Коментари - По американски и японски модел: Откриха първата модулна паркинг кула в България | Днес.dir.bg
Коментари
Во време оно работих ЦРБ Раднево и имахме такава идея за преследване на такива паркинги към "голи"стени на жилищните блокове. Приветствам едно такова решение, особено сега когато се превърнахме в "европейска" държава !
и колко милиона струва на данъкоплатеца паркинга за 14 автомобила, колко десетилетия е експлоатационния му живот, а каква е цената за паркиране в нещото????
Искам такива и в София, идеално решение е за високите блокове с несъразмерно малко парко места около тях.
България - Япония на Балканите. Това инженерно чудо ще изумява поколенията след нас, както египетските пирамиди изумяват планетата вече 6 хилядолетия.
Айде решиха проблемите с паркирането, вече цената ще е 50ст на час и мутрите ще почнат да инвестират в подобни бутафории :)
Българските аборигени откриват топлата вода, такива паркинги има от десетки години в цивилизования свят.
Изобщо не е първият - в София на 7 км има две такива кули, цилиндрични с асансьорът в средата, с радиус 15 м и 6 коли на етаж :)
Американски и Японски модел ама техниката немска
Майни, тая Дани Каназирева сигурно ви е повод за гордост :)))))))))))
При 9-та степен по Рихтер са възможни промени в релефа... Въздействието е на хиляди километри, а на няколко стотин не остава камък върху камък!
Мисуишуи, че металната конструкция не е сметната на земетръс за съответната зона, м? А сигурен ли си, че за Пловдив е 9-та?
Кула ?! ...с “Цели” 15 места ?! ... Ай-ой ! ...и в колко Часа Ще има “изръсено” МПС ? ...или НаправоКапичната ?
Хейтърю, застроената площ е 42 кв.м На нея ако не беше кулата, биха се побрали 4 автомобила... може и 3, ако единият паркира достатъчно накриво. 15 е повече от 4, нали?
Сте от “собствениците” ? (било на Дир било на Кулата) ..или просто Пореден Продавач на НЕпродаваемости ? - Е ли ИзобщоДопустимо да се Тиражира такова ‘постижение” ?! , и то при Доказаният Зверски Проблем с паркирането !
Добре де..А защо стърчи над земята?! Виждал съм японски такива, под земята и държат колата в отлични условия предпазвайки я от дъжд, вятър, прах, сняг мърсотия?! А това от какво предпазва, от нищо! Поне едни стени да му бяха сложили на това скеле! Предимството пред другите паркинги на открито НУЛЕВО!
под всеки блок,супермаркет или градинка,в западна Европа има паркинг,доближавал съм се до вентилационите тръби-никакъв мирис
Каква ще е цената на час?
Слава, слава, слава на родния бизнес! Да живеят българските инвестиции в модерни инфраструктурни проекти! Слава, слава, слава...слава на тебе, Вожде наш!
Е къде е ленторез еднокнижник с ножицата? Това, като му гледам скоростта на повдигане силно ме съмнява ефективността му. 9 дена 8 часа
Първа утре, такъв паркинг съществува вече от 10 години на Царигродско шосе, да не казвам номера,че ще прозвучи като реклама!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Честито на ново откривателите!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Не разбрах,колко ще се таксува..
Не трябваше ли да строят такива съоръжения в големи мащаби в София от парите, събирани от зелена, синя и бембена зона? Така обещаваха като ги въвеждаха...
Интересно при земетресение как ще се държи?
Виждал съм готини асансьорни платформи, които се вкопават в земята. Не са особено скъпи - единия автомобил седи на кота 0, другия на кота -1. Всяко паркомясто се умножава по 2..
Първа.. как ли пък не. Такава имаше в Красна поляна още през 90-те
Аз имам само един въпрос: тези платформи за етажите се движат само нагоре и надолу. Кажете ми к'во пра'им ако моята количка е на най-горната платформа и още трима дудука са паркирали под мен и са отишли някъде по работа а аз искам да изляза сега ?!?!?!!
по добре как се движат точно ! :)
Дори и да се движат настрани от сокобан знам че като се изпълни един цял етаж с коли и няма как да се прередят :)
Ако се вгледаш в снимката средната платформа е празна и по пътя на логиката само тя би трябвало да се движи и там се качва и сваля автомобила и след това се превества в ляво или дясно.При седем платформи ,в дясната половина са 7 автомобила и съответно в лявата още 7 .Но пък тук излиза въпроса къде седи 15-тата кола....може би на сама движеща се платформа.
А по европейския модел: обширни платени подземни паркинги за стотици коли. С тоалетни, с автомати за напитки. И най важното - това в самите центрове на градовете, точно на местата където има голямо търсене на паркоместа. Тези паркинги могат да бъдат и до забележителностите на града, местата където туристите ходят. За един турист е много удобно наличието на тоалетна в непознат град, където иначе не е ясно къде може да бъде намерена такава. Също така един подземен паркинг предлага моменти на прохлада в летните жеги и на топлина в зимните студове. А това строително скеле на снимката е нещо спартанско и не предлага никакви удобства.
