Бизнесът поиска германска тол система, но побългарена
Превозвачите приемат необходимостта от таксуване, но имат своите "важни професионални съображения", които молят премиерът да чуе
Обратно в новинатаКоментари - Бизнесът поиска германска тол система, но побългарена | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
kfl (нерегистриран)
Ясно е, че парите от тол таксите ще отидат основно за издръжката на самата система /респективно усвоени, откраднати и т.н. от фирмите/. Същото е с платеното паркиране в градовете. Като извадиш разходите ще остане едно нищо.
точна неточност (нерегистриран)
Редакторите на dir.bg, пак ви куцат сметките. БВП на Германия може да е 65 пъти по-голям от българския, но германците са 80+ милиона, а българите 7 милиона. И като се направи изчислението, излиза че германците имат 5.5 пъти по-голям БВП на калпак, което и ни интересува. Бележката на редактора в статията в случая е неуместна.
Илиян (нерегистриран)
Тези ъщите къде бяха когато се пусаше ОП за ТОЛ системата ?! Тогава не ги вълнуваше щото нямаше те да я правят , но виждаш ли сега изведнъж се развълнуваха когато щяха да плащат ! Каквото такава е и друг тези глупаци да не дремат , а да казват преди да започне нещо да се прави !
t (нерегистриран)
Бяха си на мястото. Да работят в транспорта. С обществената поръчка се занимаваха и се занимават само допуснати според засуканите условия към нея и незанимаващи се с транспорт.
Stan Stan
Западът нищо не подарява. Даде няколко милиарда за магистрали и си иска парите обратно.
Превозвач (нерегистриран)
Ще се затрудни купуването ни на Бугати-та
Сам (нерегистриран)
ТОЛ-системата и винеттките освен такса трябва да са и вид застраховка. Тов аозначава, че ако претърпиш произшествие или превозното средство се повреди (например от дупки, заледявания, катастрофа от липса на маркировка, закъсняла доставка или превоз поради задръстване и т.н.) щетите трябва да ги покрива АПИ. Доколкото си спомням билетът в обществено превозно средство е и вид застраховка. АПИ освен да събират пари трябв ада кажат и какво се задължават да осигурят. Който иска да го ползва ще плаща, а който не иска да ползва други обходни пътища.
сега (нерегистриран)
Не бъркайте нещата .Тук нито елктронни винетки ще си купите ,нито ТОЛ системата ще заработи.Важно е парите дасе откраднат,друго не е важно.А те са вече в джобовете на крадливите фирми и вече са ги препрали в някой хотел,блокче,къща с басейн с прислуга.Ние сме в ерата на зараждащия капитализъм или "дивия запад"Но поне си имаме ХАРИЗМАТИЧЕН КРАДЕЦ на ,който всеки се радва.
МараШекерЗахарова
Стига вече смешен плач от тия кожодери "транспортни", таковаха мамата на 90% от пътищата в България газейки асфалта с претоварени камиони, мачкат нагорещеният асфалт при температури на въздуха 40 градуса без никакъв срам и сега пискат?!?! За какво?!?! Тези пътища с пари откъде ще се поддържат??? За пример давам пътя от Русе до София през Бяла и Плевен-почти 80 % от асфалта в 2-те посоки е на коловози от камионите, от превоз със претоварване в горещи дни!! Е ние обикновените хора с какво сме виновни и трябва да шофираме по такива пътища??? Сега пискат и заплашват, на какво отгоре?? Като рушат-ще плащат, защото надали ще спрат с порочните си практики и ще продължат да съсипват пътища и магистрали!!!
Помислете малко (нерегистриран)
Само 10% от приходите ще остават в България,за да се оправят пътищата останалите 90 % ще отиват в Австрия,така е според закона за корпоративното подоходно облагане. С един куршум много зайци, конкуренцията изчезва, защото само големите фирми ще могат да си го позволят, една група от хора се настройва срещу друга , отмества се вниманието от много други проблеми поне за определено време, търговците ще вдигнат цените много повече отколкото реално е необходимо и пак данъци за държавата.
