5 причини за трагедията край Своге
Инж. Жиянски, който инспектира виадуктите на Витиня с екип на Dir.bg, анализира катастрофата с автобуса
Обратно в новинатаКоментари - 5 причини за трагедията край Своге | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Ikonomist (нерегистриран)
Отводняването беше голям проблем по този път и правиха ремонт на ремонт на ремонта. Ако не са го решили, това трябва да е причина номер 1.
Дай пет! (нерегистриран)
Божиите заповеди са 10, а вие ги докарвате само пет.
111 (нерегистриран)
А защо същите тези експерти не пообиколят бг пътищата и не констатират това преди да се случват инциденти. Ако се създадат екипи за целогодишни експертизи/ нови работни места/, колаборирайки с отговорните институции, пътищата ще станат безопасни. Или ще чакаме инциденти и тогава. Така както след струтване на опасни сгради, преливане на реки, язовири- реагира се след инцидент. Профилактика и само профилактика, това е спасението ни.
врана (нерегистриран)
Ами като гледам тая бетонова стена без поне малка отводнителна "канавчица" до нея, и бордюра от другата страна, то да се изплюе един облак и и след пет минути ти трябват плавници.
фак-т (нерегистриран)
...за пореден път бройм трупове но не и оставки...виновни няма??!! ....на прав участък на тракия ще хакнат двойни мантинели против заслепяване което е най скъпото решение....но за участъци като този в Своге при урва 25 метра няма нищо....това е: ВИСША ДЪРЖАВНА ОЛИГОФРЕНИЯ !!!!!!!
Gero (нерегистриран)
Ясна работата. Корупция, мафия, безхаберие, шуробаджанащина, ниско образование и ето ги последствията.
Ффффф (нерегистриран)
Много глупав коментар , ако тези или някои други истински експерти обикалят то тогава няма да може боко да стане милиардер покрай всичките тия магистрали и пътища дето с бие в гърдите колко са хубави. Вижте , че само се "наглеждат" и "проверяват" ... всичко е оставено на произвола на съдбата само и само да се източат едни пари.
ДДРОнег (нерегистриран)
Значи вина имат много хора - проектанти, законодатели, инспектиращи, но ще го отнесе единствено шофьорът!!!
несъобразена с пътните условия скорост (нерегистриран)
Ако скоростта беше адекватна на условията - 40км ограничение, плюс десетина по-малко поради бурята и обилния валеж, т.е. 30км/ч., катастрофата щеше да бъде избегната. Защо никой не говори за това?
. (нерегистриран)
Как пък 60 години не е ставало така на този участък. Асфалта е крив, че Ганьо превозва хора без технически преглед, с износени гуми и превишена скорост в силен дъжд.
е (нерегистриран)
Бойко сега какво предлагаш, ама без лъжи!! Знай, че и ти си под Бога!
www (нерегистриран)
Тоя „експерт” да вземе да си скъса дипломата! Отворете гугул мапс и вижте стриит вюто на участъка от 2012, преди ремонта. И бетонната стена е там и тротоара, най-вероятно още от соца! Причината е безотговорното поведение на водача, каквато е и за повечето катастрофи! Масово на нов асфалт се залепя газта за пода, масово не се спазват правила, а като стане нещо, кат и другите отговорни реагират с въвеждане на ограничение на скоростта. Пак ще си карат столкова.
проф (нерегистриран)
Абе този дето е усвоил милионите, не е ли проф и ръководител на катедра Пътища я УАГС? Това ли е лицето на науката в тази област? Откакто ГЕРБ са на власт всичко е фалшиво навсякъде.
. (нерегистриран)
Защото на Ганьо все друг му е крив.
Шилo
Всичко в България се прави по този дълбоко корупционен начин - нагласени обществени поръчки, надзор от "наши" хора, държавни приемателни комисии от "наши хора", нулев контрол от страна на държавата и в резултат - изключително ниско качество на почти всичко, минало през машината на държавните поръчки. Навсякъде по света това се нарича КОРУПЦИЯ!
врана (нерегистриран)
Докато лабораториите, техническите ръководители на обекти и контролни органи ядат от една паница и получават премии за Коледа на километър построен път, никой от тях няма интерес да строи качествено. Особено като при всички положения поръчките им са гарантирани и няма реална конкуренция, а "конкурсите" са бутафорни, колкото да отговарят на някакви утвърдени изисквания.
