Близо сме до гражданските космически полети
Успешните тестове на нов тип реактивен двигател, осъществени от малка британска компания, ни доближават до гражданските космически полети, които могат да станат ежедневие.
Обратно в новинатаКоментари - Близо сме до гражданските космически полети | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
инженер (нерегистриран)
Аз може би трябва да се абстрахирам от факта , че любимите ми продукти са с марката FF фкус и Клевер и да погледна по - широко през призмата на един милионер за който 4000 евро не са толкова много. С новите самолети на Боинг и Еърбус дистанцията от Лондон до Сидней може да се вземе без междинно кацане и полетът е някъде към 17 - 18 часа. Та със Скайлон би бил към 3 часа и времето е пари и комфорт. Въпросът е дали ще се намерят достатъчно "милионери". Но ако все пак се намерят желаещи и самолетът бъде построен, една допълнителна доработка за космически цели би била значително по - евтина. И обединяването на парите за граждански и космически цели изглежда примамлива. Та като става дума за космически цели най ефективно било използуването му като първа степен на една космическа система 6.8 км/сек и след това се изстрелвала upper stage.
3 (нерегистриран)
Рекордът за височинен полет официално е на X-15, от 1963-та год. - почти 108 километра.
NICK (нерегистриран)
...колкото до цената на билетите - подобен опит за кратък свръхзвуков трансатлантически полет имаше през 7-те и 80-те години на миналия век със небезизвестния френски Конкорд, но икономическата НЕрентабилност и неадекватно високата цена, на която можеше да се спестят няколко часа пътуване доведе до логичния край на този проект... Руснаците също се пробваха да разработят конкурентен вариант на такъв самолет - Ту 144, но не успяха съвсем... Така, че въпросът не само дали технически може нещо да се направи а дали има смисъл от него при дадените обстоятелства!
NICK (нерегистриран)
...извинявам се за няколкото правописни грешки - писах бързо... ;-)
fritz (нерегистриран)
конкорд е френско-британски проект за свръхзвуков пътнически самолет. провали се отчасти заради липсата на чужди поръчки.иначе за богатите си беше екстра,само дето е много тясно вътре. ту-144 нямаше как да се продава другаде, а и дотираните цени на билетите за него го направиха просто екзотичен,сега един бе взет от наса и си летеше добре. лошото и за двата самолета бяха катастрофите над париж- но там кой ли не се е разбивал .
darkaveng (нерегистриран)
прост, прост -> KGB!
инженер (нерегистриран)
Става дума за авнгардна технология. Твърде скъпа е обаче. Споменаваше се една сума 20 милиарда за разработка и май бяха паунда , но не съм сигурен. Разчита се на частно финансиране и се пресмяташе една цена от 4000 евро билета от Европа до Австралия. Ако става дума за ССТО (single stage to orbit), конвенционалните ракети , благодарение на новите материали, намаляващи структурната маса , могат да се окажат по изгоден вариант.
fritz (нерегистриран)
ще трябва и с компютъра да се измъчат щото при хиперзвукови скорости ползата от човешки водачи на това превозно средство ще е много малка.
08 (нерегистриран)
Много сме близо особено НИЕ, да си купим обаче билет за редовните линии.
fritz (нерегистриран)
по принцип теоретически се изключва реактивен двигател да работи в космоса-значи ако това ще се качва над 100км. то и двигателите за да маневрира трябва да са от друг тип. може някакъв хибрид да са измислили.
38 (нерегистриран)
Това кой ти го каза? Точно в космоса работят реактивните двигатели!!!!
fritz (нерегистриран)
искаш да повярвам,че орбиталния и лунния модули на аполо работят с реактивни двигатели-аре бе, ти се шегуваш яко. реактивна струя на ракетен двигател е това ,което те обърква. реактивните двигатели на самолетите работят на принцип несъвместим с безвъздушно пространство.
38 (нерегистриран)
Оди се разходи и почети малко повече и тогава се изхвърляй!!! Справка: типове реактивни двигатели. Принцип на действие: реактивна сила, която движи нещото напред се получава от изхвърлянето на газове с дадена маса през соплото на двигателя на това нещо с данена скорост!!! Иначе казано: ако те сложим в лодка, в която има камъни и те накараме да изхвърляш камък по камък назад (или в която си посока искаш) ладката ще тръгни тапред или в посока обратна на тази, в която изхвърляш камъните!!!
fritz (нерегистриран)
ако погледнеш разрез на двигател на реактивен изстребител и на маршевия двигател на орб.модул на аполо ще разбереш разликите и защо единия не може да работи в безвъздушно пространство. не се хващайте за думите, а за същността.
