По американски и японски модел: Откриха първата модулна паркинг кула в България
Съоръжението е на 7 нива и побира 15 автомобила
Обратно в новинатаКоментари - По американски и японски модел: Откриха първата модулна паркинг кула в България | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
☣️ (нерегистриран)
Вода в Перник да бяхте открили миндили.
Киро (нерегистриран)
Огромно постижение. От снимката се вижда ще че осигури допълнително място за паркиране по средата на нищото.
Преградите яки ли са (нерегистриран)
Че наш Ганьо с беемвето с купената книжка ще рипне отгоре
Бате, (нерегистриран)
мале колку джилезу!!!
коментатор (нерегистриран)
нещо подобно имаше в София преди 20 години, ама го махнаха, а терена го харизаха и направиха болница там.
Мухахахааа (нерегистриран)
Видяла жабата че подковават вола и дигнала крак! Абе бунаци това са системи за паркиране в пренаселени градове като в Япония и Китай, София не е пренаселен а презастроен безмозъчно и хаотично. Първо правят сградите а после турсят място за улици, тортоари и паркинги! Това им е проблема на алчните копелета дето се ненаядоха а сега се чудят как да решат проблемите с паркоместата. А можеше града да се разширява навън а не навътре, но не би! Е сега гениите с тия идеи за паркиране дето ги представят за сензация и супер хайтек да ядат говната.
koj5r (нерегистриран)
Това ирония ли е? Ако не е...тогава ще да е патология.
бумбарник (нерегистриран)
Аз имах инвестиционно намерение за изграждане на плаващи паркинг-салове по Марица и Гребния, обаче не ми одобриха проекта, понеже щяло да бъде пречка за корабоплаването!
гост (нерегистриран)
Браво! Поздравления! Отдавна трябваше да започне изграждането на подобни паркинги в големите градове. Но много по-доходно за общините е да дават земята под наем за павилиончета. Хората с автомобили кучетата ги яли
. (нерегистриран)
Цената е между 8 и 10 хиляди евро на автомобил.
? (нерегистриран)
Това строеж ли е или поднадзорно съоръжение ? Има метална носеща к-ция, ама и асансьорни платформи. На ПУП-а как се означава ? В много жилищни и не само сгради проблема се решава с такива асансьори. Там са поднадзорни съоръжения.
3.14 (нерегистриран)
Не разбирам защо не се направи стационарен паркинг на етажи както е по белите страни , а тук се прилага някакви решения, които са свързани с автоматика и ток. Добре ако спре тока как ще работи тая модулна клетка? Това, че някой тарикат е взел без пари това съоръжение е добре, ама защо ние трябва да плащаме за това?
гост (нерегистриран)
Автомобила се качва горе без водач, вече паркиран на платформата. Никой отникъде не може да падне
Защо ли (нерегистриран)
Идеята е да се спести площта на рампите по които се качват колите, както и маневрената част за паркиране. Скъпо струва и трябва да се прилага на принципа на крайната нужда.
запознат (нерегистриран)
Ръчно, с манивела.
А кой го (нерегистриран)
Качва на платформата
КРАЧУНОВ (нерегистриран)
Защото бетоновите паркинги струват десетки пъти повече, искат основи, хидроизолации, покриви и др.п. И какво като спре токът? Спира рядко и за не повече от час.
КРАЧУНОВ (нерегистриран)
Точно така. Беше в Красна поляна.
гост (нерегистриран)
И така да е. При 20 годишен период на експлоатация, цената на месец излиза под 100 лева с включени консумативи и поддръжка. Не твърдя че всеки може да си я позволи. Но дори 1/4 от хората да си го позволят и да започнат да я плащат това ще освободи не малко пространство за останалите, които не могат да си позволят такъв паркинг
assasas (нерегистриран)
абе една бутафорна фасада да бяха опънали, един винил поне, ебаси грозотията
! (нерегистриран)
Хубави работи са това, но като знаеш, че ги правят тъпите мутри и ти разваля вкуса.
гост (нерегистриран)
Водача на автомобила го качва на платформата. Но платформата се намира на земята и е по-ниска от тротоар. Почти не съм чувал някой когато слезе от тротоара да си е счупил колата. От друга страна ако искаш да си счупиш колата, спокойно може да счупиш парапетите и да се метнеш от някой мост. Има колкото искаш
незнайко001 (нерегистриран)
В началото на 70-те години в двора на сегашното трамвайно депо Надежда го правиха подобен гараж, баща ми участва в изработка на големите детайли на хобел, намиращ се в работилницата на база Илиянци към Градски транспорт. Представляваше кула с движещи се платформи, както са някои асансьори без врати и слизането и качването в тях е в движение. Разбира се при него колите се качваха и сваляха в покой, но не успя да се наложи и го премахнаха.
*** (нерегистриран)
Баси...дори и под тази новина се намериха руски тролове да плюват. Прост народ слаба държава
Простор (нерегистриран)
Нека съхнат колите. :) Иначе ще тече върху долните редове. :))
oko (нерегистриран)
Хубаво по американски и японски модел, ама много българско изпълнение ми се вижда. Грозно, грозно...
