Близо сме до гражданските космически полети

Успешните тестове на нов тип реактивен двигател, осъществени от малка британска компания, ни доближават до гражданските космически полети, които могат да станат ежедневие.

Обратно в новината

Коментари - Близо сме до гражданските космически полети | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

пулни глупости това неможе да стане хората няма да могат да преодолеят гравитационното налягане ще им се прусне мозука *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Абе, северен кокос, това да не ти е комин, та слагаш гравитационното налягане като фактор?

Гравитационно налягане!? На тебе ти се е размекнал "мозука" :)

До момента никой не е опровергал теорията на Циолковски за многостепенност на ракетата при излизане в космоса ! Все още няма такова гориво !

Тия къде летят щом засмукваният въздух е 1000 градуса по Целзий. На 30 км е -60, -70. А иначе охлаждането ако са го направили е много добре щото сега при скорости М3 на Миговете след 10 минути уталата изтичат през ауспуха :)

Mного хора живеят извън слънчевата система, ние да не пасем трева, я ни спуснете някоя висока технология стига с тия допотопни...

първо 30км не е космоса а стратосферата и треа да се нарича страто, а не космически апарат. второ - какъв е смисъла да се харчат пари за построяването на тоя нов тип самолет - той не е нищо иновативно ново и липсва комерсиална обосновка - предполагам технологията ще е изключително скъпа, а от там и полетите. Планирането на една авиолиния не е лесна задача и треа да се мислят много неща - виждаме, че големи и изглеждащи заети авиокомпании оццеляват на ръба, та кво остава за некви ултра скъпи 30-километрови полети - припомням, че на свръхзвуковите Конкорд се наложи да спрат поради липса на рентабилност, а там двупосочният билет беше от 7000 до 10 000 долара...тоя като е три пъти по-бърз от звука и като консумира три пъти повече гориво си представете колко би струвал билета... никва полезна стойност нема.

Е какво "орбиталното пространство" на 30 км височина ве? Най-ниската земна орбита е над 100км всичко под нея пада като круша и не е никаква орбита.

"Ракетопланът "Скайлон" засега съществува само на хартия" Значи няма никаква новина за сега. А докато се направи, изтества и стигне ниво на безопасност за масови полети ще сме...22 век.

Ще се придвижваме за 4 часа, а наземните проверки на пътниците ще са 5 часа.

Чакай да го качат на компа тогава смятай

Знаеш ли едно време дървени философи като теб така са се подигравали на Форд и са мислели, че колите са простотия и загуба на време и пари - добре, че има истински учени живеещи в истински държави, които движат науката напред... иначе досега да сме още в пещерите!!!

Колега - ЛИПСАТА на мозък не е оправдание ЗА да пишеш простотии!!! Чети, учи отначало, че мозъка е много важен орган!!! :)))

все ми се струва,че 30км. не са космос и щом ще засмуква атмосферен въздух-дори и разреден, не може да се говори за орбитален апарат.интересно е как ще се реши и поведението на корпуса при тази скорост и съответната темперетура-блек бърд при макс. скорост се разтягаше доста.

Има и други коментари с моята констатация. На DIR едно им е хубавото, че като пишат безумия после ги редактират ама, явно трябва корекцията да я правят с друг свят

Форд е правил колите си от гледна точка на цената им, той не е изобретил автомобила, а го е масовизирал. Така че не могат да се правят подобни сравнения. Голяма част от изобретенията никога не влизат в производство и това не е случайно. Не очаквайте много и от тази проектомашина.

А туй за гравитационното налягане от де го изкопа ве? Дай някоя подсказка да се ограмотим и ние? Щото с линк няма да стане!

винаги има някои пръв!

Прочети пак статията. Явно си прескачал редове

Прав си ГОГО, но все пак в зората на ерата на автомобилите много хора са се подигравали с тях вкл. и известни УЧЕНИ... така, че не бях много прав за Форд, но като цяло съм прав!!! Относно двигателя - ще поживеем, ще видим. Все пак човек не бива да избързва с изводите за да не стане за смях... примери много - първите парни локомотиви (подигравани, забранени и оплюти), първите параходи и прочие...

откъде разбра че като е 3 пъти по-бърз от звука ще консумира 3 пъти повече гориво от конкорда? например новите двг са доста по-мощни и бързи от тези конструирани преди 20 години например, но консумират значително по-малко гориво.

Май си забравил ,че "великите" руснаци първи излязоха в космоса!

Стига с тези Рашъни бе пич, ти съвсем се поболя - е и аз не ги долюбвам много, но не мога да не призная, че те имат огромен принос за развитието на науката - ГЛАВНО по време на СТУДЕНАТА ВОЙНААА...

Браво, с най-голямо удоволствие ще изпратиме ТИКВАТА.

fritz е прав пренаписаха абзаца

Иди целувай гъзо на Путин че ти продава най-скъпия газ в Европа... Цялото българско племе е гозоблизци до един. Докато България се стреми да е до САЩ бъдеще ще има!

именно, прави разлика между техническо откритие и комерсиален смисъл на проект. Това не е откриване на нещо ново, а опит за директно прилагане на открития в комерсиален проект, което би трябвало да е обосновано икономически още от началото. Хубаво е, че хората седят и измислят нови неща, но ще и много добре, ако се оцени после каква е ползата за човечеството от тези изобретения. Измислянето на поточната линия от великият Форд примерно доведе до бума на производзводството и до очакване за свръх консумация, когато тея очаквания се сринаха дойде Голямата Депресия. Ако някой учен би искал да изхарчи неколко милиарда евро може да го направи в по-хуманна насока - примерно нови горива, различни от петролните и може би с тях в космоса, щото ше е изгодно. Сега нема как да изстреляш нещо в орбита с реактивен и ракетен двигател и да очакваш да харчи малко гориво...а както виждаме и проекта харчи една значителна сума.

