Кое убива хората по българските пътища

Масовото усещане за безредие и несправедливост се пренася и на пътя. Жертвите от катастрофи стават все повече, а причините продължават да не ни интересуват.

Обратно в новината

Коментари - Кое убива хората по българските пътища | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Простотията убива - примери бол!

Проблемът е, че всичко е объркано в държавата от безотговорен и безмозъчен Социализъм 45 години и после 25 години строителство на Демокрация от внуците на сторителите на социализъма. Градовете ни не стават за живеене, наблъскани хората в кооперации като сардели в консервени кутии, без градини и парко-места, с разнебитени улици. Хора от всякакви класи, с различно образование, възпитание, култура на едно място - няма ред, няма класа. Всичко е сбъркано - затова и простотията е огромна. Ква е разликата между наглото лапе, дето в 2 часа през ноща крещи в квартала или върти див купон в апартамента си и после пияно подкарва да прави гонки с колата?

Браво. Много добра статия.

Абсолютно вярно! Понякога си мисля защо всички пострадали хора и техните близки и приятели не се обединят и да вземат нещата в свой ръце. Може би нямаме водачи като революционерите от Възраждането? Можем да протестираме срещу Пеевски, но не можем да се съберем и да протестираме за нелепо загиналите наши деца и сънародници! Нима не е важно? Наистина ли живота е нищо?

Основната причина за трагедията на пътя е високата скорост. Причината за високата скорост е простотията...

Фалшивите знаци убиват. Защото никой не вярва на истинските. Как да вярвам на знак 40км остър завой, като точно преди него на 4 лентов път има знак 50км без видима причина и още 5 фалшиви знака radar???? Е завоя беше остър и катастрофирахме и кой е виновен.. разбира се шофьора - несъобразена скорост.... Как да карам бавно, като ме спира всеки светофар през 50 метра и няма синхронизация а за да хвана следващия на зелено трябва да карам със 120км в града?

Много точно е описана родната действителност. Браво на автора.

LВ града може да ползваш градски транспорт, метрото...Погледнете сутрин и вечер колоните от автомобили с 1 човек. София не е предвидена за 2 млн.души ,всеки втори в автомобил.

Ниска култура във всички посоки!Това се случва,защото емоциите са лишени от мисловен контрол!Това се случва,защото няма жестоки санкции!Българинът разбира от дума,само когато му бръкнеш дълбоко в джоба-ако заплаща щетите ,разбирай лечението на пострадалите, или влезе в затвора за 10 год, и никога не се докосва до волан,друга ще е картинката!

Човешката глупост и простотия са причина за всичко , за нея не важат никакви правила и закони. А колкото до КТБ нея си я ограбиха политици и депутати с безконтролно точене чрез кредитни карти а при тях законът всеки знае че не може да бъде приложен , типично по нашенски.

В държавните органи, на ръководни позиции, трябва да се назначават лица, които имат емоционална връзка с функцията наоргана. Например шеф на КАТ трябва да е родител, чиито близък е пострадал в ПТП.

Ако от знаците съдиш за завоите по-добре да те вози друг. Иначе си прав, че авторитетът на пътната сигнализация е сравним с този на полицията...

Слаб материал. Авторът да потърси в Гугъл "теория на счупените прозорци"...

Глупости на търкалета. На първо място трябва да се назначават хора с конкурс с адекватно оценяване.

Човешката глупост и простотия скача според тоягата. А хората са казали "бий гъзенце, за да не биеш гъзище", което пренесено означава, че ако се санкционират дребните нарушения, няма да има чувство на безнаказаност и тежките нарушения ще намалеят драстично.

Има поговорка : " Когато фактите говорят , боговете мълчат ! " Погледнете статистиката на тежките авто-злополуки ! Коя възрастова , група причинява огромния процент от катастрофи ?! Как останалите участници в трафика съумяват да избегнат катастрофите и коя е причината ?!