... (нерегистриран)
Пичове майната му на тол системата! Но ми кажете КЪДЕ по автомагистрала Тракия и Марица има камери за тая тол система бре! Питам не за друго ми премиера каза, че вече били инсталирани над 367 камери от тол системата които обхваштали основни пътни мрежи в БГ! Та да попитам ако знае някой къде по Тракия и Марица има такива камери нека сподели понеже аз пътувам поне веднъж седмично и по двете магистрали и в двете посоки и досега не съм видял такива! Но ако премиера е казъл такова нещо и няма инсталирани то тогава ше се окаже, че едни 280млн лева ПАК СА БИЛИ ОТКРАДНАТИ И РАДЕЛЕНИ МЕЖДУ ДЕЛЯН ПЕЕВСКИ И БОЙКО БОРИСОВ!
Костадинов (нерегистриран)
Камерите са на подходите към магистралите, както и на всички по- важни пътни възли. Едни бели метални рамки с камери, обхващащи целия път. Не може да не си ги виждал....
300 (нерегистриран)
Всичко побългарено е българско. Практиката показва че тези неща не работят. За пример - електронните винетки. Като знаем че не можем поне да се плати на фирма която може и го е правила. Така се работи на Запад. Не като нас всеки път да откриваме топлата вода. Ама ние много обичаме хем солта да изядем, хем пръчките да ни ударят.
Некой си.............. (нерегистриран)
В Германия винетката/тол-таксата на леките автомобили е включена в цената на горивото - справедливо, повече пътуваш повече плащаш.
imperivm (нерегистриран)
Ми не е справедливо, защото тировете могат да минават транзит и да не зареждат
Aladin (нерегистриран)
Или да си зареждат от разни нелегални бензиностанцийки.
... (нерегистриран)
ЧЕТИ: за леки!, тировете се плащат на км чрез тол система
imperivm (нерегистриран)
И не е справедливо, защото тировете рушат повече от леките коли а плащат всички.
300 (нерегистриран)
И в Б-я е така ама ние винаги плащаме по два пъти. Да остане и за ГЕРБ нещо. Иначе как се печелят избори.
RIP ГЕРБ, RIP ДПС, RIP Патриоти RIP СДС RIP ВОЛЯ RIP ДСБ и тем подобни (нерегистриран)
Свършиха мангизите от еврофондовете и ГЕРБ умря! RIP ГЕРБ!! Сега за да винансират крадливите си пътно-строителни фирми ще трябва да доят собствените си граждани! RIP ГЕРБ!
RIP ГЕРБ (нерегистриран)
Забравих БСП! И за тях RIP !
Смях (нерегистриран)
Уникална наглост от "бизнеса". Ако сега плащат по 1 ст. на месец и се въведе нормална цена от 200 лв. на месец , пак ли ще циврят, че увеличението е "непоносимо" и е "200%"? Естествено, че ще са против, нали им се бърка в джобовете...
ОбикновенБългарин (нерегистриран)
Навремето , когато с-мата бе въведена в Германия ( практически за първи път в Европа , може би и в света ?) -договора със Сименс и Даймлер бе за МИЛИАРДИ , закъснението в МЕСЕЦИ , а неустойката за ден бе в ДЕСЕТКИ МИЛИОНИ !!! Да го имат предвид всички дето хейтват в БГ ! А ако искаме ( хубави !!!)пътища -ще трябва да плащаме ! ЕДИН стандартен 40-тонен ТИР разрушава /амортизира пътната настилка колкото 50 000 Фолксваген -Голфа !!! Така , че на тази сравнителна база , и като се има предвид колко се плаща по магистралите при съседите и Европа -следва да се намери приемлив компромис за ВСИЧКИ !!!
А (нерегистриран)
Да бе ние от години все плащаме и пътищата са все по лоши. Виж сърбите, първо си направиха магистралата и после почнаха да събират пари за нея. А и в Германия няма винетки
Aladin (нерегистриран)
И кво точно плащаш? Едни пикливи 97 лева на година, с които не може и една пешеходна пътека да се пребоядиса.
669 (нерегистриран)
Nedei civri , navsiakade iz Evropa patuvat tirove ,no samo tuka patishtata se skapvat sled parvata godina ot izpalnenieto im , otgovora e elementaren Watson, mnogo kradene i nisko kachestvo na izpalneieto.
Читател (нерегистриран)
Наистина ми омръзна от нашите нагли т.нар. превозвачи. Трета година всички се занимаваме само с тях, все едно са центъра на вселената и няма нищо по-важно на земята. Аман от тъпите им мутренски драми. Не харесвали европейските правила, били нелоялно конкурирани, били изтласквани от пазара..... сега пък не харесвали тол-таксите. Не чух нито един от тях да каже - абе аз вече ще осигурявам шофьорите си на реалните доходи, аз вече няма да начислявам само минимална заплата, ами ще им обявявам реалните пари, аз ще им осигуря възможност за почивка и нормални условия, а не да спят по бензиностанциите и да серат по поляните.... Не чух такова нещо. Сега и тол-таксите били несправедливи... Искали германска система, ама ако може да минат безплатно... АМАН ВЕЧЕ ОТ ТЪПАТА ИМ БЕЗОГЛЕДНА АНДРЕШКОВЩИНА!!!
me (нерегистриран)
Като ти поскъпне всичко с 10% заради тол такси, като ти вдигнат автобусните билети на дълги разстояния с по 2-3 лева, и като нахакат на 100% Наредба 8 на НАП от 1ви Октовмри всичко поскъпне с още 20-30%, ще те видя каква песен ще е пееш. Да, превозвачите са мушмороци, ама от тая история всички ще страдаме.
Стига драми (нерегистриран)
Това са плашила за бабичките пред входа на панелката. Вземи си калкулатор и смятай, а не говори глупости от София до Бургас за един ТИР, превозващ 20 тона, товарът се оскъпя в с половин стотинка/кг. Ако се върне празен от Бургас до София (което е лудост), става 1 (една) стотинка на килограм.
Кибик (нерегистриран)
Само немска ТОЛ система и тесни .ичета!!!
валяка (нерегистриран)
Леките автомобили не съсипват пътищата, а тежките камиони и автобуси. При германската система парите за поддържане на пътните настилки идват главно от цената на горивата. Не съм съгласен!
Гост (нерегистриран)
И какво точно ще плати тир, който зарежда в Сърбия и минава Калотина - Свиленград транзит?
бучо (нерегистриран)
Като чета търговците от сега точат зъби да си вдигнат печалбата!
Мадам Фифи (нерегистриран)
В моя публичен дом секс по български значи, получаваш услугата ,благодариш,и казваш,че ще дойда да платя утре.
бкп (нерегистриран)
8000 км. в лошо състояние! Къде отиват всичките пари от винетки и такси, някой може ли да разясни! Пак ли за тлъстите заплати и бонуси на софйиските чиновници?!
ЙОСХ (нерегистриран)
ако трябва да бъдем честни, .... Предлагат за база на тол таксите да се приеме германската система, но съобразена с БВП на България, който е 5,5 пъти по-малък от този на Германия. ако го направят на база километър пътища спрямо БВП на 2 те страни, много ще съм хепи. Крайно време е да се регулира движението на стоки и да спрат да се движат празни тирове и бусове. всеки втори с книжка стана превозвач.
тапанар (нерегистриран)
Първо да изравнят заплатите с германските. После цените с германските. И тогава да искат други взаимствания. 1 тир кара хиляди изделия. Като се оскъпи с 200 лева, с колко ще се оскъпи едно изделие? 3 стотинки? Или 5? А търгашите от сега за проценти скок в цената говорят. Алооо, доматите не ги папаме с колците, търгашковци.
теодор тошев
С 1 до 3 стотинки. Няма 5
Човек от народа (нерегистриран)
Ами бизнесът на следващите избори да гласуват за ново управление, от народа и за народа и измислените тол такси ще паднат, и въобще няма да се стига до такива протести.
яат (нерегистриран)
Сега ли разбрахте че 8000км. от пътищата са в лошо състояние ? Вече 12 години какво правите с нашите пари от винетки? може би си купувате евтини апартаменти или си правите безплатни къщи за "гости"!
САМЫЙ ВЕЖЛИВЫЙ ИЗ ЛЮДЕЙ (нерегистриран)
"Бизнесът поиска германска тол система, но побългарена" Па ше вържат с тел и канап нещо,щом ще е побългарено}:-)))
Анонимен (нерегистриран)
Всички много пищят че трябва да се направи нещо хубаво ама като тръгне да се прави и пак пищят и искат да се побългари за да е в техен интерес. Ей ама сме гомели хаймани. Дайъте всичко да е по закона ама ако засегне да го побългарим! Дебилна история!
-10 (нерегистриран)
А в чий интерес да е?
Неее (нерегистриран)
Идеята е,че фирма 'Х' сега превозва даден товар за 100лв , друг е въпросът,колко е товарът 50,60,100 касетки,след въвеждане на тези такси говорим ,че същата фирма се обажда на продавач/производител и казва увеличаваме тарифата на 130 лв,да за въпросните касетки сумата ще е нищожна,но реално това са 30% увеличение и едва ли стоките ще се вдигнат само с една две стотинки.
теодор тошев
Що мрънкат бе? От София до Бургас са 400 км. По 0,8 лв на км са 320 лева. Един тир вози 20 и кусур тона стока. Значи всъщност оскъпяването ще е с 1-2 стотинки на килограм стока. Това ли е зора? От тук ли ще дойде голямото поскъпване?
. (нерегистриран)
Голямата лъжа започва с това: "От гледна точка на транспортните и спедиторските фирми, проблемът изглежда по следния начин: вместо 103 млн. лв. от винетки през 2018 г., МРРБ възнамерява да събира по 1 163 млн. лв. от 2019 г." Тези пари ще дойдат на 90% от турските ТИР-ове, които досега, над 30 години преминаваха безплатно или за жълти стотинки през България. Докато "превозвачите" се чудят Бентли или Ферари да си купят, хич да не ми дрънкат такива простотии!
ФЕОДАЛИСТАН ! (нерегистриран)
ТАЗИ КАША Я ЗАБЪРКА БОКО ТИКВАТ ЗАЩОТО ТОЙ СИ ИГРАЕЕ С ВСИЧКИ НАС КАТО С ПЕШКИ И СЕГА ПАК ТРЯБВА ДА СЕ ОБЪРНЕМ КЪМ БОКО ТИКВАТА ЗА ДА ГО ОПРАВИ. ТОВА СЕ ПРАВИ НЕ ОТ БОКО ТИКВАТА. А КАКТО ГО ПРАВЯТ НОРМАЛНИТЕ ДЪРЖАВИ ЧРЕЗ КУЛТУРНО ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ ПРЕДИ ДА СЕ ПОХАРЧАТ ОГРОМНИ СРЕДСТВА И В СРЕДА НА ДИСКУСИЯ СЕ НАМИРА НАЙ-ДОБРОТО РЕШЕНИЕ.
а (нерегистриран)
Ако в любимата ти Русия, напишеш подобен коментар за управляващите, познай какво ще стане...
аман от претенции (нерегистриран)
толкова години същите проваляха въвеждането на системата само за да трупат печалби. сега пак се опитват да извиват ръце. като трябва да си купят поредната нова лимузина или джип не се пазарят но за заплати и такси вой до небесата
Шекера (нерегистриран)
А, ако ви кажат колко струва годишно подръжката на тази система барабар с коли и персонал....... направо ще си хвърлите капите и бегом към онзи терминал.
