Коментари - Има ли правни основания да глобяват хората, които карат тротинетки? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не закона трябва да се променя заради една тротинетка , а тротинеткаджията да спазва закона. Това нещо няма работа на лента за движение, имат си велоалеи.

Меморандум?! Какво е това? Тъпаци! Това се регулира със закон и подзаканови актове. Много ми е интересно какво би станало при едно ПТП с тротинетка, какво би казал меморандума.

"се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани и са с табели с регистрационен номер." ?!?!?!?! Айде бе! Давам си месечната заплата на което и да е полуграмотно ченге, което ми посочи поне един велосипед с електрически или ДВГ , който да е регистриран с табела с номер !!!

Основният аргумент - така е в Америка. И пожарникарското правителство млъква

За какво му е на ченгето 100 левовата ти заплата

сега милиционерът да вурне на човека сумата в 3-ен размер!

А тогава как няма глобен колоездач за движение по пътното платно?

Колкото толкова! Аре бе каун, дай поне един пример за велосипед с двигател регистриран в КАТ.

мужик прост! Точно вие ли ще гаварите за васалитет бе! дето като пръднеха в масква, вие тук се насирахте...

Разбира се, че има за хората, каращи тротинетки по улиците. Нямат право да ги карат там.

Според закона, аз съм тотален нарушител с инвалидната си количка. Има ел.двигател ама няма регистрационни табели. Сега си трака мамата.

Kalin

Щом иска да се движи по пътното платно и щом това става с вид мотор това си е превозно средство.Та не разбирам каква е дилемата?Трябва да се реши проблема.

Да се обърне много сериозно внимание на преминаването на тротинетки и велосипеди през пешеходните пътеки,задължително да се слиза от тях,когато се влиза в зоната на пешеходната пътека,иначе ще има много сериозни инциденти

Kalin

Така е но и той е част от трафика и трабва да пазва знаците.

Това е поредното безумие на съвремието . Щъкащи от ляво и от дясно без ред без правила , обезумяли с чувстовото, че са поредните защитници на природата и екологията . Ноооо не е така . Те са много опасни и могат да причинят необратими травми, както на себе си, така и на околните . Въпросът е много сложен за решване . Същият проблем го има навсякъде по света . Но в Б-я много бързо навлизат новостите , но се възприемат и прилагат по Балкански .

Ако караш по улиците си нарушител.

прочети закона за движение по пътищата...

Спрете глупостите. Първо - за инвалида: естенствено, че никой няма право да те глоби. И да, можеш да си караш по пътното платно, най вдясно. Уредено е с наредба от 2000 година. Онзи който ти говори, че нямаш право е тъп. Второ: Наистина има правен вакум и точно за това, велосипеди, тротинетки и др. които нямат номер на шаси или рама не подлежат на регистрация в КАТ. Което не ги прави незаконни !!! Просто се водят ППС, въпреки наличието на двигател. И да, имат право да ползват пътната мрежа при съблюдаването на ЗДпП и правилника за прилагането му! Казуса е елементарен. Обзалагам се, че всички НП по този повод ще бъдат отменени от съда !

Тук сигурно 10 пъти се споменаха тротинетки, тротоари, но не и пешеходци. Да не се окаже, че тротоарите са за всичко друго - паркиране на автомобили, каране на тротинетки, скутери и т.н.,но не и за пешеходци!?

Всеки който е участник в движението е длъжен да спазва закона.

Питам "законоизмислячите" каква регистрация и какви номера имат циганските каруци? Защо не ги вкарате в закон? Ама стиска ли ви???

явно си неграмотен, но каруцата трябва да има номер и отражатели

Умника, я се пробвай ти да излезеш с инвалидната количка и да караш най-вдясно на пътното платно. Особено емоциално ще е, ако караш най-вдясно на Тракия или Хемус. Можеш даже и да си подсилиш двигателя и да пробваш да изпреварваш и в най-лявата лента.Аман от умствени индвалиди.