Може просто ти да си останал сляп за причините, заради които има знак с ограничение 50 км. Болшинството от шофьорите се чудят.. защо има ограничение от 60 км. когато главният път се пресича от второстепенен. Това са "шофьори" които си мислят, че пътят е само за тях. Не се сещат, как потегля една тежка машина - натоварен камион, колко време му трябва за да навлезе в кръстовището и да се изнесе от него. Ти си като тези "шофьори".

Шайката от национални предатели от "ГЕРБ".

Хората се убиват по пътищата на България заради акото в главата си.

Наистина на първо място е човешкия фактор, но......една от основните причини за тежките катастрофи, която умишлено се премълчава, е изключително лошата инфраструктура на държавата. Тесни пътища /двупосочни/; дупки; неравности, които те изненадват във всевъзможни ситуации; межународни пътища, които минават през населени места; непочистени пътища вследствие от опесачаването през зимата и др. Това е мрачната истина

И според мен злото се крие в липсата или ниската ни култура. Особено у въздесъщия у нас плебс. Сам по себе си този факт не е толкова страшен - плебсът в останалия свят не е много по различен (особено на Балканите). Страшното във България е, че плебсът е оставен на самотек вместо да бъде навиран постоянно в миша дупка, където му е мястото. Резонният въпрос е кой и как да го навре, след като в долните и средни нива на държавната админсиитрация липсата на култура и организация на работа отдавна не е тайна за никого.

Не е важно колко ти е мощна колата, а колко ти е празна главата!

Аз пък винаги съм се питал, що за идиот трябва да си, за да свържеш директно главен с второстепен път. Вместо да направиш ускорителна/включваща лента, което - като изключим някои планински терени - е възможно почти навсякъде с нацвъканата ни с "50км/ч" Родина. Другата неповторима балкано-българска простотия е подобна: разрешил си в разрез с елементарната логика бензиностанция, кебапчийница или сергия за бельо, локум и семки на самия банкет на главен път, след което гордо таковаш онаковото на целия трафик със знак 40 или 50 км/ч. За мен лично "dream team"-а на Републиката е безсъмнено тандема "Пътно + КАТ".

статии като тази ме карат да вярвам че все още има искрица надежда за тази държава и този народ.

Карам почти 40 години всеки ден кола в София ! Имам вина за 2-3 леки злополуки на пътя с малко намачкана ламарина и то преди повече от 20-на години . И знам,че не съм застрахован НИКОГА ! Спасението е само едно , "отварям си очите на 4-ри " като карам и никога не минавам на червено или отнемем предимство !През живота си съм карал веднъж , пил алкохол /една бира /. Имал съм случаи в които части от секундата са определяли дали ще прегазя внезапно изскачащо на пътя дете !

Nick, няма държава и няма народ. Има задръстена с отпадъци, буренясала територия върху която живеят неуки дебили.

В България книжка за шофьор трябва да се дава на 21г и най малко средно образование за да се намалят катастрофите по пътищата

Имам въпрос или питане.Има закони а има ли органи които да следят да ли се спазват законите.Млади полицай защото трябва да са навсякъде най вече в покрайнините на населените места с колелета или мотопеди.Моторизираната Полиция е посредник между тях и нарушителите и при сигнал от първите за 30сек. трябва да са на мястото и задържат неподчиняващия се нарушител.И само това ли.....................

Има предоверяване в способностите си. В моменти на недостатъчно внимание и неоценена скорост, се получават трагедиите.

Много точно - несправедливост, беззаконие и безредие - награда за робската психика на тоя народ.

Много обичам статистиката , всеки чете - броя на катастрофите се удвойл утройил и нз си що си , ами нормално е , някой чете ли обаче с колко енарастнал броя на закупените автомобили , някой гледа ли че на пракинга пред блока му се оказва , че вече няма място ? ами няма да има място като семейство от трима души имат две коли :) не е проблема в закона , проблема е че сме се натъпкали като копърки , тия улици имат дебит ,като тръби са ,и е нормално хората да са изнервени и да правят грешки , не оправдавам никого особенно по селцата и малките градове където е спокойно ,там вече нищо не помага ...

