Бащата на капитана на ”Илинден”: Божия грешка
От 10 години до доживотен затвор грози 23-годишния капитан и собственик на кораба-ковчег в Охрид Сотир Филевски, ако експертизите докажат, че вината е негова.
Обратно в новинатаКоментари - Бащата на капитана на ”Илинден”: Божия грешка | Днес.dir.bg
Коментари
ОТГОВОР НА ВЪПРОСА : В СЛУЧАЙ,ЧЕ БЪДЕ ПРИЗНАТ ЗА ВИНОВЕН И ОСЪДЕН НА СМЪРТ / ако има такова наказание спроред македонския НК / , ЗАСЛУЖАВА ДА МУ БЪДЕ ПОДБРАН ПО МЛАД ПАЛАЧ, И С КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПО ТЪПА СЕКИРА. / Защо не ,след като такава е била кралската смърт и на Мария Антоанета и то напълно незаслужено - без присъда. Така,че гюлотината е привилегия само за крале,царе и императори - цезари. /Защо да не бъде,ако се докаже, привилегия и за един 23 годишен убиец отнел живота на 15 невинни жени, деца и мъже. Като преди това е обяснявал,че нема страшно ./ След това баща му да приказва за Божията грешка . Междувпрочем, тия от македонската капитания дето са издали разрешително за корабчето, ако се докаже вината им , поне по 20 годинки спокойно биха могли да излежът в македонскиот затвора. Айде сега със здраве !
Какво да ви кажа бе хора. Много коментари прочетох и всеки мисли различно. Мислите ли, че капитана не съжалява за това, което се е случило. Поставете се на негово място. Но не ние не можем да се поставим, защото сме безсърдечни и знаеме само да крадеме и да лъжеме. Не ви ли е ясно, че както винаги виновниците ще се покрият и ще оберът пешкира-невинните. ТОВА Е БЪЛГАРИЯ (или в случая- Македония )
Бог грешки не прави, това си е трагедия, никой нормален човек не иска смъртта на другите, това е истина, но понякога всички постъпваме немарливо и си плащаме, някога цената е много висока, каквато е и грешката. Не знам кой е виновен, може би ще разберем, а може и да не разберем, но Господ си знае.
Ne e bojia gre6ka a makedonska gre6ka.Da se otkriat pri4inite i vinovnite za incidenta i v zatvora.Tova se pravi v normalnite darjavi.
Да ви имам експертите! Нали преди 2 дни писахте, че на дъното се виждала бразда от витлото, което доказвало, че в момента на досега с дъното валът е работел. Сега пък от снимките било установено, че капитанът е успял да изключи двигатеря преди потъването - да не би валът да се е въртял по инерция, докато е правел браздата по дъното ?!? Аман от глупости написани къде ли не, няма ли най-накрая да излезе един компетентен човек и да представи една издържана версия.
Каква грешка?Правилно ли прочетох? Отивай веднага в църквата и се моли,че като дойда в Македония, ще ти дам аз еднабожия грешка. Безбожниц сме ние българите,затова е така.Крадем,лъжем,ин се от тия пороци и се смирете,не искайте много,а се задоволявайте с малкото,четете и препрочитайте Библията и помагайте на този,който има нужда.Тогава ще бъдете наградени. Господа новобогаташи,правете добро,давайте на бедните,събирайте на земята не това,що крадец го подкопава и молец го яде, а събирайте мъдрост. Всичко остава тук на земята,отвъд все още никой нищо не е занесъл.
Това капитанче е трябвало да може да прави няколко прости неща. Първо да може да брои до 40 и да не качва повече хора. Второ да ги разпределя по 20 отляво и отдясно. Трето - преди отплаването по гьола да покаже на всеки къде му е спасителната жилетка.
Божия грешка? Тези хора в средновековието ли живеят или в 21 век...хайде да не се оправдаваме с измислени богове и феи.
Млад шофьор в България не може да кара без възрастен придружител. 23 г. капитан, да носи такава отговорност,че чак доживотна присъда. Или ние сме категория ПУХЧОВЦИ или в Македония са безотговорни и жестоки.
Тъпотата и нахалството граници не знаят. 85 годишната и редовно претоварвана трошка рано или късно е щяла да потъне и далеч не е Божия работа да спасява алчниците от собственото им безумие. Алчност по балкански - с никакви инвестиции пари да се трупат, пък на алчността и корупцията прибавят и богохулство. Горко им!
Кой Бог е вкарал 55 човека в едно старо корито с нередовни /купени/ документи и без спасителни средства, без да им каже една дума за това, колко е неустойчива тази гемия и как трябва да се държат, за да не потъне?! Защо все някоя си висша и зла сила трябва да им е виновна на тези добри деца, които за пари са готови на всичко, иначе са много готини, и след като се обърнала лодката, той тръгнал да спасява - ами колко можеш да спасиш, като си направил вече всичките грешки, за които се плаща с човешки живот? Хайде, холан, знам, че не е леко и за тях, ама поне да не говорят глупости и да осъзнаят, че не може да се прави бизнес само в едната посока - на печалбата, трябва нещо да се влага и в сигурност, и в квалификация, и в простия здрав разум!