През 2006 година се заговори за влизане в ЕС. През това време в града ползвах един JOG 49сс регистриран като мотопед. Вършеше ми работа относно придвижване до различни места в града, непокрити от обществения транспорт. И още от пралетта започнаха проблемите с КАТ акт, втори, трети. Накрая старшинката ми обясни че вече в България е незаконно карането на мотори с с правоспособност над и категория "В". Трабвало задължително да каарам с кат. А. По същото време в QUATRORUOTI" бяха публикувани категориите и превозните средства, там беше упоменато че 50 сс подлежат на регистрация но даже не беша посочена категория. В същност и в Гърция ив Италия, Франция юноши на 12 -16 години юркаха такива моторчета за да ходят на училище. В градините където имаше по -голяма свободна площ ги изправяха на задно колело.... След поредният акт записах курс за кат А срещу 600лева. Изпитващият ме накара да завъртя по импровизираният полигон. След време ме спират КАТ и след проверка ми казват, Ама вие защо карате скуптерчето с кат.А, излишно сте харчили за курса! Влязохме в преддверието на Европа, оказва се че категория А има и под категории. Сега с тротинетките -пак ще откриваме колелото, не е важно как го правят вече тези дето са по -напред. В Бенелюкс, алеите за велосипедисти са отделени с острови от основният път. Широки над 2.50 метра. на известни разстояния има велосипедни пътеки със светофар с бутон. ние боядисваме една част от улицата, пътя с жълта боя, рисуваме нещо средно между мотор и тротинетка и казваме похарчихме еди колко си милиона за 400 км велоситедни алеи!

Ти пък сега каруци. ГЕРБ чака гласове от тях на изборите.Този електорат е с предимство.

този пол найденов не беше ли забъркан в скандал с педерастия или педофилия нещо ? Май искаше да се мъжи за друг или нещо подобно ?

И какво му е сложното? Велосипедите и тротинетки по велоалеите. Някои какво искат по магистралата с тротинетка ли? "Героя" бил карал по кръговото. Алоу ами нямаш работа там! Нито на тротоара! Как сигнализираш за маневри на пътя като нямаш нито стопове, нито мигачи. А начинът на управление прави опасно подаване на сигнал с ръка. Явно търсим известност, вместо това си за яки глоби!

муахахахахаха.

ChatGPT

всичко е относително Трябва да се вземат предвид няколко фактора: 1. С каква скорост се движи 2. По пътното платно ли се движи или по специално обособени терени От тези два фактора произлизат следните въпроси: 1. Трябва ли да има минимална възраст за водачите им? 2. Трябва ли да имат книжка за мотопед? На мен лично ми изкачат в главата и други въпроси, като например: Защо тротинетките им пречат толкова като каруците и колелата вършат същите неща и им се разминава? Защо тръгват с ГЗ напред? Редно е първо да има изградена инфраструктура за такива превозни средства и след това да глобяваш, че не се движат по тях Ама какво ли разбирам аз

Миналата седмица един с тротинетка ми излезе отляво и то от обратното движение на еднопосочна и за малко да се качи на капака. Дано да има все този късмет нататък!

Тичай с тротинетката за огризките дето ти подхвърлят американците, че центовете свършват, а много хрантутници стнахате на клона.

Велосипед, тротинетка, инвалидна количка и каруца се водят ППС без значение дали имат двигател и нямат право да се движат ЕДИНСТВЕНО по магистралите. Движението им по останалата пътна мрежа е напълно законно !

Тротинетката се кара с две ръце. Чисто физически е опасно е подаването на знак с ръка, който по закон велосипедисти и тези с каруца могат, а и трябва да подават. Огромни катастрофи стават с мотоциклетите, защото се промушват между колите, какво остава за тротинетките...

Има едно но. Каращият тротинетката трудно показва сигнали с ръка какво ще прави.

Тротоарите не са за тротинетки.

ChatGPT

За инсталиране на мигачи чувал ли си?

В цял свят са законни само в бг неса май меса изгодни за някой Тук в Лондон е пълно с такива и са законни

В тотално либералния унес в който е изпаднало правителството на пожарникаря в София са разрешени за движение от над 10 тонни камиони до очукани тротинетки. Без правила, всеки кара където пожелае. Рано или късно двете превозни средства ще се срещнат.