Дай на 50 да се дава ,Едно време като се е ходило в казарма хората на колко са карали Кразове и Зилове ? дето е 10 пъти по голямо от колата и по трудно за каране ,габарити и прочие , и на 30 да дадеш книжката все тая , проблема е че сме изнервени , напрегнати ,изморени от задръствания ,бързащи ... глобите не са фактор когато се чустваш принуден да нарушиш закона :)

... каза Гошо умното.

нали включените фарове щяха да намалят произшествията???

Отговорът на въпроса е много, много простичък - ДЪРЖАВАТА убива хората по пътищата. Държавата с нейното безхаберие, мутренско поведение, безнаказаност. Държавата налага сурови глоби без обаче да си МРЪДНЕ и малкото пръстче да подобри условията за шофиране. Пример: маркировката липсва на 90% от пътищата, КАТаджиите слухтят само и единствено за скорост, коланчета, светлинки, телефончета. А колко много други дребни нещица са всъщност ГОЛЯМ проблем - всеки спира и тръгва както и където му падне, кара се с включени фарове за мъгла по всяко време и при всякакви условия, дори при ясно и слънчево време, редовно някои тъпак прави обратен завой на първото срещнато място на пътя без да прави сметка дали може и ли не може, аварийните мигачи се ползват за всякакви цели, предреждат се на кръстовищата и светофарите и какво ли още не...Демек всеки си прави каквото поиска. Да не говорим, че скапаната Държава не е построила и един паркинг. Всеки паркира където му падне.

Едно време младите уважаваха родителите си , учителите и възрастните . А сега се смятат ,че са хванали Господ за шлифера и знаят и могат всичко ... докато не се насерат !

Близо си до истината ! Едно време имаше и поговорка : " Мъж който не е служил в казармата не е мъж ! " Бедна ти е фантазията , колко е вярно това !

Наказанието очевидно не работи. И сега има наказания, но на година умират по 1000 души. Превенцията обаче може да проработи по един единствен начин - отнемане на превозните средства на тези каращи с превишена скорост, минаващи на червен светофар и не спиращи на пешеходна пътека.

Чудесна статия. Кой убива на пътя?-ние убиваме. За много от нас,едната бира и зад волана не е проблем.Но дали е само една бира? За много от нас,силната,маркова музика в колата,е по-важна,от хубавите гуми,дискове и накладки. За много от нас,даването на едни кинти на ченгето,е далеч по-приемливо,от колкото регистирането ни,като официални нарушители. Закони имало.Но не се прилагат.Наказанията,предвидени в Законите,са неадекватно смешни,спрямо щетите и вредите,които нанасяме,убивайки хора.А адвокатите са ни добри.Факт. Агресията,простащината и меренето на комлексите,чрез таралясниците на пътя,раждат смърт. Алкохолът,дрогата,самочуствието на"великани",водят до смърт. Някъде,на село,в дълбоката провинция,нямало полиция.Че то къде има?В София,стават бесни гонки по нощите,под носа на Полицията.Къде била тя,полицията?Ами как къде-в храстите,дебне посред бял ден,някой с дърто фордче,дали си е включил късите. Държавата,която по Закон,трябва немедлено да се намеси адекватно при такава драматична,форсмажорна ситуация,за кой ли път я няма.Мълчи. Какво ли им пука на "държавниците",за убийците на пътя,отнемащи животите на деца,младежи и възрастни!? Та нали ТЕ си имат НСО/УБО,което си ги варди,здраво и на всяка цена.... ББ днес се изцепи,че вината за случващото се с децата-жертви,била на родителите им. Е,при такова становище,на Премиер,какво да се очаква за в бъдеще???????????

Така е. Отдавна е известно че хората се делят на 3 групи: 10% никога няма да нарушат закона или да извършат неморална постъпка 80% правят като всички. 10% не им пука от нищо, може да ги спре само груба сила. А има неква част малка от тях, дето само куршум ги спира. Ако власта може да се оправи с 10те% асоциални типове, отаналите 80%, вземат за пример първата група - истинските хора.

