Коментари - Има ли правни основания да глобяват хората, които карат тротинетки? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

с тротинетките ? Защо мълчите като риби за циганските каруци и индианците по улиците на София За тях кметството и КАТ се правят на слепи и глухи та сега тротинетки, та тротинетки !

Тротинетката е като колелото.

Поне така казва Закона за движение по пътищата...

С електрически мотор.

И велосипедите с добавен мотор, независимо електрически или с вътрешно горене, са изключени от регистрация.

Защо ревете срещу правила за ползване на тротинетките !? То за каруците има - тук едни уж много умни и предприемчиви се дерат че трябвало да спазват правила ! Нали е и за ваша безопасност !?

Защото се предвиждат безумия - регистрации, застраховки и т.н. Правилата за велосипедите са напълно приложими за електрическите тротинетки. Трябва да се добавят по четири думи в пет текста на ЗДвП и проблемът е решен. С максимална конструктивна скорост от 25 км/ч електрическите тротинетки не представляват по-голяма опасност за движението от повечето велосипеди. Естествено в момента се ползват от хора, които не знаят правилата за движение на велосипед и това създава проблеми. С велосипедите ако станеха толкова масови щеше да има същите проблеми, но в момента велосипедисти са само най-големите ентусясти, които имат повече практика.

Много глупости са коментирани долу! Как така колело НЕ Е проблем а тротинетката е!? С колело не мога дали да карам с 40? Не мога ли да карам по улиците? Или не мога да се блъсна някъде или да предизвикам катастрофа? Тротинетките трябва да се приравни на колело по улиците или скейтборт по тротоарите и парковете, то реално си секйтборт с пръчка. Отделно има електрически скейтборти, ховърборди, моноколела и какво ли още не! Тъкмо се появи едно супер решение на проблемите с придвижването в големите градове и дай да ги порежем да гледаме с какво да ги натоварим а бай Ганьо с 30 годишно БМВ на въглища или гоУф се жалва че му пречели да кара като дебил из центъра и да паркира по тротоарите и велоалеите!

С колело ще поддържаш 40 с доста зор. Освен ако си състезател. Колелото е по-стабилно превозно средство и спрачните му характеристики са по-добри. 5 см дупка с тротинетка как се взема, ако не по очи?

По нормална настилка тротинетката е по-стабилна, защото се отклонява по-бавно и центъра на тежестта й е по ниско, освен това е много по-лесно да си помогнеш с крак. Не знам защо считате, че 5-сантиметровите дупки са релевантни по някакъв начин, те просто безопасно се заобикалят.

В Полша има велосипедни алеи!! Тоест дето има тротоар има и велосипедна алея!!по закон от ЕС!!! Тия ДЕБИЛИ с електротротинетките по пътищата са 0 защото имат право да карат това чудо само по алеи за велосипедисти!! Иначе глоба солидна и без обжалване!! А задължително обурудване с наколенки ,налакътници и каска от велосипед!!!

И то много ! Изкукала дъртофелница.

Това смешно нещо е с ужасно малки колелца. Шанса да се пеебие човек пп нашите тротоари или пътища е огромен. Не бих си рискувал живота само само да съм фешън прогресивен в очите на колегите и съседите. :-) хахах

Ти колко км навъртя с троти, та реши че е опасно? Умирате да дрънкта без да знаете за какво говорите изобщо...

Като са забранени за движение по пътищата превозни средства и ремаркета защо в Созопол се движат две Атракционни влалчета и техните по две ремаркета са без регистрационни табели или има значение чии са и кои стоят зад тях да им се отчитат.

Ами, що нас питаш? Питай властите в Созопол.

ми нямат основания да ги глобяват! ако имат регистрация като всички други моторни превозни средствах и застраховка а водача има категория и каска!

какво правят на пътното платно?

Като почнат дъждовете проблемът, ще затихне.

Направих си каруцата без кон уволних го и сложих електрожица на батареа камшик не трябва трева не трябва само за мен по малко през ноща зареждам от комшиите през деня карам като тротинетка!

Много добре ги иронизираш, но точно така разсъждават, също като каруцарите - каручката ми е космическа! Това е, друго нямат в тиквите. Нека да ходят на инструкташ поне правилото на десностоящия да ги изпитват и да им дават подпис, че са инструктирани. Ама и това отказват да научат и да спазват. Нещо повече - не искат да бъдат проверявани!! Еми каруцари, Сър!

...инструктаж

Щом нещо касае живота на хората по пътя трябва да има регламент това не са детски играчки ако са такива да ги ползват само на детски площадки? Тева на са и велисипеди защото имат двигател значи са мотопеди и правилата тябва да касаят тази категория и сертификация! Каски наколенки мигачи стопове и т.н.

