия" Значи няма никаква новина за сега. А докато се направи, изтества и стигне ниво на безопасност за масови полети ще сме...22 век.

Чакай да го качат на компа тогава смятай

Е какво "орбиталното пространство" на 30 км височина ве? Най-ниската земна орбита е над 100км всичко под нея пада като круша и не е никаква орбита.

Ми те и за Феликс дрънкаха, как скачал от ръба на космоса.

ръба на космоса явно е силно разтегливо понятие-не го вземай навътре.

Най- разтегливото при Феликс беше, че ще достигне скоростта на звука. Обаче когато ги питаха какво ще се случи с тялото му когато се чуе гърма при достигане на скоростта на на звука. С неохота обясниха, че всъщност той ще достигне скоростта на звука отнасяща се за плътните слоеве на атмосферата, и никога няма да достигне скоростта на звука за височината на която се намира в момента, така че не би трябвало да се очакват проблеми. Всички останали качества на скока, няма как обаче да пренебрегнем и това го прави наистина велик.

първо 30км не е космоса а стратосферата и треа да се нарича страто, а не космически апарат. второ - какъв е смисъла да се харчат пари за построяването на тоя нов тип самолет - той не е нищо иновативно ново и липсва комерсиална обосновка - предполагам технологията ще е изключително скъпа, а от там и полетите. Планирането на една авиолиния не е лесна задача и треа да се мислят много неща - виждаме, че големи и изглеждащи заети авиокомпании оццеляват на ръба, та кво остава за некви ултра скъпи 30-километрови полети - припомням, че на свръхзвуковите Конкорд се наложи да спрат поради липса на рентабилност, а там двупосочният билет беше от 7000 до 10 000 долара...тоя като е три пъти по-бърз от звука и като консумира три пъти повече гориво си представете колко би струвал билета... никва полезна стойност нема.

Знаеш ли едно време дървени философи като теб така са се подигравали на Форд и са мислели, че колите са простотия и загуба на време и пари - добре, че има истински учени живеещи в истински държави, които движат науката напред... иначе досега да сме още в пещерите!!!

Форд е правил колите си от гледна точка на цената им, той не е изобретил автомобила, а го е масовизирал. Така че не могат да се правят подобни сравнения. Голяма част от изобретенията никога не влизат в производство и това не е случайно. Не очаквайте много и от тази проектомашина.

именно, прави разлика между техническо откритие и комерсиален смисъл на проект. Това не е откриване на нещо ново, а опит за директно прилагане на открития в комерсиален проект, което би трябвало да е обосновано икономически още от началото. Хубаво е, че хората седят и измислят нови неща, но ще и много добре, ако се оцени после каква е ползата за човечеството от тези изобретения. Измислянето на поточната линия от великият Форд примерно доведе до бума на производзводството и до очакване за свръх консумация, когато тея очаквания се сринаха дойде Голямата Депресия. Ако някой учен би искал да изхарчи неколко милиарда евро може да го направи в по-хуманна насока - примерно нови горива, различни от петролните и може би с тях в космоса, щото ше е изгодно. Сега нема как да изстреляш нещо в орбита с реактивен и ракетен двигател и да очакваш да харчи малко гориво...а както виждаме и проекта харчи една значителна сума.

откъде разбра че като е 3 пъти по-бърз от звука ще консумира 3 пъти повече гориво от конкорда? например новите двг са доста по-мощни и бързи от тези конструирани преди 20 години например, но консумират значително по-малко гориво.

Mного хора живеят извън слънчевата система, ние да не пасем трева, я ни спуснете някоя висока технология стига с тия допотопни...

Тия къде летят щом засмукваният въздух е 1000 градуса по Целзий. На 30 км е -60, -70. А иначе охлаждането ако са го направили е много добре щото сега при скорости М3 на Миговете след 10 минути уталата изтичат през ауспуха :)

До момента никой не е опровергал теорията на Циолковски за многостепенност на ракетата при излизане в космоса ! Все още няма такова гориво !

винаги има някои пръв!

пулни глупости това неможе да стане хората няма да могат да преодолеят гравитационното налягане ще им се прусне мозука *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Абе, северен кокос, това да не ти е комин, та слагаш гравитационното налягане като фактор?

Гравитационно налягане!? На тебе ти се е размекнал "мозука" :)

Колега - ЛИПСАТА на мозък не е оправдание ЗА да пишеш простотии!!! Чети, учи отначало, че мозъка е много важен орган!!! :)))

А туй за гравитационното налягане от де го изкопа ве? Дай някоя подсказка да се ограмотим и ние? Щото с линк няма да стане!