след (нерегистриран)
като се обърне каруцата, пътища много. А тая идиотия шофер с 30 г стаж да го обучаваш да шофира на 6 мес. няма да коментирам...
Ама (нерегистриран)
нали искаха да "опекат" шофьора? При всичките тези обективни причини, властта иска да удари най-малко виновния. Добре, че хората там го познават и са в негова защита!
тоя (нерегистриран)
инж къде беше когато се ремонтираше, та сега акъли дава?
Знайко (нерегистриран)
Само помислете в Китай как ще накажат виновните и гледайте как ще стане при нас.
ми (нерегистриран)
Тиквоча какво казва?
Народна мъдрост: (нерегистриран)
"Като се обърне колата - пътища много!"... (може да се перифразира: "Като се обърне автобусът - причини много...")
ха (нерегистриран)
Да се бие с вас ли? Много сте, силни сте, цялата държава е зад вас. Съдбата на Иванчева НИКОЙ не ще.
AAAAAAA (нерегистриран)
ДРЪЖТЕ И ЛИЛЯНКА ПАВЛОВА
... (нерегистриран)
Може никой да не го е питал.
Хмм (нерегистриран)
Какво да каже? Да не е карал той автобуса?
абе (нерегистриран)
Не му е било работа, там - при строежа на пътя, участват други. Тези, които са давали указания, сега ще дават показания.
фа (нерегистриран)
Мълчи като насран... и някое и друго милионче клъцкат като пирани остатъците от съвестта му...
разбрал (нерегистриран)
шофера е крив и никой друг, камо ли управляващите !!всеки месец на курсове и пробни изпитания,ама какви ,допълнително ще се реши !!
Милен Тонев (нерегистриран)
А господина, държавата и автобусната мафия няма ли най-накрая да признаят, че липсата на предпазни колани води до смърт....? Само водача на автобуса е имал такъв и е жив и здрав.. Всеки ден има стотици училищни екскурзии в които децата ни не са защитени, защото когато един автобус се преобърне се търкалят като чували и става страшно... Закона не ги задължавал да бъдат оборудвани с предпазни колани... Мафията е много, много голяма...
врана (нерегистриран)
Думите за опресняването на шест месеца ми прозвучаха като да ги учим шофьорите да карат по по-лоша настилка, а след шест месеца по ОЩЕ ПО-ЛОША.
не е карал (нерегистриран)
но е прибрал от "едни хора", дето ги е пуснал "да вършат работа"... И сега не знае какво да прави
каза : (нерегистриран)
няма да има чадър над никой, ще си понесат наказанието всички, даже и политическо. Ама защо трябва Боко да казва, има толкова чиновници, които не са си свършили работата.
ДДРОнег (нерегистриран)
То тия, които си мислят, че са факири, са най-опасни!!! Човекът им предвид обучение за кризисни ситуации, с което съм напълно съгласен!!! Не е лошо поне един път в годината да ходим на полигона и да ни учат на реакция !!!
Осведомен (нерегистриран)
ТИЯ 5 ПРИЧИНИ - вероятно са 15-25-45, но трябваше да ги извадите миналия месец - хората си отидоха, сега и 55 причини да извадите - смисъл няма... Докато нещата се случват постфактум - ефект НЯМА ДА ИМА !
СЛАБ МАТЕМАТИК (нерегистриран)
ТОЯ ПЪТ Е МЕЧТА ЗА ВСЯКО СЕЛО И МАЛЪК ГРАД ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА МНОГО ОТ БЕЗОБРАЗНИТЕ УЛИЧКИ ДАЖЕ В САМИЯ ЦЕНТЪР НА СОФИЯПРПИМЕРНО ОКОЛО ОБОРИЩЕ А КАКВИ КАРУЦАРСКИ ПЪТИЩА ИМА В ПОКРАЙНИНИТЕ НА ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ.ТАКЪВ ПЪТ МНОГО ХОРА В ТАЯ ДЪРЖАВА НЕ СА ГО И СЪНУВАЛИ-НОВ И ШИРОК КАТО В ГЕРМАНИЯ. НЕ ЧУХ НЯКОЙ ДА ГОВОРИ КАКВИ СА ГУМИТЕ НА РЕЙСА КОЛКО СА СТАРИ,ИЗТРИТИ,ИЗПЕЧЕНИ КАТО ГАЛОШ ЛИ СА И ДАЛИ ПОДХОДЯЩИ ЗА СЕЗОНА.ГУМАТА Е НАЙ-ВАЖНОТО НЕЩО ОБАЧЕ МАСОВО СЕ КАРА С СТАРИ,ВТОРА УПОТРЕБА И НА ПО 10 ГОДИНИ ГУМИ.