И каква точно категория е електрическата тротинетка?

Превозно средство за такива които отказват да бъдат проверявани за спазване на законите, демек, каруцари. Трябва да ви приравнят с каруцарите, те също отказват да учат и да спазват правилниците и законите. Каква е разликата ?! Само цената на каручката, иначе сте на едно ниво.

Има мотокари и електрокари от десетилетия с електрокара защо не ходиш на работа

Някои се движат с 40 км в час, какви велосипеди са това, но карай. Нямат място на тротоарите и в пешеходните зони, да отидат на улицата и велоалеите, на който му стиска да кара с автомобилите. Аз след две катастрофи на пътя не смея да карам там колело.

На пътя трябва да се спазва закона, а тротинеткарите нямат такъв ценз. Могат да бъдат на пътя само със свидетелство за правостоспобност или някакъв документ, че познават правилата. и акоимат стопове, жилетка, каска, мигачи. В противен случай да стоят на пейката пред блока в парка или на тротоара. Нямат работа на пътното платно!!! Точка!!

Сигурен ли си, че това което си написал е вярно? Хайде първо прочети закона и тогава говори - ГЛАВА ЧЕТВЪРТА, член 150А..

По принцип всеки един велосипед може да развие 40 и повече, стига да имаш достатъчно скорости и в зависимост от размера на предния и задния венец. Всеки трениран колоездач може да развие и поддържа 40 кмч. Иначе съм напълно съгласен, малоумно е да фучиш с такава скорост между пешеходците , всъщност и 20 е твърде висока скорост когато си между тях. Също съм абсолютно съгласен, че колело на улицата е супер голям риск.

Знаете ли, че пържените яйца на очи не са законово регламентирани! Размер, диаметър, цвят... Ужас! И тротинетките и те, така си е.

Спазването на законите е комунистическа отживелица. Вече е демокрация. Нека естествения подбор регламентира трафика. Да не съм чул за размазани у утрепани на улицата повече. Нека стане като в Индия.

Добре, нека има регулации. Да започнем с основното - планирането на градовете и строителството. Там законът очевидно не е спазен. Какво ще кажеш?

Какво искаш да ти кажа ? Че коато някой не спазва никой не трябва да спазва ? Това ли искаш да чуеш ? Това е анархия, а анархията на пътното платно коства човешки живот!!!

Ако ще карам тротинетка, то ще е когато всичко стане законово уредено. Не искам да бъда полуредовен полунарушител. И ми писна разни НПО джендър-веган-прошляци да да яхат всякакви "каузи" и да го играят стожери на обществото. Айде сиктир!

Подходящото време за тротинетки в България е около 6 или 7 месеца. През останалото време тротинеткаджиите ще ходят пеша. Смешници. България не е в Западна Европа, където покрай Гълфстрийм рядко температурите падат под нулата.

През останалото време ще ми се наложи да търпя безумията на скапания трафик натъпкан с хора като теб, сраснали се с уж безопасната си кола...

Дано не си представителна извадка от хората ползващи този транспорт. Интелекта ти е под този на жабата.

Това е просто мода, не е метод за придвижване. Ще изчезнат до едно-две лета.

Модерно е да казваш, че нещо е модерно, Светът обаче опревергава познанията ти по мода..не само, че не са изчезнали, ами са повече от всякога...факт...

Ще изчезнат, но и много хора ще го отнесат покрай тях. А иначе нека изчезнат, тези които отказват да спазват правилника. Има много такива натегачи, които си мислят, че всичко което хвърчи се яде.

Ей, ти писа и преди, с друго име и изречения! Казваш, 6 месеца е под нулата ли? Идиот. Първо, и да е под нулата, може да е сухо и да пече чудесно и да е приятно. Второ, под нулата е две седмици в годината почти всяка година, в останалите се случва да е примерно месец, или пък въобще да няма такова време без да броим слабите сутрин. Трето, проблем са пътните условия и липсата на градоустройство - и незаконното е градоустройството ни, а не тротинетките, пешеходците, велосипедите, ролерите, а защо не и хората да са незаконни.

от по-низши същества не се засягам

"...само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани и са с табели с регистрационен номер." По тази логика излиза, че електромобилите също нямат право да се движат по пътищата :)

Всички сте на едно ниво с каруцарите. Е това е проблема, че отказвате да се учите и да спазвате законите. Е за това трафика в София, е по-зле от Ню Делхи.

Ти не ме познаваш, защо ме наричаш неграмотен? Това, че ползвам тротинетка, автоматично ме прави неграмотен, така ли?

Автоматично те прави неграмотен фактът, че не правиш разлика м/у ДВГ и мотор.

Акта се обжалва и пада директно в съда. А катаджийте си хабят времето и хартията в писане. Нямат право да глобяват никой за нещо ненаписано в закона!

Няма лошо в начина на предвижване - дали ще е с колело, тротинетка и т.н. Има лошо в липсата на правила къде да става това и с каква скорост! ЗАЩОТО сега тук е хаос - всеки си кара каквото е решил, където е решил и с каквато скорост му е кеф! 2 месеца ходех с един специален пластир на крака точно защото едно поотрасло дете се блъсна отзад в глезена ми - а тротинетката даже не беше електрическа. Така или иначе този начин на предвижване набира скорост - въведете правила и контролирайте спазването им! В последното аз лично много се съмнявам...

Оставете хората да се предвижват и забавляват..!!!

Да но не по уличното платно и в насрещното.

Вече е като в Индия. Всеки тротинеткар мечтае да е каруцар.

в София най добрия начин за предвижване е със въртолетка.... Фъндъкова скоро ще пусне и телепорт.....

майтапиш ли се? в мексико най модерния транспорт е кабелния. нещо като кабиновите лифтове до симеоново, през целия град са опънати. няма задръстване

Аз си мечтая да стане като в Индия. Никой да не спазва нищо и никой да не ме кара да уча у да се съобразявам с разни там правилници-мравилници. Това със законите е комунистическа отживелица.

Винаги има основания катаджиите да са в храстите и да глобяват тротинетки и се занимават с рекет, а не да помагат в кръстовищата и там където наистина трябва помощ и съдействие! Никой не може да ги накара да са полезни за обществото!!

Абе нека си карат кой където и както му е кеф. Пък който оцелее оцелее. Както с велосипедите и с моторите (щото при тях контрол и без това няма) - който има акъл в главата ще се опази и ще пази и другите. Който не рано или късно ще си докара белята на главата.

Таза тротинетка ми спестява по един час на ден при ходенето ми на работа и то при положение, че децата още не са тръгнали на училище. За 25 работни дни в месеца, това са 25 часа...1 ден. Ако я ползвам 5 месеца в годината, това са 5 дни...лично мое време. Ако поискам от работодателя да не ходя 5 дена на работа, какво ще ми отговори според вас? Пишете без да знаете - имат фар, имат заден габарит и стоп светлина, имат спирачка, имат звънец, имат ограничител на скоростта. Един велосипед може да вдигне и до 50 км в час, това за никой не е проблем, но видиш ли 25 км в час на тротинетката са голям проблем. Като толкова сте привърженици на закона, ами вземете го прочетете поне. По специално ГЛАВА ЧЕТВЪРТА, член 150А. Според този текст, аз дори не съм длъжен да си нося книжката, докато го карам това нещо. Тротинетката в този си вид, не влиза в никаква категория, изискваща СУМПС В ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ, точка 19, е дефиницията за велосипед. Тротинетката сама не може да потегли,Трябва да се оттласнеш с крак.Това си е чисто привеждане в движение, чрез мускулната сила на водача. Обикновен велосипед, обикновена тротинетка - нямат регистриране. Електрически велосипед - няма регистриране. Електричека тротинетка - зашо да има регистриране?

Няма да се притесняваш това са същите хора който обясняваха че бащата на президента е претърпял птп тогава бяха за тротинетките сега са срещу тях.

Единственото, което много ме дразни в колоездачи и тротинеткокачвачи е всеобщото им разбиране, че след като няма велоалея и шофьорите карат като луди те трябва да завземат тротоара и там те да карат като луди. И сега аз трябва да си кача децата по дърветата заради примитиви, които вчера са слезли оттам...

Абсолютно съм съгласен с теб, но това не е проблем произтичащ от велосипеда или тротинетката като средства за придвижване, а на водачите им...

И най-лошото е, че идиотът си е идиот независимо дали пресича пеш на червено, кара колело на тротоара или в парка с 25-30 км/ч, или се качи на бавареца или мерджана и започне да изпреварва в аварийното на "Тракия" примерно.

Личен рекорд - 83 км/ч с велосипед. Вярно, по наклона на пътен възел Волов в Русе. Даже и акт си имам :) От КАТ! Е, то съда отмени НП защото няма изискване ППС да има скоростомер, но акта си го пазя като атракция :)

А в подлезите разрешено ли е карането на велосипеди и тротинетки? Гледам масово си карат там...

Могат, дори през голяма част от подлезите минават и велоалеи...