САМО СМЪРТНО НАКАЗАНИЕ ЗА ТОЗИ. САМО ТОВА МОЖЕ ДА БЪДЕ ЗАСЛУЖЕНО НАКАЗАНИЕ,ДРУГОТО СА ГЛУПОСТИ,ДЕМАГОГИЯ,Л И БРЪТВЕЖИ НА МАЛОУМНИЦИ И БЕЗБОЖНИЦИ.
Ти би ли му отрязал гърлото ако му дадат смъртно наказание? На 23г. е все пак ти на колко си?
Виновен ли е капитана? Виновна ли е фирмата организирала екскурзията без застрахови? Виновни ли са екскурзиантите, че са отишли за два дни на екскурзия за сто лева и са си купили билет за корабче вместо по шест по две евро? Дали пък не е виновен стандарта на живот който имаме?!
Не мешайте бога в човешките глупости и престъпления! Най лесно е да кажеш: Божа работа. Не е божа, чисто човешка си е, и най-вече лакомията и алчността.
star korab, pretovaren, mlad kapitan, nqma instruktazh po bezopastnost, nqma spasitelni zhiletki, zanizhen kontrol - tragediqta e bila neizbezhna. Kapitanyt e vinoven s tova, che se e rodil okolo ohridskoto ezero. Po skoro trqbva da otstane v manastira sv. Naum, otkolkoto da otide v zatvora.
Колко млади,невинно загинали има днес по пътищата на нашия кораб без кормчия.Защо не отслужваме всеки ден литургия и за тях.Защо не бесим виновните.
не ставайте смешни да търсите под вола теле. Кораби има и по на 100 години, и то по-големи и плаващи в океана. Аз знам един от 1913 г, още си го кара собственикът му с 1-2 човека екипаж и вози камъни и пясък в Севено море. Каква грешка търсите от капитана? превишена скорост? Рисково изпреварване? Повредени спирачки? Язък ни за морската граница, по морска култура сме на нивото на чехи и словаци.
Хората не са камъни, нито пясък, а туристи, които трябва да пътуват в безопасност! Ти би ли се качил на корабче от Втората световна война, за да се поразходиш?!
Македонският министър на транспорта подаде оставка. Имаше ли такива от наша страна когато се издавиха децата в Лим, когато се запали влака ковчег, когато загинаха хората при Бакаджиците? Македо капитан щял да лежи 10 г. или доживот. Какво се случва с нашите герои - преки виновници и престъпни чиновници ?
Божия грешка? Такова съчетание от думи не може да има. Едно е ясно има пропуски и нарушения, които не могат да се пренебрегнат, независимо каква е основната причина за трагедията. Ако имаше спесителни средства и хората бяха не повече от колкото е разрешено и въпреки това се беше случило, тогава може да кажем - Божа работа! Но не и Божия грешка. Наистина, жалко за капитана, много е млад, но човек трябва да знае, че не може само да взема, а трябва и да дава. Да печелиш - да, но трябва и да влагаш. Ако не бяха тези пропуски и нарушения, може би нямаше да има удавени или поне щяха да бъдат по-малко. Бог да даде мир и покой на душите на удавените, сили на близките им, а на капитана, незнам, може би да си направи една равносметка на живота си и на случилото се. Няма да му е леко. Дори да излезе, че причината за станалото не е могла да бъде предотвратена от него, факта, че толкова хора намериха смъртта си заради липса на спасителни средства, няма да му даде покой.
Vina nosqt mnogo hora i nai-veroqtno 6te q nosqt v sebe si za cql jivot, no nakazanie trqbva da ponesat instituciite, pozvolili tova da se slu4i. Stiga sa tarsili otgovornostta samo v potarpev6ite ot tazi prestapna politi4eska ob6nost, nare4ena DARJAVA!!!
Ако си мислите, че живота на двама норвежци или датчани - екипаж, е по-малко ценен от този на 50 възрастни българи - мнооого се лъжете. Търговски кораб с пясък, камъни, дърва или каквото и да е в Скандинавия е нещо много по ценно от хората дето не били пясък и камъни. Факт. България не е Дания. Един пострадал (наранен) моряк тежи пред закона повече от случилото се с хората в Македония.
Личи си, че си любител мореплавател, а не се занимаваш професионално с кораби. В търговското мореплаване корабите над 20 г са нежелани за превоз на товари, а Лойд регистър не издават сертификати за такива кораби. Подобни гемии може и да са привлекателни за ентусиасти като теб, но определено не са подходящи за туристически цели! Все пак хората са отишли да се забавляват, а не да рискуват живота си на стари лодки без достатъчно спасителни средства! Това е нарушение на всички съществуващи разпоредби (освен надвишения капацитет) и май само ти не си го разбрал!
Инцидентите не могат да бъдат предвиждани, но за това,че не са раздали спасителни жилетки на туристите имат вина.
Momcheto ima vina ,no takava nosyat i tezi ,koito sa se suglasili predvaritelno s usloviyata. Takava nosyat i organite za kontrol. Tvurde jestoka e prisudata v Makedohia i edva li maksimalnata i stoynost she promeni situaciyata, ako kontrolnite slujbi i budeshi turisti i sobstvenici na sredstva za razvlechenie ne izvlekat pouka.