Личи си кой има книжка и кой няма , който няма книжка вика - земете му я на оня ,който има книжка вика ,бее защо затова ще ми я зимате ... а ти нз къде точно си .. я ми отговори ако работата ти е свързана да с каране и само каране по улиците , шефа те натиска ,времето те гони по разписание си , семейство храниш с тази книжка , и веднъж ти се случва за 20 годишния ти стаж да ти земат колата щото си минал на червено как ще реагираш ? а какво ще вземат на тоя дето прегази онзи ден децата ? какво ще вземат и на 19 годишния ? в нас самите е проблема не в закона , закона е ясен , а ние сме прости защото пренебрегваме безопасността си зада стигнеме на време , зада сършиме работа ,зада не мрънка шефа .. а за тия дето пилят гуми нз няма наказание на тая планета дето да ги спре :)

Само едно знаеме - глоби ,наказания ,санкции както щето го кажете , а нещо положително ще стане ли ? Най-после направиха проклетите светофари да мигат преди смяна на сигнала ,евала ,а от кога гледам по руските клипчета че при тях е така :) и само това ,за 20 години , маркировка ,тук таме ама по скоро не ,знаци ? знаци има 1000 на един стълб ,докато пък някъде и един няма , нещо още по интересно според Кат движейки се по главна улица ,ако по нея няма знаци че е наистина главна и с предимство тоо това означава че от всяка пряка трябва да се пропуска десния ,дори и пряката от дясно да ни се води без именна* ее кажете ми как да караш та да не сбъркаш ? с тия тесни улици с дупки и легнали полицай през метър всяка маневра е нарушение на правилника :)

Ако един ден ме направят"директор "на държавата знам как да се справя с този проблем.За максимум половин година всичко ще е у ред ,както се казва.Понеже на всеки му се случва да сбърка,затова ако не е голямо престъплението на пътя -прошка.Втора -няма.Превишил си скоростта-оставаш без кола.Смачкал си мантинела ,знак,пътни съоръжения,табели-стойността по 20.Нямал пари-бачкай под надзор докато ги изкараш.Трябва да изкара и за надзирателя и за спането и храната и т.н.Виновно убил човек-40 години затвор докато изкара пари за кръвнината.Полицай взел подкуп-отнема му се цялото имущество и в затвора за 5 години за уронване престижа на полицейската институция.Полицай не трябва да се става лесно.Всички в затвора да работят до скъсване.За всяко нарушение наказанието да е такова ,че докато е жив и през ум да не му минава да нарушава закона.Защото всеки спазва законите не само заради самия закон а поради страха от наказание.Амиииии защо да го спазвам след като няма да ме накажат...!Ще платя там някакви си мижави стотинки и...ето ме пак отново на пътя.Изразът "няма доказателства"ще е история.Защото и децата знаят кои са престъпниците по места ,само полицията нииииищичко не знае.Айде бе!Или с други думи ,чрез наказания към респект към закона...!И това се отнася за всичко в държавата.Хайде,направете ме "директор"и ще вкарам в пътя цялата държава.Ще ни молят да влезнем в шенген.Ще е чест и слава да се наречеш българин.А не както е сега да ни оприличават на тоалетна...

Браво! Най-сетне някой да напише истината!

Статистики има за какво ли не! Как не се намери някой да направи статистика каква музика се слуша в колите, причинили тежки ПТП-та и отнели или застрашили човешки живот!? Просто пускат радиото или CD-то и правят статистика на коя радио честота е или какво CD или MP3 се върти. Смешно и безсмислено звучи, ама просто ей така за статистиката. Защото аз смятам, че простотията убива и затрива народи. А у нас простотията и чалгата са много много тясно свързани!

В БГ най-вероятно има най-малко 100000 книжки за управление издадени на неграмотни лица без завършено основно образование. Ало, прокуратурата! Какво правим по този въпрос? Освен това е наложително в бъдеще да се изисква най-малко средно образование за получаване на книжка. Така ще се намалят жертвите по пътищата.

Те, табелите, сами не могат да съберат глобите и да пишат актове. За целта трябват подфуражкови устройства и криминализиране на рецидивите.