там зависи от мозъчното съдържимо и културата на водачите и по немско на забранено карат кат невидели

То си има правила, ама никой не ги спазва. Колелата саа участници в движението от край време. Колоездачите трябваше да са с защитни средства, а колелата най-малко със светлоотражатели извънци. Колоездачите трябваше да се движат по посока на движение и да указват смяната на посоката на движение с ръка. Със сигурност не трябва да се движат в насрещното или по тротоари и пешеходни улици. . ТА МИСЪТЛТА МИ Е, ЧЕ ТО СИ ИМА ПРАВИЛА, АМА НИКЛОЙ НЕ ГИ СПАЗВА. И нямаха регистрационни табели!

аз имам 5-6 въпроса - що му казвате на скутера "тралилтетка" ? ква е тая дума? корен, етимология ? - за първи път ли имате скутери по улиците? по нормалния сввят всяко дете от 2 години нагоре само с такова се придвижва - оправихте ли улиците ? тротоарите ? ако не сте къде очаквате да се карат тези тротри... как им казвахте - има ли знаечение дали е с двигател/батерия ? от заглавието не се разбира - поне един скутер парк направихте ли на децата за да се забавляват навън, вместо да седят пред компютъра ? м?

а още, за богатството на българския език, абе защо казвате лодка, а не параходка ? обаче казвате винетка (странно защо) , а не корабка . В цял свят плавателните средства, сградите, колите са винаги в ЖЕНСКИ род. що ли ? щото в тях се влиза! логично! та... що не казвате параходка ? (към патриотите с богатството на българския език ми е въпроса, аз съм родоотстъпник хаха)

На немски лодка е das Boot (среден род), параход е der Dampfer (мъжки род) ... в английския думите нямат родове ... ти в какъв свят живееш?

Защото винетка идва от френски и там е в женски род (ла виньет). Кораб на немски е в среден род (дас шиф), на английски няма род, на френски е в мъжки род (льо бато). Това че ги кръщават с женски имена няма нищо общо с рода на думата. Казва се параход, а не параходка защото е кораб, а не лодка, тоест мъжки род. Колите също не са в женски род - на немски е среден (дас ауто), на френски е мъжки (хайде те имат и ла воатюр, женски род, но автомобил си е в мъжки род), на английски няма род, щото те родове въобще в английския нямат. Сграда на немски също е в среден род - дас гебойде, на френски e в мъжки (льо батимон) За италиански и испански не знам. Но както виждаш далеч не е „винаги“ в женски род.

Значи,да се движиш с каруца по пътища и улици не е незаконно,а да се движиш с електрическо колело е незаконно ! Няма такава държава !

Да, явява се МПС и има правила за движение и регистрация. Никой не глобява за тротинетки с крачно задвижване.

Тротинетките идват и ще останат, пък вие си врякайте тука кой ги харесвал и кой не.

вервай си: 1. фирмата след като отчете броя на потрошените от дупки и лоши настилки бройки ще се оттегли; 2. друга нама да дойде, след горчивия опит на първата 3. някой български идиот ще изкупи правата на безценица, ще увеличи 4ворно таксата и ще е на загуба. ама щот пере пари от дрога. 4. нема да останат :)

А,не допускаш ли,че може да има лични тротинетки ?

не ! не допускам. както посочих по-горе нито има вело алеи, нито подходящи улици, нито тротоари. треа да си пълен идиот за да си купиш това в българия. Ще се потроши за 20 километра споням си като малкия беше бебе, живеехме оше в бг, търсил съм количка с огромни гуми за да може въобще да преодолява пътните и тротоарни особености. то всъщност българия има и идиоти с масерати, ама... идиоти, сър

Тези, които се дават под наем, изкарват средно по 3-4 месеца, при това в "белите държави", където не се крадат колкото у нас ... просто се чупят или амортизират. Това го казва статистиката. Тези, които всеки може да си купи, изкарват по година-година и половина ... предполагаемо, щото все още не е минало толкова време от появата на тази мода. Може и да се направят с по-здрави шасита, с по-качествени батерии и мотори, но ще станат скъпи, а живеем в консуматорско общество и никой не иска да произвежда вечни стоки. Т.е. ако искаш да караш такова, ще плащаш ежегодно колкото за едно средна хубост колело ... или ще наемаш за по 18 лева на час ... Помисли пак дали ще останат. Според мен следващото лято ще са по-малко. А след две лета ще сме "яхнали" поредната нова еко-био-незнамсикаква тенденция.

Ти глей ко шъ стане като почне с производството на летящите коли на Мехран Кеше -те тогава ще се въоръжим с прашки и лъкова да ги махнем от пътя

От къде на къде ни отнемат местата за паркиране? И без това са лимитирани! Ние си плащаме за тях. А тротинетьорите не плащат нито такси, нито винетки за паркиране, нито данъци, нито за технически прегледи, нито за застраховки, нито пък спазват правилата за движение, говорят по телефона или слушат музика със слушалки и не носят каски. Минават на червено, карат в насрещното, тротоарите и зебрите за тях са зони за свободен лов на пешеходци. При нарушения трябва да ги глобяват, 50 евро за без каска, както е в Германия, и да им вземат шофьорските книжки, както е в Германия и в САЩ.

Завиждаш,че нямаш тротонетка ли ?

Каква книжка бе колега, що не вземеш да прочетеш закона, преди да драскаш глупости? Например

Каква книжка бе човек, що не вземеш да прочетеш закона, преди да драскаш глупости? ТАзи тротинетка не влиза в никаква категория, изискваща СУМПС, камо ли всичко друго което си описал. Толкова кух и неверен пост си написал, заради твоята неосведоменост...

В квартала повечето улици са без тротоари. Където има (на Свобода примерно) е място за паркиране на автомобили- майната им на тези дето излизат от другите улици. Наскоро боядисаха в края на улицата "велосипедна алея" на която не могат да се разминат две тригодишни деца, а квартала е населен предимно с ТИР водачи и монголци с каруци. Два ТИРа не моган да се разминат на улицата, но е вместена и вело алеята. от спирката преди Банево до кръговото при аква калиде има тротоар, който е велоалея, но обилно осран от монголоидните превозни средства (мулета наричани екзотично коне) Велоалеята завършва на тротоара до санаториума. След санаториума в дясно няма тротоар.... Лявата странаот Аквата до ветрен (ветеринарният магазин беше асфалтиран и уж беше за велосипедисти, наскоро улицата беше маркирана лента предназначена за велосипедисти; до тук добре може да се каже за тези дето ще отидат до аквата, ами като се връщат трябва да карат в насрещното. Да говорим ли преди местните избори колко пъти улицата се разкопава, асфалтира, пак се разкопава и пак ...и пак.Днес асфалта прилича на онази вълнообразната юфка дори и дупки няма...Та като влезеш във Ветрен, тротоари няма улицата е Ал. Стамболийски, от двете страни паркирани коли малко по -нагоре е болницата на Семир -"Дева Мария" абсолютна лудница, паркирани, на втори ред, излизащи, зареждащи и кръстовището с пътя Бургас -Айтос. Да говорим ли за "гражданите" пешеходци отиващи до аптеката, до болницата, до спирката или до хранителният магазин и този за закуски срещу болницата; за разните луноходчета изникващи изведнъж между паркираните мекробуси, джипове, коли ....За велоалеи и движение говорим, за безопасност. Иначе когато става въпрос за глоби, за регистрации, за застраховки сме бързи и сръчни

След като имаш велоалея караш в нея. Какво насрещно-масрещно ви гони? Или искате по една велоалея във всяко платно?!

Глупаци с глупаци, още от най-древни римски времена е въведен закон в правото, че всеки е невинен до доказване на противното. Как може да е виновен някой за нещо което даже не е опоменато в законите?

четох някой от коментарите но никой не повдига въпроса за велосипедите с двигатели-било то с ДВГ или ЕД много от вас са виждали такива движат се и по пътищата и по велоалеите тези с ДВГ са с кубатура под изискуемата за регистрация и правоспособност както и тези с ЕД но скороста им е по висока от тази на елтротинетките но КАТ не се интересува от тях а просто на някой му хрумна че тротинетките са опасни-опасни са тези които ги управляват и каквото и каквито законови мерки да измислите трябва да промените начина на мислене на тези хора а това с репресивни мерки няма да стане

електровелосипед има европейски директиви ! това което визираш са си електромотопеди ! Защото при електровелосипеда електродвигатела е помощен и помога и вскл. само ако въртят педалите , а това за което говориш за едно велосипеди които са движат само на електромотор и това вече е мотопед с електродвигател !

Да бе да ще му предам. Само си слагаш потенциометърмежду 2 от кабелите, които отиват към дисплея и вече имаш ръно подаване на ток към електромотора. Дето се вика можеш да навиваш масура.....