3.14 (нерегистриран)
Има един град в Германия казва се Гьотинген. Като влезеш в града първото нещо което виждаш е 4-етажен железен паркинг , който е стационарен и е с размерите на футболно поле. Явно ония не ги разбират тези работи а мисля че и тук в София Икеа има такъв паркинг или подобен. Пак се пръска дим от изгорели газове в очите на любителите на многото коне ( все пак сме тръгнали с един кон по времето на Аспарух).
3.14 (нерегистриран)
Защо бетон ? Е верно през лятото денят е голям може и без ток :-)
Защо ли (нерегистриран)
Ти сам си написал каква е разликата между двете неща. Когато е с размери на игрище - ДА. В случай като този обаче рампите и маневрените площи (ако се изпълни както искаш ти) са практически повече отколкото площта за паркиране.
MetusMortis (нерегистриран)
9 степен?! Абсурд!
И АЗ (нерегистриран)
Малко тъжно но пак добре. Преди 25 години подобен прототип бе направен в Техническия Университет в София (Мисля че все още се намира в халето на бл 4) Автори бяха Казаков, Минков и Илиев. Цената тогава се определяше на около 5000 лв за парко място .Колко жалко е че за такива идей трябва да минат години за да бъдат реализирани.
бобо (нерегистриран)
Прилича на ТНТМ, ими одялкано в БАН.
Аззз
ауу..15 автомобила..лили...верно ли
що (нерегистриран)
да не си го смятал ти случайно?
!!! (нерегистриран)
Ми, доста ни е писнало всякаква измет да правят всичко с краката, а после да искат стотици милиони и милиарди ... Ако не знаеш, Това също е корупция - най-некомпетентните да взимат безобразно много пари, за да предоставят неадекватни и скапани услуги; а добрите специалисти да не могат да си намерят работа и да бягат в чуждбина. С други думи, писнало ни е от корупция представена като прогрес. Как точно да си паркирам колата на паркинг, където ще си я чакам 20 минути, за да ми я смъкне нечовешки бавната система?? Какво като са изградили стоманена конструкция и са сложили елементарен контролер да управлява 5 електродвигателя?!?
LeGrandTulup
А по европейския модел: обширни платени подземни паркинги за стотици коли. С тоалетни, с автомати за напитки. И най важното - това в самите центрове на градовете, точно на местата където има голямо търсене на паркоместа. Тези паркинги могат да бъдат и до забележителностите на града, местата където туристите ходят. За един турист е много удобно наличието на тоалетна в непознат град, където иначе не е ясно къде може да бъде намерена такава. Също така един подземен паркинг предлага моменти на прохлада в летните жеги и на топлина в зимните студове. А това строително скеле на снимката е нещо спартанско и не предлага никакви удобства.
dp (нерегистриран)
Не се наврещя ей.
123 (нерегистриран)
Добра работа. Само бих добавил някакви платна да пазят от градушки.
ухо (нерегистриран)
те па "ония" да не са много красиви - навсякъде е такова - метални греди и въжета. важното е да върши работа, почти сигурно ще му накачат някакви реклами отстрани сега, за красота :D
хахахахМу (нерегистриран)
това баце, е в Пловдив. второ, това какви други проблеми вече има из градовете ни, е ясно. Те няма да изчезнат ей така с магическа пръчка и хейтене в дир-а. Хората правят нещо, инициатива има която решава конкретен проблем по доста добър начин - това трябва да се ПООЩРЯВА, не да се плюе ай наздраве.
Жорко
Аз имам само един въпрос: тези платформи за етажите се движат само нагоре и надолу. Кажете ми к'во пра'им ако моята количка е на най-горната платформа и още трима дудука са паркирали под мен и са отишли някъде по работа а аз искам да изляза сега ?!?!?!!
Я виж (нерегистриран)
по добре как се движат точно ! :)
Йес (нерегистриран)
Спре ли тока и ще гледате умно
Хх (нерегистриран)
Първа.. как ли пък не. Такава имаше в Красна поляна още през 90-те
Хх (нерегистриран)
Само, че беше на принципа на виенското колело.. поправка ;)
???? (нерегистриран)
Пенцио,ти каква кола имаш,че врещиш?По цял ден тук само храчите и нищо друго не правите а за кола само май си сънувал или вече е изгнила пред панелката ти жигулето
Дедо Прас (нерегистриран)
Виждал съм готини асансьорни платформи, които се вкопават в земята. Не са особено скъпи - единия автомобил седи на кота 0, другия на кота -1. Всяко паркомясто се умножава по 2..
? (нерегистриран)
Жена...ти взе ли детето?!
Жорко
Дори и да се движат настрани от сокобан знам че като се изпълни един цял етаж с коли и няма как да се прередят :)
автамати нет,манивели пет (нерегистриран)
Ако някой не е чувал има и генератори за целта-при нас има една кооперация с такова съоръжение и си има генератор
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари зедемелска продукция (видео)
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно