При замърсяване от „Вера Су“ токсини могат да засегнат калкан, попчета, миди и дори хората
Чуйте Podcast новините от деня, 29 септември 2021 г.
Обратно в новинатаКоментари - При замърсяване от „Вера Су“ токсини могат да засегнат калкан, попчета, миди и дори хората | Днес.dir.bg
Коментари
Да, но нали анкетата показа, че 60% не ги интересува. Какво ще градим, как ще развиваме с такова отношение...
Заседналият край Камен бряг турски кораб е нагледна илюстрация колко пропаднала, смешна държава е България! Пропаднала държава, за която за жалост вече нищо не може да се направи освен да се закрие и раздаде на съседите й – Гърция, Турция, Румъния, Сърбия и Сев.Македония.Защото ние, българите, сме доказали и показали, че не можем сами да си управляваме и подредим държавата, все някой отвън трябва да ни решава проблемите. Случаят с този кораб идва да покаже каква анархия, некомпетентност, некадърност, безотговорност, бездушие, безгрижие и беззаконие царят в цялата държава.И най-вече чудовищната корупция, неподлежаща на описание. В България цели семейства, фамилии, кланове и семейно-роднински задруги се прехранват с корупция. Всички говорят за корупцията по високите етажи на властта, Боко Тиквата го изкараха най-големия корупционер на всички времена и народи, но никой не поглежда към корупцията и в останалите сфери. Никой не вижда или се прави, че не вижда ужасяващата корупция и некадърност в българската морска индустрия и морския бизнес. Където всички са навързани и оплетени в зависимости – роднини, приятели, приятели на приятели, съученици(съвипускници), бизнес партньори и така нататък. Цялата морска индустрия в България е пропита и продънена от корупция и шуробаджанащина отгоре до долу по цялата вертикала и хоризонтала. България е единствената държава в Евросъюза с излаз на море, а и в света, която няма своя собствена Морска спасителна служба, няма и Брегова охрана(Coast Guard). Няма и своя собствена морска политика и стратегия. Има някаква имитация на Морска спасителна служба, чието предназначение е да се намери работа за едни пенсионирани бивши номенклатури, некадърници, които лапат пари от бюджета. Има и корумпирана и неефективна Гранична полиция. Няма спасителни кораби, влекачи, самолети или хеликоптери, няма плаващи кранове и спасително оборудване, няма и подготвени кадри и професионалисти. Работи се на принципа „ден да мине друг да дойде и да си вземем заплатата“. Човешкият фактор в тези среди пък е абсолютна трагедия – само некадърници, но НЕслучайни некадърници – всичките са човек на тоя или оня, човеци на човека. Платили си солидно за да се намърдат на съответната службица. Без необходимия плавателен стаж като морски лица – този стаж е най-често фалшифициран. За да станеш министър на транспорта – „таксата“ е от 500 хил. лева до 1 милион. Казват, че тази сума се „избивала“ само за няколко месеца, след което излизаш на печалба. Около 300-400 хил. лева пък е комисионната да те уредят като директор на Изпълнителна агенция морска администрация(ИАМА) – София. 200 000 лева е мизата да станеш регионален директор на ИАМА по места – Бургас, Варна, Русе, Свищов, Лом и Видин. Тези директори са все некадърници, но с големи връзки. Цял живот търкали столове по разни кабинети и офиси без един ден трудов стаж по морета, реки и океани. С купени титли и измислен стаж. Всичките са овъртолени като свински черва. НЕслучайни случайници. За да станеш пилот(лоцман) към Пилотска станция Бургас, Варна или Русе, трябва да „кихнеш“ едни 200 000 лева. Помага и ако баща ти е папата в Рим. Не е необходимо да имаш съответния стаж и образователен ценз – като си платиш, те имат грижата за всичко останало. Сегашният директор на ИАМА – Варна, човек като му види физиономията може да си помисли, че е шеф на овчарите в някое ТКЗС от времената на социализма, нежели морски професионалист и началник на важна държавна институция. Със 100% сигурност и той е от „парашутистите“. Медникарчето(масон 33-та степен от варненската масонска ложа „Черноморски приятели“) пък е превърнал Морското в своя бащиния – нещо като еднолично дружество с ограничена отговорност(ЕООД). Дърпа и влачи гювеч отвсякъде. Раздал е на концесия територията на цялото училище на правилните хора, естествено. Почти няма високопоставен БГ-шапкар, който да не е член на някоя масонска ложа. Станало е нещо като традиция и мода. Почти епидемия. Същият другар Медникарче има грижата да ги тика там отявлените двойкаджии и некадърници – зер нали си плащат семестриалните такси. Важното е бройката на студиращите да е голяма, че оттам и печалбата/паричката да е голяма. Важното е кинти да падат. Нали има делегирани бюджети. Нищо че излизат неграмотни некадърници с дипломи и не могат да различат кораб от магарешка каручка! Медникарчето раздава дипломи и титли на килограм. Раздава ги като жито на Задушница. Преди 3-4 години другаря Медникарчето подари титлата Почетен доктор(Doctor Honoris Causa) на дедо Цар Крадливий. Това наистина е нечуван цинизъм и безобразие – патронът на училището е екзекутиран с дадено „добро“ от бащата на дедо Цар. Разбира се всичко това е по масонска линия, по каква друга линия, по линия на изящните изкуства ли да е?! Един брат-масон награждава друг брат-масон. Масони-сатанисти приели Луцифер и Молох в душите и в сърцата си(и в портфейлите си). С другаря Мунчо начело на пропадналата държава, колега и също брат-масон, Медникарчето може да си царува на спокойствие, където е сега, най-малко до 3000 год. от н.