Важното е да се изходи по въпроса, а не иска да си помисли ако всеки един свелосипед, с веломотопед, с електомотопед, с ролери, със скейт бордове, с тротинетки се качи и тръгне с колата си!. Тогава почва мрънкането -"от Орлов Мост до ГараСофия единчъс път с градският транспорт", въздуха мръсен, шума висок, километрични задръствания и тапи....Важното е да протестираме за съседа е електрическият скутер, с елекпическият велосипед, с колелото, замърсеният въздух, запрашеността, шума заглушаващ излитащите и кацащи самолети. От години е така Педалетките от различни филмипроизводители не се считат за МПС и не подлежат на регистрация. Защо не протестират срущу скъпите велосипеди, двнес е нормално да се движат със скорост 35 и 45 километра в час. Може би протеста е за 350 лева за тротинетките и 450те лева на повечето велосипеди; протестиращи са тези дето не искат или не могат да сиги позволят -или ....(НПОта примерно)

Няма нужда от потенциометър, най-масовите ел. мотори си имат вход за свързване ръчка на газта. Само че в Германия примерно (щото все нали с тях се мерим) ако те хванат, че си я вързал ти взимат шофьорската книжка като стой та гледай - практически караш МПС без преглед и застраховка. После ходи се жалвай по съдилищата да ти се смеят. Не че не се прави, но доста изгоряха така. Е-байковете, които имат ръчка имат номер за застраховка като мотопедите и първо е задължително да се карат с каска и второ само по улицата като мотопед. Тези дето са до 25 кмч и са без ръчка на газта се третират като колело (педелек им викат) и могат да се карат по велоалеи и без каска, както и нямат нужда от номер и застраховка. Отделно имат ограничение на мощността - педелек има мотор 250 шата, всичко над 250 минава в графа е-байк. При педелека моторът е практически като един сервоусилвател, при е-байка си е като двигател.

Шило

Че е недомислица това масово пускане на ел.тротинетки, недомислица е. Това е основният факт. Не знам за регистрацията, но ми се струва, че трябва да има някакви курсове и правоспособност. Те не са пешеходци, за да ползват свободно тротоарите, не са и велосипедисти- за велоалеите. Остава пътя, а там вече има доста завишени изисквания. И мисля, че наистина трябва да има някаква регламентация. Вчета дете, на неповече от 10 години беше "яхнало" такава тротинетка на паркинг. Колите маневрират, то си джитка. Че и на пътя излизаше. С него беше и майка му, но по никакъв начин не реагира. Да, водачите трябва да пазят децата, ама това не значи, че трябва да има безотговорнос отношение по този проблем.

Регламентират , че не може да се дават смартфони на децата и те няма как да наемат такава тротинетка ! Виж ако техните му купят тук нищо не може да се направи освен да се въведе задължителен изпит по закона за движение по пътищата ако иска да кара в града !

В нормалните държави, тези тротонетки, както и скейтбордове с Елена.двигатели са навсякъде. Всички ги карат с каски, движат се по тротоарите и улиците и нямат никакви проблеми. Само у нас...когато някой иска да въведе в употреба нещо съвремено и удобно...всички възстават срещу него. Та у нас, в 21 век, по влаковете минаващи покрай циганските махали...хвърлят камъни, сякаш живеем в средновековието!

Да де, ама в другите държави се съобразяват с останалите участници в движението, а у нас всеки кара както си иска и е царя на пътя.

Само , че там хората имат регламент за тях ! Дори в Китай за тях има регламент още от 2014 ! А тук ГЕРБ още чакат що те са велики и не карат нищо друго освен джипа на Боко !

След 20 години стаж по пътищата мога да кажа, че опасност за околните (и за себе си) е всеки, който се движи с голямо отклонение в скоростта спрямо околните ... независимо от ограничението. В същото време като моторист мога да кажа, че с двуколесните МПС-та трябва да се движиш по-бързо от 4-колесните, за да те виждат. Движиш ли се в колоната, прибран между колите, просто не те забелязват и те притискат ... аз и затова избягвам да карам мотор в града. Това разбира се не значи да караш с 200 между коли, които се движат с 50, 80 или 100 ... както вече казах, разликата в скоростта трябва да е малка. В този ред на мисли - не бих си и помислил да карам тротинетка (20km/h) или малък скутер/мотопед (50km/h) по улиците, където се движат МПС-та с двойно по-висока скорост, дори и в града. Дали е законно или не е управляването на такива превозни средства е отделна тема, но, хора, мислете първо за безопасността си.

Къде предлагаш да се движат ППС с различна от неясно кое скорост? Всеки един човек има неотменимото пораво да се придвижи от А до Б. Това обяснява всичко, и не трябва да се забравя.

