Бизнесът поиска германска тол система, но побългарена
Превозвачите приемат необходимостта от таксуване, но имат своите "важни професионални съображения", които молят премиерът да чуе
Обратно в новинатаКоментари - Бизнесът поиска германска тол система, но побългарена | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Без коментар (нерегистриран)
Абе мърши, нали си го подкрепяте бе, нали мразите комунистите? Хак да ви е сега! Да ви спукат задниците от плащане! Сметки по Дубай има да се пълнят, апартаменти да се купуват!
Рос (нерегистриран)
Е гати БВП -то на Германия....
Буко Баламата (нерегистриран)
Цените като ще са като в Германия пътищата кога ще станат като техните.
Guzzi (нерегистриран)
При нас пак всичко е обърнато - нямаме пътища, ама ще събираме пари, а пък някой слънчев ден може и направим пътища. Има 2 магистрали завършени - Тракия и Марица. Събирайте само там ТОЛ такси
zeus (нерегистриран)
373 милиона лева са приходите от винетки за 2018 година, ако превозвачите са платили 103 милиона, то останалите с колите сме дали 270 милиона. Сега въпрос: една кола 1200-1300 килограма или един камион 40+ тона с товара амортизира повече инфраструктурата? Очевидно е, че до сега са плащали малко, друг е въпроса дали приетите ТОЛ такси не са силно надути, най-скъпите в Европа?
Батко (нерегистриран)
Никъде в Европа не се плаща за обикновени пътища, а само за магистрали. Т.е. който е беден минава по обикновен път и не плаща. В България обаче няма бедни явно. Винетката се изисква практически за всички пътища в България. Защо това е така. Всички пари събрани от винетки са само 200 милиона и са капка в морето. Т.е. не събраните пари са проблема. Проблема е, че ако са платени само магистралите, никой няма да ги ползва и ГОРДОСТТА на БОКО - МАГИСТРАЛИТЕ ще се провали като безмислено ръсене на милиарди.
... (нерегистриран)
стига глупости бе. 1 млн лева са 5 лева на пенсионер ГОДИШНО. Големи пари голямо нещо. ще фалират фирмите.... бря.
... (нерегистриран)
т.е 5000 на пенсионер годишно. т.е. е добре за Българина.
Йоо (нерегистриран)
Че те, комунистите, не са спирали да управляват от 1944 г.
ХХХ (нерегистриран)
а заплатите и пенсиите?
Аз (нерегистриран)
Само не разбрах, как шефа на АПИ изчисли, че за 400 км цената ще се увеличи с 1 стотинка на литър, а в обратния курс 2 стотинки. Да посмятаме малко. Една цистерна събира приблизително 30 000 литра гориво - излиза, че по магистралата от Бургас до София, тол таксата ще бъде 300 лева (30000 х 0,01 ст. = 300 лева), и 600 лева от София до Бургас (ако е празно). Има се предвид, че въпросното увеличение е само заради Тол Таксите. Все едно сега не плащат винетки и не пътуват празни наобратно. Е добре де...... как ги изчислявате тия работи а АПИ. Моля да се самосезира министъра на Образованието, и да изпрати учители по математика да преподават курсове на служителите на агенцията, че май са забравили от 6-7 клас материала
..абе...?! (нерегистриран)
1 милиард лева разделено на 2 милиона пенсионера не прави 5000
. (нерегистриран)
Бегом във втори клас и този път да го завършиш без подкупи!
Ха,ха (нерегистриран)
БВП на Германия 3 500 милиарда. БВП на България 50 милиарда. Задача: изчислете колко пъту БВП на Германия е по- голям от този на България и токава го напишете. Трудно ли ви е? Изяще си дипломите тогава.
гъзи,гъци (нерегистриран)
селски,ако беше мръднал поне до Сърбия да видиш,че за неизградена магистрала се плаща такса без никакъв тестови режим друга песен ще пееш и НИКЪДЕ по света няма безплатни пътища,до кога ще живуркате в комунизма бе селяндури?
oko (нерегистриран)
БВП, ама на глава от населението, не голи цифри!
Ха,ха (нерегистриран)
Така може.
Ангелов (нерегистриран)
Вариантите за цените на тол-таксата са от 12,20 и 26 стотинки на километър. Сметнете сами при най-ниската тарифа за камион возещ продукция от Петрич до София. 360 дена х 2х185км/отиване и връщане х 0,12 лв =15800лв за толтакса на един камион. 44,5 лв само за отиване до София и връщане. Че тоя курс става златен.
Зорница (нерегистриран)
Защо си мислите,че парите ще ги плащат камионите,пак ще ги плащат всички просто ще се вдигнат цените на стоките и изобщо няма да е с една две стотинки. Да заемам страна, защото мъжа ми кара камион, с това си изкарва хляба и храни семейството си. Камиона е 6т. и има товароносимост 7т. Т.е попада в категорията над 12т. Кара предимно Ел. Табла, тарифата му е 1 лв на км. При заложените в момента цени които са 0.94ст на км има два варианта, или вдига цената / не знам кой ще се съгласи на 100 % увеличение/ или закрива фирмата и фалира. Фирмата в , която работя произвежда бетонови изделия, при така заложените параметри тъй като са тежки материални, цените трябва да се увеличат с поне 60%. Познайте кой ще ги плаща, материалите се използват за магистрали,пътища, тротоари.Ако нещо се промени по пътищата добре,но нали сте наясно че печалбата ще отива в Австрийската КАШП , която само да вметна е съдена 4 пъти заради финансови измами.