В Лондон и шамарите казваш са шамари, не като тук. Хайде, мий си чиниите и се наслаждавай на Лондон.

Алоуу, ДИР, махнете второто "Н" от "...тротинеНтки" в заглавието си.

Ела в Германия и излез по улиците с тротинетка. бързо ще разбереш какво е законно и какво не. Разбира се, че приготви си и достатъчно евро за експеримента.

Липсата на регламент не прави хората престъпници, защото принципът е "каквото не е забранено, е разрешено". В този случай КАТ са престъпниците, защото те не могат да въвеждат забрани. ГЕРБ разруши всяко разбиране за държавност!

След 20 години стаж по пътищата мога да кажа, че опасност за околните (и за себе си) е всеки, който се движи с голямо отклонение в скоростта спрямо околните ... независимо от ограничението. В същото време като моторист мога да кажа, че с двуколесните МПС-та трябва да се движиш по-бързо от 4-колесните, за да те виждат. Движиш ли се в колоната, прибран между колите, просто не те забелязват и те притискат ... аз и затова избягвам да карам мотор в града. Това разбира се не значи да караш с 200 между коли, които се движат с 50, 80 или 100 ... както вече казах, разликата в скоростта трябва да е малка. В този ред на мисли - не бих си и помислил да карам тротинетка (20km/h) или малък скутер/мотопед (50km/h) по улиците, където се движат МПС-та с двойно по-висока скорост, дори и в града. Дали е законно или не е управляването на такива превозни средства е отделна тема, но, хора, мислете първо за безопасността си.

Шило

Че е недомислица това масово пускане на ел.тротинетки, недомислица е. Това е основният факт. Не знам за регистрацията, но ми се струва, че трябва да има някакви курсове и правоспособност. Те не са пешеходци, за да ползват свободно тротоарите, не са и велосипедисти- за велоалеите. Остава пътя, а там вече има доста завишени изисквания. И мисля, че наистина трябва да има някаква регламентация. Вчета дете, на неповече от 10 години беше "яхнало" такава тротинетка на паркинг. Колите маневрират, то си джитка. Че и на пътя излизаше. С него беше и майка му, но по никакъв начин не реагира. Да, водачите трябва да пазят децата, ама това не значи, че трябва да има безотговорнос отношение по този проблем.

КАТ в случая не въвеждат забрана, а просто спазват закона. Те не могат да въвеждат забрани, нито да тълкуват закони, просто трябва да ги прилагат. Ангажимент на други е нормативното уреждане на правата и задълженията на този нов вид участници в движението.

четох някой от коментарите но никой не повдига въпроса за велосипедите с двигатели-било то с ДВГ или ЕД много от вас са виждали такива движат се и по пътищата и по велоалеите тези с ДВГ са с кубатура под изискуемата за регистрация и правоспособност както и тези с ЕД но скороста им е по висока от тази на елтротинетките но КАТ не се интересува от тях а просто на някой му хрумна че тротинетките са опасни-опасни са тези които ги управляват и каквото и каквито законови мерки да измислите трябва да промените начина на мислене на тези хора а това с репресивни мерки няма да стане

Ти откачи ли? Я си представи някой малоумник по тротоара, караш с 15 - 20 км/час. Първо се разходи из Европа и виж как са решени нещата, а след това си давай свръхкомпетентното мнение.

Къде предлагаш да се движат ППС с различна от неясно кое скорост? Всеки един човек има неотменимото пораво да се придвижи от А до Б. Това обяснява всичко, и не трябва да се забравя.

електровелосипед има европейски директиви ! това което визираш са си електромотопеди ! Защото при електровелосипеда електродвигатела е помощен и помога и вскл. само ако въртят педалите , а това за което говориш за едно велосипеди които са движат само на електромотор и това вече е мотопед с електродвигател !

Регламентират , че не може да се дават смартфони на децата и те няма как да наемат такава тротинетка ! Виж ако техните му купят тук нищо не може да се направи освен да се въведе задължителен изпит по закона за движение по пътищата ако иска да кара в града !