Някой някога е решил, че автомобили и пешеходци не са равностойни и не могат да се движат заедно по пътя - преди всичко в името на безопасността. Такова е положението и с тротинетките. Бавни са (и като максимална скорост, и като ускорение), с по малък габарит (т.е. по-трудно се забелязват), обикновено са без светлини, а водачите - без жилетки ... все неща, които не са в полза на безопасността. Според мен е опасно да се движат сред коли, автобуси и камиони. Дали ще се движат по велоалеите, дали ще се въведат изисквания за светлини/светлоотразители и жилетки, дали ще се изгради нова инфраструктура за тях - не е моя работа да го реша ... а и най-вероятно просто ще им мине модата докато се вземат съответните мерки.

123456, относно дупликата ти по -долу, Абсолютно сте прав в диферецирането на пешеходци и автомобилисти. Знаеш ли кое е проблема че никой не спазва тази диференциация. Като се качи на автомобила -забравя че е пешеходец, паркира където сметне за добре, на пешеходна, на тротоар, пред жилищна врата, псува пешеходците, натиска тромбите...слезе ли от колата почва да ругае автомобилисти, велосипедисти, мотоциклетисти търси си правата на пешеходец .....

Липсата на регламент не прави хората престъпници, защото принципът е "каквото не е забранено, е разрешено". В този случай КАТ са престъпниците, защото те не могат да въвеждат забрани. ГЕРБ разруши всяко разбиране за държавност!

КАТ в случая не въвеждат забрана, а просто спазват закона. Те не могат да въвеждат забрани, нито да тълкуват закони, просто трябва да ги прилагат. Ангажимент на други е нормативното уреждане на правата и задълженията на този нов вид участници в движението.

Алоуу, ДИР, махнете второто "Н" от "...тротинеНтки" в заглавието си.

В тотално либералния унес в който е изпаднало правителството на пожарникаря в София са разрешени за движение от над 10 тонни камиони до очукани тротинетки. Без правила, всеки кара където пожелае. Рано или късно двете превозни средства ще се срещнат.

В цял свят са законни само в бг неса май меса изгодни за някой Тук в Лондон е пълно с такива и са законни

В Лондон и шамарите казваш са шамари, не като тук. Хайде, мий си чиниите и се наслаждавай на Лондон.

Ела в Германия и излез по улиците с тротинетка. бързо ще разбереш какво е законно и какво не. Разбира се, че приготви си и достатъчно евро за експеримента.

Тъкмо преди седмица гледах, че в Кьолн имат тези Лайм. Отделно можеш да си купиш електрическа, един колега си бръмчи с една мъничка по 10 км отиване и по 10 връщане до работа с нея (25 км с едно зареждане минавала). НО задължително я регистрираш, каза, че ти дават един формуляр в магазина, попълваш и пращаш и си караш. Но проверяват.

Тротоарите не са за тротинетки.

Тротоарите не са, пътя не е, значи да летят тогава.

Велосипед, тротинетка, инвалидна количка и каруца се водят ППС без значение дали имат двигател и нямат право да се движат ЕДИНСТВЕНО по магистралите. Движението им по останалата пътна мрежа е напълно законно !

Има едно но. Каращият тротинетката трудно показва сигнали с ръка какво ще прави.

Миналата седмица един с тротинетка ми излезе отляво и то от обратното движение на еднопосочна и за малко да се качи на капака. Дано да има все този късмет нататък!

ChatGPT

всичко е относително Трябва да се вземат предвид няколко фактора: 1. С каква скорост се движи 2. По пътното платно ли се движи или по специално обособени терени От тези два фактора произлизат следните въпроси: 1. Трябва ли да има минимална възраст за водачите им? 2. Трябва ли да имат книжка за мотопед? На мен лично ми изкачат в главата и други въпроси, като например: Защо тротинетките им пречат толкова като каруците и колелата вършат същите неща и им се разминава? Защо тръгват с ГЗ напред? Редно е първо да има изградена инфраструктура за такива превозни средства и след това да глобяваш, че не се движат по тях Ама какво ли разбирам аз

Тротинетката се кара с две ръце. Чисто физически е опасно е подаването на знак с ръка, който по закон велосипедисти и тези с каруца могат, а и трябва да подават. Огромни катастрофи стават с мотоциклетите, защото се промушват между колите, какво остава за тротинетките...

ChatGPT

За инсталиране на мигачи чувал ли си?

Да, чували сме се за инсталиране на мигачи, ама досега не сме видяли някой да си е инсталирал на тротинетката. Те на колите не ги ползват...

муахахахахаха.

И какво му е сложното? Велосипедите и тротинетки по велоалеите. Някои какво искат по магистралата с тротинетка ли? "Героя" бил карал по кръговото. Алоу ами нямаш работа там! Нито на тротоара! Как сигнализираш за маневри на пътя като нямаш нито стопове, нито мигачи. А начинът на управление прави опасно подаване на сигнал с ръка. Явно търсим известност, вместо това си за яки глоби!