Мдааа (нерегистриран)
Кгб-то пак ги ръси. Рекорда за височинен полет със самолет също в момента се държи от "великите" руснаци. 37,650 метра Миг 25 :) Кажи му КГБ и не го обиждай повече
60 (нерегистриран)
Следя от 5 години какво правят по проекта Скайлон и действително са готови с маторите .... До 5 години ги виждам да пуснат и прототип на космическия кораб ..... Интересното е че така раъработения двигател може да работи в 3 режим - на обикновен реактивен двигател, на хиперзвуков въздушен реактивен двигател и обикновен ракетен двигател за безвъздушно пространство .... В най-тежкия режим (хиперзвуковия въздушен), ще му се налага да работи не повече от 15 мин на полет за да изведе кораб на космическа орбита - поради това ще бъде и технически сигурен ...
fritz (нерегистриран)
много ми е интересно как изглежда този двигател с 3 програми на действие и едно тяло на корпуса-трябва да е бая голямо. и не разбрах как ще се реши проблема с корпуса за пътници при хиперзвукова скорост-при тази големина на обекта издължаването при титанови сплави ще е над 2 метра.
Агронома (нерегистриран)
Браво, с най-голямо удоволствие ще изпратиме ТИКВАТА.
Доналд ДЪК (нерегистриран)
Стига с тези Рашъни бе пич, ти съвсем се поболя - е и аз не ги долюбвам много, но не мога да не призная, че те имат огромен принос за развитието на науката - ГЛАВНО по време на СТУДЕНАТА ВОЙНААА...
!! (нерегистриран)
Май си забравил ,че "великите" руснаци първи излязоха в космоса!
Абел Давид
Иди целувай гъзо на Путин че ти продава най-скъпия газ в Европа... Цялото българско племе е гозоблизци до един. Докато България се стреми да е до САЩ бъдеще ще има!
:-) (нерегистриран)
Има и други коментари с моята констатация. На DIR едно им е хубавото, че като пишат безумия после ги редактират ама, явно трябва корекцията да я правят с друг свят
fritz (нерегистриран)
все ми се струва,че 30км. не са космос и щом ще засмуква атмосферен въздух-дори и разреден, не може да се говори за орбитален апарат.интересно е как ще се реши и поведението на корпуса при тази скорост и съответната темперетура-блек бърд при макс. скорост се разтягаше доста.
Дада (нерегистриран)
Прочети пак статията. Явно си прескачал редове
:-) (нерегистриран)
fritz е прав пренаписаха абзаца
парен влак (нерегистриран)
Ще се придвижваме за 4 часа, а наземните проверки на пътниците ще са 5 часа.
:-)))) (нерегистриран)
"Ракетопланът "Скайлон" засега съществува само на хартия" Значи няма никаква новина за сега. А докато се направи, изтества и стигне ниво на безопасност за масови полети ще сме...22 век.
намали темпото (нерегистриран)
Чакай да го качат на компа тогава смятай
е.еее..еееее.... (нерегистриран)
Е какво "орбиталното пространство" на 30 км височина ве? Най-ниската земна орбита е над 100км всичко под нея пада като круша и не е никаква орбита.
Wlado (нерегистриран)
Ми те и за Феликс дрънкаха, как скачал от ръба на космоса.
fritz (нерегистриран)
ръба на космоса явно е силно разтегливо понятие-не го вземай навътре.
супер си беше (нерегистриран)
Най- разтегливото при Феликс беше, че ще достигне скоростта на звука. Обаче когато ги питаха какво ще се случи с тялото му когато се чуе гърма при достигане на скоростта на на звука. С неохота обясниха, че всъщност той ще достигне скоростта на звука отнасяща се за плътните слоеве на атмосферата, и никога няма да достигне скоростта на звука за височината на която се намира в момента, така че не би трябвало да се очакват проблеми. Всички останали качества на скока, няма как обаче да пренебрегнем и това го прави наистина велик.
un*comunist (нерегистриран)
първо 30км не е космоса а стратосферата и треа да се нарича страто, а не космически апарат. второ - какъв е смисъла да се харчат пари за построяването на тоя нов тип самолет - той не е нищо иновативно ново и липсва комерсиална обосновка - предполагам технологията ще е изключително скъпа, а от там и полетите. Планирането на една авиолиния не е лесна задача и треа да се мислят много неща - виждаме, че големи и изглеждащи заети авиокомпании оццеляват на ръба, та кво остава за некви ултра скъпи 30-километрови полети - припомням, че на свръхзвуковите Конкорд се наложи да спрат поради липса на рентабилност, а там двупосочният билет беше от 7000 до 10 000 долара...тоя като е три пъти по-бърз от звука и като консумира три пъти повече гориво си представете колко би струвал билета... никва полезна стойност нема.