Следя от 5 години какво правят по проекта Скайлон и действително са готови с маторите .... До 5 години ги виждам да пуснат и прототип на космическия кораб ..... Интересното е че така раъработения двигател може да работи в 3 режим - на обикновен реактивен двигател, на хиперзвуков въздушен реактивен двигател и обикновен ракетен двигател за безвъздушно пространство .... В най-тежкия режим (хиперзвуковия въздушен), ще му се налага да работи не повече от 15 мин на полет за да изведе кораб на космическа орбита - поради това ще бъде и технически сигурен ...

Кгб-то пак ги ръси. Рекорда за височинен полет със самолет също в момента се държи от "великите" руснаци. 37,650 метра Миг 25 :) Кажи му КГБ и не го обиждай повече

по принцип теоретически се изключва реактивен двигател да работи в космоса-значи ако това ще се качва над 100км. то и двигателите за да маневрира трябва да са от друг тип. може някакъв хибрид да са измислили.

Много сме близо особено НИЕ, да си купим обаче билет за редовните линии.

Това кой ти го каза? Точно в космоса работят реактивните двигатели!!!!

много ми е интересно как изглежда този двигател с 3 програми на действие и едно тяло на корпуса-трябва да е бая голямо. и не разбрах как ще се реши проблема с корпуса за пътници при хиперзвукова скорост-при тази големина на обекта издължаването при титанови сплави ще е над 2 метра.

искаш да повярвам,че орбиталния и лунния модули на аполо работят с реактивни двигатели-аре бе, ти се шегуваш яко. реактивна струя на ракетен двигател е това ,което те обърква. реактивните двигатели на самолетите работят на принцип несъвместим с безвъздушно пространство.

Става дума за авнгардна технология. Твърде скъпа е обаче. Споменаваше се една сума 20 милиарда за разработка и май бяха паунда , но не съм сигурен. Разчита се на частно финансиране и се пресмяташе една цена от 4000 евро билета от Европа до Австралия. Ако става дума за ССТО (single stage to orbit), конвенционалните ракети , благодарение на новите материали, намаляващи структурната маса , могат да се окажат по изгоден вариант.

Точно ТИ си в огромно заблуждение що е то реактивен двигател и има ли почва на Луната. Сега бегай за една бръза справка у уикипедиа - "reaction engine". Това, че турбо-реактивните двигатели на самолетите са вид реактивни двигатели, не означава, че и ракетните не са реактивни.

ще трябва и с компютъра да се измъчат щото при хиперзвукови скорости ползата от човешки водачи на това превозно средство ще е много малка.

да ама принципа на работа и условията са различни и то коренно различни. затова написах за реактивната струя на ракетния двигател, но кой да чете внимателно. не и ти явно.

Ми те и за Феликс дрънкаха, как скачал от ръба на космоса.

Оди се разходи и почети малко повече и тогава се изхвърляй!!! Справка: типове реактивни двигатели. Принцип на действие: реактивна сила, която движи нещото напред се получава от изхвърлянето на газове с дадена маса през соплото на двигателя на това нещо с данена скорост!!! Иначе казано: ако те сложим в лодка, в която има камъни и те накараме да изхвърляш камък по камък назад (или в която си посока искаш) ладката ще тръгни тапред или в посока обратна на тази, в която изхвърляш камъните!!!

ръба на космоса явно е силно разтегливо понятие-не го вземай навътре.

ако погледнеш разрез на двигател на реактивен изстребител и на маршевия двигател на орб.модул на аполо ще разбереш разликите и защо единия не може да работи в безвъздушно пространство. не се хващайте за думите, а за същността.

Ами аз нали това и правя - същността на реактивния двигател е така както ти я обяснявам. А това, че има РАЗЛИЧНИ ТИПОВЕ реактивни двигатели според предназначението им не изменя същността, за която и ти говориш, нъл тъй?

тъй,тъй да не се хващаме за думата.

прост, прост -> KGB!

...колкото до цената на билетите - подобен опит за кратък свръхзвуков трансатлантически полет имаше през 7-те и 80-те години на миналия век със небезизвестния френски Конкорд, но икономическата НЕрентабилност и неадекватно високата цена, на която можеше да се спестят няколко часа пътуване доведе до логичния край на този проект... Руснаците също се пробваха да разработят конкурентен вариант на такъв самолет - Ту 144, но не успяха съвсем... Така, че въпросът не само дали технически може нещо да се направи а дали има смисъл от него при дадените обстоятелства!

...извинявам се за няколкото правописни грешки - писах бързо... ;-)

конкорд е френско-британски проект за свръхзвуков пътнически самолет. провали се отчасти заради липсата на чужди поръчки.иначе за богатите си беше екстра,само дето е много тясно вътре. ту-144 нямаше как да се продава другаде, а и дотираните цени на билетите за него го направиха просто екзотичен,сега един бе взет от наса и си летеше добре. лошото и за двата самолета бяха катастрофите над париж- но там кой ли не се е разбивал .

Най- разтегливото при Феликс беше, че ще достигне скоростта на звука. Обаче когато ги питаха какво ще се случи с тялото му когато се чуе гърма при достигане на скоростта на на звука. С неохота обясниха, че всъщност той ще достигне скоростта на звука отнасяща се за плътните слоеве на атмосферата, и никога няма да достигне скоростта на звука за височината на която се намира в момента, така че не би трябвало да се очакват проблеми. Всички останали качества на скока, няма как обаче да пренебрегнем и това го прави наистина велик.

Рекордът за височинен полет официално е на X-15, от 1963-та год. - почти 108 километра.