Прав си, но е по-скъпо, а и в Пловдив ако копнеш по- надълбоко в центъра ще изкочи някоя антика и паркинга ше утече ;)
Малко тъжно но пак добре. Преди 25 години подобен прототип бе направен в Техническия Университет в София (Мисля че все още се намира в халето на бл 4) Автори бяха Казаков, Минков и Илиев. Цената тогава се определяше на около 5000 лв за парко място .Колко жалко е че за такива идей трябва да минат години за да бъдат реализирани.
Хубаво по американски и японски модел, ама много българско изпълнение ми се вижда. Грозно, грозно...
Баси...дори и под тази новина се намериха руски тролове да плюват. Прост народ слаба държава
Ми, доста ни е писнало всякаква измет да правят всичко с краката, а после да искат стотици милиони и милиарди ... Ако не знаеш, Това също е корупция - най-некомпетентните да взимат безобразно много пари, за да предоставят неадекватни и скапани услуги; а добрите специалисти да не могат да си намерят работа и да бягат в чуждбина. С други думи, писнало ни е от корупция представена като прогрес. Как точно да си паркирам колата на паркинг, където ще си я чакам 20 минути, за да ми я смъкне нечовешки бавната система?? Какво като са изградили стоманена конструкция и са сложили елементарен контролер да управлява 5 електродвигателя?!?
абе една бутафорна фасада да бяха опънали, един винил поне, ебаси грозотията
Не разбирам защо не се направи стационарен паркинг на етажи както е по белите страни , а тук се прилага някакви решения, които са свързани с автоматика и ток. Добре ако спре тока как ще работи тая модулна клетка? Това, че някой тарикат е взел без пари това съоръжение е добре, ама защо ние трябва да плащаме за това?
Идеята е да се спести площта на рампите по които се качват колите, както и маневрената част за паркиране. Скъпо струва и трябва да се прилага на принципа на крайната нужда.
Има един град в Германия казва се Гьотинген. Като влезеш в града първото нещо което виждаш е 4-етажен железен паркинг , който е стационарен и е с размерите на футболно поле. Явно ония не ги разбират тези работи а мисля че и тук в София Икеа има такъв паркинг или подобен. Пак се пръска дим от изгорели газове в очите на любителите на многото коне ( все пак сме тръгнали с един кон по времето на Аспарух).
Защото бетоновите паркинги струват десетки пъти повече, искат основи, хидроизолации, покриви и др.п. И какво като спре токът? Спира рядко и за не повече от час.
Това строеж ли е или поднадзорно съоръжение ? Има метална носеща к-ция, ама и асансьорни платформи. На ПУП-а как се означава ? В много жилищни и не само сгради проблема се решава с такива асансьори. Там са поднадзорни съоръжения.
Цената е между 8 и 10 хиляди евро на автомобил.
И така да е. При 20 годишен период на експлоатация, цената на месец излиза под 100 лева с включени консумативи и поддръжка. Не твърдя че всеки може да си я позволи. Но дори 1/4 от хората да си го позволят и да започнат да я плащат това ще освободи не малко пространство за останалите, които не могат да си позволят такъв паркинг
Браво! Поздравления! Отдавна трябваше да започне изграждането на подобни паркинги в големите градове. Но много по-доходно за общините е да дават земята под наем за павилиончета. Хората с автомобили кучетата ги яли
Аз имах инвестиционно намерение за изграждане на плаващи паркинг-салове по Марица и Гребния, обаче не ми одобриха проекта, понеже щяло да бъде пречка за корабоплаването!
Видяла жабата че подковават вола и дигнала крак! Абе бунаци това са системи за паркиране в пренаселени градове като в Япония и Китай, София не е пренаселен а презастроен безмозъчно и хаотично. Първо правят сградите а после турсят място за улици, тортоари и паркинги! Това им е проблема на алчните копелета дето се ненаядоха а сега се чудят как да решат проблемите с паркоместата. А можеше града да се разширява навън а не навътре, но не би! Е сега гениите с тия идеи за паркиране дето ги представят за сензация и супер хайтек да ядат говната.
това баце, е в Пловдив. второ, това какви други проблеми вече има из градовете ни, е ясно. Те няма да изчезнат ей така с магическа пръчка и хейтене в дир-а. Хората правят нещо, инициатива има която решава конкретен проблем по доста добър начин - това трябва да се ПООЩРЯВА, не да се плюе ай наздраве.
нещо подобно имаше в София преди 20 години, ама го махнаха, а терена го харизаха и направиха болница там.
В началото на 70-те години в двора на сегашното трамвайно депо Надежда го правиха подобен гараж, баща ми участва в изработка на големите детайли на хобел, намиращ се в работилницата на база Илиянци към Градски транспорт. Представляваше кула с движещи се платформи, както са някои асансьори без врати и слизането и качването в тях е в движение. Разбира се при него колите се качваха и сваляха в покой, но не успя да се наложи и го премахнаха.
Че наш Ганьо с беемвето с купената книжка ще рипне отгоре
Автомобила се качва горе без водач, вече паркиран на платформата. Никой отникъде не може да падне
Водача на автомобила го качва на платформата. Но платформата се намира на земята и е по-ниска от тротоар. Почти не съм чувал някой когато слезе от тротоара да си е счупил колата. От друга страна ако искаш да си счупиш колата, спокойно може да счупиш парапетите и да се метнеш от някой мост. Има колкото искаш
По американски и японски модел: Откриха първата модулна паркинг кула в България
Съоръжението е на 7 нива и побира 15 автомобила
Обратно в новината