Доналд ДЪК (нерегистриран)
Знаеш ли едно време дървени философи като теб така са се подигравали на Форд и са мислели, че колите са простотия и загуба на време и пари - добре, че има истински учени живеещи в истински държави, които движат науката напред... иначе досега да сме още в пещерите!!!
Гого (нерегистриран)
Форд е правил колите си от гледна точка на цената им, той не е изобретил автомобила, а го е масовизирал. Така че не могат да се правят подобни сравнения. Голяма част от изобретенията никога не влизат в производство и това не е случайно. Не очаквайте много и от тази проектомашина.
un*comunist (нерегистриран)
именно, прави разлика между техническо откритие и комерсиален смисъл на проект. Това не е откриване на нещо ново, а опит за директно прилагане на открития в комерсиален проект, което би трябвало да е обосновано икономически още от началото. Хубаво е, че хората седят и измислят нови неща, но ще и много добре, ако се оцени после каква е ползата за човечеството от тези изобретения. Измислянето на поточната линия от великият Форд примерно доведе до бума на производзводството и до очакване за свръх консумация, когато тея очаквания се сринаха дойде Голямата Депресия. Ако някой учен би искал да изхарчи неколко милиарда евро може да го направи в по-хуманна насока - примерно нови горива, различни от петролните и може би с тях в космоса, щото ше е изгодно. Сега нема как да изстреляш нещо в орбита с реактивен и ракетен двигател и да очакваш да харчи малко гориво...а както виждаме и проекта харчи една значителна сума.
RR (нерегистриран)
откъде разбра че като е 3 пъти по-бърз от звука ще консумира 3 пъти повече гориво от конкорда? например новите двг са доста по-мощни и бързи от тези конструирани преди 20 години например, но консумират значително по-малко гориво.
Орион (нерегистриран)
Mного хора живеят извън слънчевата система, ние да не пасем трева, я ни спуснете някоя висока технология стига с тия допотопни...
Челомей (нерегистриран)
Тия къде летят щом засмукваният въздух е 1000 градуса по Целзий. На 30 км е -60, -70. А иначе охлаждането ако са го направили е много добре щото сега при скорости М3 на Миговете след 10 минути уталата изтичат през ауспуха :)
NN (нерегистриран)
До момента никой не е опровергал теорията на Циолковски за многостепенност на ракетата при излизане в космоса ! Все още няма такова гориво !
RR (нерегистриран)
винаги има някои пръв!
kokonorth (нерегистриран)
пулни глупости това неможе да стане хората няма да могат да преодолеят гравитационното налягане ще им се прусне мозука *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
1234 (нерегистриран)
Абе, северен кокос, това да не ти е комин, та слагаш гравитационното налягане като фактор?
yh (нерегистриран)
Гравитационно налягане!? На тебе ти се е размекнал "мозука" :)
Доналд ДЪК (нерегистриран)
Колега - ЛИПСАТА на мозък не е оправдание ЗА да пишеш простотии!!! Чети, учи отначало, че мозъка е много важен орган!!! :)))
:-( (нерегистриран)
А туй за гравитационното налягане от де го изкопа ве? Дай някоя подсказка да се ограмотим и ние? Щото с линк няма да стане!
НАЙ
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
"Политико": Индия търси производители на оръжие, различни от Русия
Плугчиева каза защо се е оттеглила от кабинета "Главчев"
Градушката в Сливенско уби бебе картал
Руски дронове удариха хотел и корабостроителница в Николаев
"Политико": Индия търси производители на оръжие, различни от Русия
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Руски дронове удариха хотел и корабостроителница в Николаев
Борисов: След изборите преговори с ПП-ДБ може да има, но без Денков, Петков и Василев
Кирил Петков отрече да е покровителствал контрабанден канал в митниците