е. Корупцията в българския морски сектор е нещо ужасяващо! Морските фирми, морските митнически агенции, спедиторските фирми и морските посреднически агенции(менинг агенции)за наемане на морски специалисти са буквално развъдници на корупция, рушветчийство, шуробаджанащина и беззаконие. За да те уредят да работиш на кораб на каквато и да е длъжност трябва да им изсипеш един чувал пари. Още като им влезеш в офисите и те гледат жадно в ръцете какво им носиш. Дали им носиш плик с пари – по възможност по-голям и по-обемист. Въртят мазни далавери и по програмата „Еразъм“ – от всеки новозавършил Морското училище, за да го уредят на стаж като стажант от агенциите му вземат по едни 4 000 лева – толкова се полага на всеки прясно дипломирал се от Морското. Толкова се полага на всеки абсолвент по програмата „Еразъм“(Erasmus). Каква е „схемата“ по Erasmus?Всеки, който се обучава във ВВМУ, за да получи свидетелство за морска квалификация и правоспособност след като завърши, по време на своето обучение трябва да има минимум 2 учебни стажа като стажант на кораб, като всеки стаж трябва да е най-малко 6 месеца. Т.е. общо 12 месеца(една календарна година). Всеки стажант на кораб се записва в екипажния списък на кораба(Crew List) именно като такъв, на англ. – Apprentice. Екипажният списък е единна международна форма приета и одобрена от Международната морска организация(IMO). В този екипажен списък на английски език се записват трите имена, датата на раждане, мястото на раждане, номера на международния паспорт и длъжността на всеки член от екипажа, включително и стажантите. На даден кораб, било то товарен или пътнически(круизен), може да има от един до два или три, максимум четири стажанта. Четири стажанта на един кораб са рядкост. Основно от един до три на кораб. Палубна и Машинна команда – съответно Deck & Engine Department. За услугата да им „уредят“ плавателен стаж, от морските посреднически(менинг) агенции прибират от студентите във ВВМУ по едни 4 000 лева, които им се дават от Евросъюза по програмата „Еразъм“. Един вид получава се същото, както и с къщите за гости – „усвояват“ се едни европари. „Схемата“ работи от 2014г. насам. Какво правят байганьовските посреднически агенции или поне 90 на сто от тях? Чисто по байганьовски. Стажантите, млади неопитни момчета(има и млади момичета) без стаж и опит се записват в екипажния списък като редовни членове на екипажа – кой рулеви, кой моряк, кой моторист или уайпър в машината(wiper/oiler), камериер, че и готвач, но не и като стажант. Получава се парадокс – от общо 20-25 човека екипаж на един товарен кораб поне 10-15 са стажанти, ама по екипажен списък ги водят членове на екипажа. Без да имат нужната квалификация им се „издават“ съответните свидетелства за морска правоспособност на изпълнителско ниво(Executive Level). Казано накратко, тези неопитни стажанти изпълняват длъжността на професионални и опитни моряци без да имат нужния опит и квалификация. Стажантите са на кораба за да се учат и натрупат опит и нямат отношение и отговорност към експлоатацията на кораба. В резултат на това често стават фатални инциденти по корабите – сума ти и стажанти ги върнаха в затворени ковчези на родителите им. Младежи по на 22-25 години. Ама за това БГ-медиите мълчат, нали? И в този ред на мисли – ало, Морската администрация, вие тези „услуги“ по заверки на екипажни списъци с по 10-15 стажанти на един и същи кораб, напълно безплатно ги правите, нали така??? Печалбите за тия корупционери са огромни – чисти печалби, безотчетни, никъде недекларирани пари. За пред НАП отчитат някакви мижави(и фалшиви) годишни данъчни декларации от порядъка на 8-10 хил.лева Тези същите нищожества печелят и от издаването на фалшиви свидетелства(сертификати)за морска правоспособност, провеждане на курсове за морска правоспособност, за успешно и гарантирано вземане на изпити и фалшиви медицински свидетелства за работа на кораб. Дори грохнал, негоден и болен със 100 болести да си, като си платиш, където трябва и на когото трябва, веднага ставаш здрав, годен и читав! Не си мислете, че само при шофьорските курсове и шофьорските книжки са гнусните корупционни далавери. И в морския сектор е абсолютно същото. Морският сектор в България е своеобразно умалено копие на пропадналата държава България. Този катастрофирал на брега кораб, е представителна извадка и моментна снимка за цялата ни катастрофирала държава – навсякъде само корупция, рушветчийство, шуробаджанащина, некадърност, простотия, хаос, анархия, беззаконие, престъпност и грабеж!