този пол найденов не беше ли забъркан в скандал с педерастия или педофилия нещо ? Май искаше да се мъжи за друг или нещо подобно ?

През 2006 година се заговори за влизане в ЕС. През това време в града ползвах един JOG 49сс регистриран като мотопед. Вършеше ми работа относно придвижване до различни места в града, непокрити от обществения транспорт. И още от пралетта започнаха проблемите с КАТ акт, втори, трети. Накрая старшинката ми обясни че вече в България е незаконно карането на мотори с с правоспособност над и категория "В". Трабвало задължително да каарам с кат. А. По същото време в QUATRORUOTI" бяха публикувани категориите и превозните средства, там беше упоменато че 50 сс подлежат на регистрация но даже не беша посочена категория. В същност и в Гърция ив Италия, Франция юноши на 12 -16 години юркаха такива моторчета за да ходят на училище. В градините където имаше по -голяма свободна площ ги изправяха на задно колело.... След поредният акт записах курс за кат А срещу 600лева. Изпитващият ме накара да завъртя по импровизираният полигон. След време ме спират КАТ и след проверка ми казват, Ама вие защо карате скуптерчето с кат.А, излишно сте харчили за курса! Влязохме в преддверието на Европа, оказва се че категория А има и под категории. Сега с тротинетките -пак ще откриваме колелото, не е важно как го правят вече тези дето са по -напред. В Бенелюкс, алеите за велосипедисти са отделени с острови от основният път. Широки над 2.50 метра. на известни разстояния има велосипедни пътеки със светофар с бутон. ние боядисваме една част от улицата, пътя с жълта боя, рисуваме нещо средно между мотор и тротинетка и казваме похарчихме еди колко си милиона за 400 км велоситедни алеи!

Мама му стара, пише нещата както са биили в действителност има дума за което ФАКТ, фактология, фактически и се намират дурета (думата произлиза от СЕЛЯНДУР) които веднага слагат минуси. Добре бе тъпунгери слагате минус НА КОЕ! Мога да ви посоча брой номер на списанието, година и месец, страница на която е публикувана статията относно НОВИТЕ ЕВРОПЕЙСКИ ШОФЬОРСКИ КНИЖКИ! Хайде като не сте ходили в Белгия,Нидерландия, Люксембург -Бенелюкс питайте има толкова много работещи момичета там, има мургари бизнесмени питайте за велоалеите за пресичането, за светофарите на велопътеките. Пиша как бяха ми написани актове за вероятни нарушения за след влизането в ЕС -плащал съм тези актове, отнемани са ми точки.и селският чобанин или пастир оценява. Озценява какво -тавана на собствената си умствена изостаналост, некомпетентност !?

Питам "законоизмислячите" каква регистрация и какви номера имат циганските каруци? Защо не ги вкарате в закон? Ама стиска ли ви???

явно си неграмотен, но каруцата трябва да има номер и отражатели

Трябва, ама...

Ти пък сега каруци. ГЕРБ чака гласове от тях на изборите.Този електорат е с предимство.

Всеки който е участник в движението е длъжен да спазва закона.

Тук сигурно 10 пъти се споменаха тротинетки, тротоари, но не и пешеходци. Да не се окаже, че тротоарите са за всичко друго - паркиране на автомобили, каране на тротинетки, скутери и т.н.,но не и за пешеходци!?

Спрете глупостите. Първо - за инвалида: естенствено, че никой няма право да те глоби. И да, можеш да си караш по пътното платно, най вдясно. Уредено е с наредба от 2000 година. Онзи който ти говори, че нямаш право е тъп. Второ: Наистина има правен вакум и точно за това, велосипеди, тротинетки и др. които нямат номер на шаси или рама не подлежат на регистрация в КАТ. Което не ги прави незаконни !!! Просто се водят ППС, въпреки наличието на двигател. И да, имат право да ползват пътната мрежа при съблюдаването на ЗДпП и правилника за прилагането му! Казуса е елементарен. Обзалагам се, че всички НП по този повод ще бъдат отменени от съда !

Умника, я се пробвай ти да излезеш с инвалидната количка и да караш най-вдясно на пътното платно. Особено емоциално ще е, ако караш най-вдясно на Тракия или Хемус. Можеш даже и да си подсилиш двигателя и да пробваш да изпреварваш и в най-лявата лента.Аман от умствени индвалиди.

То от никнейма ти личи умственото ти ниво, а самата реплика е в потвърждение. Нима кръгозора ти е магистралата и евентуално Стивън Хокинг тръгнал по тях с електрическият си "стол" То бива п...стия бива ама чак пък толкоз