до Ангелов (нерегистриран)
То това е идеята - да се намалят грозните камиони. Само рушат пътищата, замърсяват околната среда и са не ефективни. Ако всеки ден го правиш - ставаш абонат на БДЖ и в Петрич само твариш и разтварваш. Сеге на теб ти е евтино, ние плащаме данъци да оправят пътя след твоя камион, плащаме загубите на БДЖ и на вси§кото отгоре камионът се мота и пречи на останалите участници в движението. 50лв на курс 30 дена в месеца е 1500 лв - ако бизнесът ти не може да си позволи такъв разход, що за бизнес е това и кому е нужно такъв не ефективен бизнес да съществува? Хващаш се на работа в нокоя свястна фирма и ще изкарваш повече отколкото сега
сори (нерегистриран)
Не че не може , а не иска. Няма да може да си позволи пета кола, и трета вила на морето, и още няколко кухи барбита. Така като ги слуша човек едва ли не умират от глад. Кожодери!
135 (нерегистриран)
Превозвачите и търговците само това чакат-да вдигат цени.А че само една четвърт от пътищата ще бъдат с тол такси -те ще ги таксуват за всички.И после пак потребителя ще реве.
7 (нерегистриран)
Нали имат закупени винетки които са законни за времето за което са закупени как сега трябва да се плаща и по тая ''тол система''???? Незнам някъде да има двойно таксуване което винаги е на гърба на потребителите защото те го плащат при всяка една покупка.
Явор (нерегистриран)
Ако беше прочел че става въпрос за превозно средство над 3-5 тона нямаше да пишеш глупости.
коментатор (нерегистриран)
да де, ама километър магистрала и тук и в Германия струва почти едни и същи пари. Аман от тея оправдания "ама техните заплати са...".
око (нерегистриран)
Бизнесът си търси причини да вдига цените. щели да скочат с 30% - WTF???? 30% ще са от тол такси - аре у лево! нема такъв бизнес по света, ама наистина НЕМА!!! И да, трябва да плащат, защото те най-много повреждат инфраструктурата. Откакто до нас има строеж, направиха асфалта на сирене - като свършат строежа, се изнасят ни лук яли, ни лук мирисали и ние им дишаме цялата мръсотия и ние плащаме да се закърпи тоя асфалт с пари от джоба. като искат немската тол система, айде да вземат и немския манталитет и да си мият камионите, да си покриват товарите и поне малко да ги е грижа за останалите участници в движението, а не да си мислят, че те най-важните на пътя и голямата работа, развивали бизнес.... да вдигат с 30% да видим кой ще им купува боклуците! Досега все едно не плащаха винетка, ся изведнъж - изненадани, ама като стане въпрос да се оплакват от инфраструктурата - те първи кипри на тивито!!!
Ха,ха (нерегистриран)
Хем смятането и писането не ви се отдава,хем триете коментари с верните сметки. Тъпа работа.
Зорница (нерегистриран)
Защо си мислите,че парите ще ги плащат камионите,пак ще ги плащат всички просто ще се вдигнат цените на стоките и изобщо няма да е с една две стотинки. Да заемам страна, защото мъжа ми кара камион, с това си изкарва хляба и храни семейството си. Камиона е 6т. и има товароносимост 7т. Т.е попада в категорията над 12т. Кара предимно Ел. Табла, тарифата му е 1 лв на км. При заложените в момента цени които са 0.94ст на км има два варианта, или вдига цената / не знам кой ще се съгласи на 100 % увеличение/ или закрива фирмата и фалира. Фирмата в , която работя произвежда бетонови изделия, при така заложените параметри тъй като са тежки материални, цените трябва да се увеличат с поне 60%. Познайте кой ще ги плаща, материалите се използват за магистрали,пътища, тротоари.Ако нещо се промени по пътищата добре,но нали сте наясно че печалбата ще отива в Австрийската КАШП , която само да вметна е съдена 4 пъти заради финансови измами.
А бе моме (нерегистриран)
Ама освен български превозвачи има и транзитни товари - тях няма да ги плащаме ние. Та стига сте ревали - наистина крайния клиент ще плати, но е просто ЗАДЪЛЖИТЕЛНО за държава с нашето местоположение да имаме ВИСОКИ такси. Защото покрай това, че ние ще плащаме повече ще съберем и някой лев. Проблемът е след това какво ще се прави с парите - коя точно мутра ще ги усвои чрез измами под формата на макети за пътища и ремонти.
?! (нерегистриран)
Абе откъде си измисляте тези числа?! Какво е това 1 лев на километър, добре ли сте?!
АЗ (нерегистриран)
Е той мъжът Ви по 1 табло ли носи в тези 7 тона? Или може би камионът който превозва мляко, или хляб или салам, вози по 1 брой салам... че да се вдигнат с повече от 1-2 стотинки. Или доматите, по една касетка в каммион и тол такса 50 лева.....нали цялата цена на винетката се разпределя върху целия товар и транспорта. Само си намирате извинение се вдигат цените. обяснете ми как, ще се вдигнат цените с 20-30 % от тол такси......
Зорница (нерегистриран)
Едно табло е в някои случаи до 2 т. Така че кара до 3. Не е въпросът в това. Таблата не се ядат :) и никой не го засяга разбира се.В момента иска 200лв за даден курс, после трябва да иска 240-260, което за търговеца е увеличение на тарифата с 20-30% . Дали няма да потърсят друг,пазара се свива и конкуренцията реално изчезва. Говорим за българските превозвачи, турските тарифите са им в пъти по-големи, те както минаваха преди ще минават и сега транзит,ако не ги спрат на границата да си платят тол таксите.
Ангелов (нерегистриран)
Вариантите за цените на тол-таксата са от 12,20 и 26 стотинки на километър. Сметнете сами при най-ниската тарифа за камион возещ продукция от Петрич до София. 360 дена х 2х185км/отиване и връщане х 0,12 лв =15800лв за толтакса на един камион. 44,5 лв само за отиване до София и връщане. Че тоя курс става златен.
а (нерегистриран)
То това е идеята - да се намалят грозните камиони. Само рушат пътищата, замърсяват околната среда и са не ефективни. Ако всеки ден го правиш - ставаш абонат на БДЖ и в Петрич само твариш и разтварваш. Сеге на теб ти е евтино, ние плащаме данъци да оправят пътя след твоя камион, плащаме загубите на БДЖ и на вси§кото отгоре камионът се мота и пречи на останалите участници в движението. 50лв на курс 30 дена в месеца е 1500 лв - ако бизнесът ти не може да си позволи такъв разход, що за бизнес е това и кому е нужно такъв не ефективен бизнес да съществува? Хващаш се на работа в нокоя свястна фирма и ще изкарваш повече отколкото сега
Бачо ти (нерегистриран)
Саше, точно тия грозните камиони носят всичко , което ти си купуваш от магазина ....И храната ли ти е грозна?
Аз (нерегистриран)
Ами, защо смяташ обратния курс от София до Петрич. Транспорта функционира, като постоянно превозните средства са пълни, при всички курсове. А превозвачите често отказват, курсове на по ниска цена защото нямали "далавера", логистиката не е просто да си купиш камиона и давай да возим. Като не ти е изгодно, се намира товар на обратно на по ниска цена или дори без печалба, само за да е пълен. Ама то нали трябва да се работи....
Ха,ха (нерегистриран)
БВП на Германия 3 500 милиарда. БВП на България 50 милиарда. Задача: изчислете колко пъту БВП на Германия е по- голям от този на България и токава го напишете. Трудно ли ви е? Изяще си дипломите тогава.
oko (нерегистриран)
БВП, ама на глава от населението, не голи цифри!
Ха,ха (нерегистриран)
Така може.
Око (нерегистриран)
Това ли пише в статията?
Аз (нерегистриран)
Само не разбрах, как шефа на АПИ изчисли, че за 400 км цената ще се увеличи с 1 стотинка на литър, а в обратния курс 2 стотинки. Да посмятаме малко. Една цистерна събира приблизително 30 000 литра гориво - излиза, че по магистралата от Бургас до София, тол таксата ще бъде 300 лева (30000 х 0,01 ст. = 300 лева), и 600 лева от София до Бургас (ако е празно). Има се предвид, че въпросното увеличение е само заради Тол Таксите. Все едно сега не плащат винетки и не пътуват празни наобратно. Е добре де...... как ги изчислявате тия работи а АПИ. Моля да се самосезира министъра на Образованието, и да изпрати учители по математика да преподават курсове на служителите на агенцията, че май са забравили от 6-7 клас материала
. (нерегистриран)
Бегом във втори клас и този път да го завършиш без подкупи!
... (нерегистриран)
стига глупости бе. 1 млн лева са 5 лева на пенсионер ГОДИШНО. Големи пари голямо нещо. ще фалират фирмите.... бря.
... (нерегистриран)
т.е 5000 на пенсионер годишно. т.е. е добре за Българина.
..абе...?! (нерегистриран)
1 милиард лева разделено на 2 милиона пенсионера не прави 5000
Язе (нерегистриран)
..абе...?! - Не можеш да смяташ. Не 5000, а 500 лв
Батко (нерегистриран)
Никъде в Европа не се плаща за обикновени пътища, а само за магистрали. Т.е. който е беден минава по обикновен път и не плаща. В България обаче няма бедни явно. Винетката се изисква практически за всички пътища в България. Защо това е така. Всички пари събрани от винетки са само 200 милиона и са капка в морето. Т.е. не събраните пари са проблема. Проблема е, че ако са платени само магистралите, никой няма да ги ползва и ГОРДОСТТА на БОКО - МАГИСТРАЛИТЕ ще се провали като безмислено ръсене на милиарди.
135 (нерегистриран)
Нещо искаш да кажеш ама не ти стига пипето.Минаваш по магистралата 300 км.и плащаш примерно 10 лв.Минаваш по второстепенен път 350 км и не плащаш нищо. За магистралата ги минаваш за три часа а по другия път за 4часа.Да не говорим че при втория случай нараства и горивото.
вълчо (нерегистриран)
В България разликата между второстепенен път и магистрала е само в броят на платната, и то не навсякъде!
до вълчо (нерегистриран)
Така си мислиш.Я карай по второстепенен път със 140км.и ще видиш разликата в канавката.
zeus (нерегистриран)
373 милиона лева са приходите от винетки за 2018 година, ако превозвачите са платили 103 милиона, то останалите с колите сме дали 270 милиона. Сега въпрос: една кола 1200-1300 килограма или един камион 40+ тона с товара амортизира повече инфраструктурата? Очевидно е, че до сега са плащали малко, друг е въпроса дали приетите ТОЛ такси не са силно надути, най-скъпите в Европа?
Srrr (нерегистриран)
То това е тактиката на боковото правителство - първо казват една надута цена, после тиквун се намесва сваля цената уж за да угоди на народа
Guzzi (нерегистриран)
При нас пак всичко е обърнато - нямаме пътища, ама ще събираме пари, а пък някой слънчев ден може и направим пътища. Има 2 магистрали завършени - Тракия и Марица. Събирайте само там ТОЛ такси
гъзи,гъци (нерегистриран)
селски,ако беше мръднал поне до Сърбия да видиш,че за неизградена магистрала се плаща такса без никакъв тестови режим друга песен ще пееш и НИКЪДЕ по света няма безплатни пътища,до кога ще живуркате в комунизма бе селяндури?
Буко Баламата (нерегистриран)
Цените като ще са като в Германия пътищата кога ще станат като техните.
ХХХ (нерегистриран)
а заплатите и пенсиите?
Рос (нерегистриран)
Е гати БВП -то на Германия....
Без коментар (нерегистриран)
Абе мърши, нали си го подкрепяте бе, нали мразите комунистите? Хак да ви е сега! Да ви спукат задниците от плащане! Сметки по Дубай има да се пълнят, апартаменти да се купуват!
Йоо (нерегистриран)
Че те, комунистите, не са спирали да управляват от 1944 г.
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари зедемелска продукция (видео)
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Гърция отказа да достави на Украйна системи за ПВО "Пейтриът" или С-300
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Денков: Защо не видяхме снимките на Калин Стоянов със Стефан Димитров? Да обвинят пудела
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
Лукашенко призна за няколко десетки руски тактически ядрени оръжия в Беларус