Кайо (нерегистриран)
Шофьорът няма как да не е обучен, става дума за дългогодишен професионален шофьор. Освен това, ако курсът е формален /както е в повечето случаи/, особена полза няма да има. В допълнение, шофьорът е напълно запознат с особеностите на този път. Може да минеш десет курса, но ако попаднеш на непознат път да оплескаш нещата.
I (нерегистриран)
експертно потвърдено вече известното - лоши пътища, особено след пресни и скъпи ремонти. Човек въртял волана цял живот опреснителен курс не го спасява. Ето няколко ситуации с разминаване на косъм: кола много навътре в нашто платно, говеда истински, не човешки, тръгнаха да пресичат и едва не се помляхме, щото говедарят не мисли какво може да стана като излезат говедата на пътя, какъв курс спасява в такава ситуация? Хора няма, морал няма, медиите само криминалистика и бедствия. Остатъкът от нацията няма продуктивна и позитивна нагласа и как да има.
Хмм (нерегистриран)
Гледах в тубата, слагат ти едно столче пред автомобила и те карат да гледаш във фаровете, пуснати на дълги светлини! Якооо!
Тодор (нерегистриран)
ИСТИНА Е !!!
Само в Китай да беше, (нерегистриран)
с мед да го помажеш, ами то в почти целия цивилизован и нецивилизован свят така би ха постъпили. Да не кажем - навсякъде другаде, но не и тук...
Превишена скорост (нерегистриран)
Този господин забравя превишената скорост и липсата на технически преглед. Всичко което изрежда са предпоставки. Причината за катастрофата е превишена скорост. Не шофирате ли, кви ги дрънкате?
Превишена скорост (нерегистриран)
Този господин забравя превишената скорост и липсата на технически преглед. Всичко което изрежда са предпоставки. Причината за катастрофата е превишена скорост. Не шофирате ли, кви ги дрънкате?
Хмм (нерегистриран)
"не е карал", пътя е построен по време на управлението на друга партия! Какво да каже?
пирели (нерегистриран)
Достатъчно е,че настилката е била като полирасн мрамор-за такава настилка едва ли някй произвржда гуми.
По (нерегистриран)
По пътищата на Боко е така. Когато главната цел е крадене, а не безопасност резултатите са смърт.
хахаха (нерегистриран)
уш важни новини а написани в стил 9 начина да си удължиш ф.......а
Майко мила (нерегистриран)
"полимери" да слагат в асфалта?? Те се чудят как битум да не сложат вътре, този какви ги говори?
70 (нерегистриран)
Поредното доказателство, че България е на последно място по всичко.
мак (нерегистриран)
6-та причина - конфликт на интересите (лаборатория и ремонтиращата фирма). Виновни има много, както изглежда. Но се съмнявам някой освен шофьора да понесе наказание, много се съмнявам. Изобщо не вярвам.
НАЙ
Подпорна стена се срути на магистрала "Струма", за колите въведоха обходен маршрут (снимки)
"Политико": Индия търси производители на оръжие, различни от Русия
Плугчиева каза защо се е оттеглила от кабинета "Главчев"
"Ако президентът на Република Сръбска обяви независимост от Босна, до час ще избухне война"
Руски дронове удариха хотел и корабостроителница в Николаев
"Политико": Индия търси производители на оръжие, различни от Русия
Борисов: След изборите преговори с ПП-ДБ може да има, но без Денков, Петков и Василев
Кирил Петков отрече да е покровителствал контрабанден канал в митниците
Руски дронове удариха хотел и корабостроителница в Николаев
Подпорна стена се срути на магистрала "Струма", за колите въведоха обходен маршрут (снимки)