Ха,ха (нерегистриран)
Хем смятането и писането не ви се отдава,хем триете коментари с верните сметки. Тъпа работа.
Око (нерегистриран)
Това ли пише в статията?
око (нерегистриран)
Бизнесът си търси причини да вдига цените. щели да скочат с 30% - WTF???? 30% ще са от тол такси - аре у лево! нема такъв бизнес по света, ама наистина НЕМА!!! И да, трябва да плащат, защото те най-много повреждат инфраструктурата. Откакто до нас има строеж, направиха асфалта на сирене - като свършат строежа, се изнасят ни лук яли, ни лук мирисали и ние им дишаме цялата мръсотия и ние плащаме да се закърпи тоя асфалт с пари от джоба. като искат немската тол система, айде да вземат и немския манталитет и да си мият камионите, да си покриват товарите и поне малко да ги е грижа за останалите участници в движението, а не да си мислят, че те най-важните на пътя и голямата работа, развивали бизнес.... да вдигат с 30% да видим кой ще им купува боклуците! Досега все едно не плащаха винетка, ся изведнъж - изненадани, ама като стане въпрос да се оплакват от инфраструктурата - те първи кипри на тивито!!!
коментатор (нерегистриран)
да де, ама километър магистрала и тук и в Германия струва почти едни и същи пари. Аман от тея оправдания "ама техните заплати са...".
135 (нерегистриран)
Нещо искаш да кажеш ама не ти стига пипето.Минаваш по магистралата 300 км.и плащаш примерно 10 лв.Минаваш по второстепенен път 350 км и не плащаш нищо. За магистралата ги минаваш за три часа а по другия път за 4часа.Да не говорим че при втория случай нараства и горивото.
7 (нерегистриран)
Нали имат закупени винетки които са законни за времето за което са закупени как сега трябва да се плаща и по тая ''тол система''???? Незнам някъде да има двойно таксуване което винаги е на гърба на потребителите защото те го плащат при всяка една покупка.
А бе моме (нерегистриран)
Ама освен български превозвачи има и транзитни товари - тях няма да ги плащаме ние. Та стига сте ревали - наистина крайния клиент ще плати, но е просто ЗАДЪЛЖИТЕЛНО за държава с нашето местоположение да имаме ВИСОКИ такси. Защото покрай това, че ние ще плащаме повече ще съберем и някой лев. Проблемът е след това какво ще се прави с парите - коя точно мутра ще ги усвои чрез измами под формата на макети за пътища и ремонти.
?! (нерегистриран)
Абе откъде си измисляте тези числа?! Какво е това 1 лев на километър, добре ли сте?!
а (нерегистриран)
То това е идеята - да се намалят грозните камиони. Само рушат пътищата, замърсяват околната среда и са не ефективни. Ако всеки ден го правиш - ставаш абонат на БДЖ и в Петрич само твариш и разтварваш. Сеге на теб ти е евтино, ние плащаме данъци да оправят пътя след твоя камион, плащаме загубите на БДЖ и на вси§кото отгоре камионът се мота и пречи на останалите участници в движението. 50лв на курс 30 дена в месеца е 1500 лв - ако бизнесът ти не може да си позволи такъв разход, що за бизнес е това и кому е нужно такъв не ефективен бизнес да съществува? Хващаш се на работа в нокоя свястна фирма и ще изкарваш повече отколкото сега
135 (нерегистриран)
Превозвачите и търговците само това чакат-да вдигат цени.А че само една четвърт от пътищата ще бъдат с тол такси -те ще ги таксуват за всички.И после пак потребителя ще реве.
до Ангелов (нерегистриран)
То това е идеята - да се намалят грозните камиони. Само рушат пътищата, замърсяват околната среда и са не ефективни. Ако всеки ден го правиш - ставаш абонат на БДЖ и в Петрич само твариш и разтварваш. Сеге на теб ти е евтино, ние плащаме данъци да оправят пътя след твоя камион, плащаме загубите на БДЖ и на вси§кото отгоре камионът се мота и пречи на останалите участници в движението. 50лв на курс 30 дена в месеца е 1500 лв - ако бизнесът ти не може да си позволи такъв разход, що за бизнес е това и кому е нужно такъв не ефективен бизнес да съществува? Хващаш се на работа в нокоя свястна фирма и ще изкарваш повече отколкото сега
Srrr (нерегистриран)
То това е тактиката на боковото правителство - първо казват една надута цена, после тиквун се намесва сваля цената уж за да угоди на народа
АЗ (нерегистриран)
Е той мъжът Ви по 1 табло ли носи в тези 7 тона? Или може би камионът който превозва мляко, или хляб или салам, вози по 1 брой салам... че да се вдигнат с повече от 1-2 стотинки. Или доматите, по една касетка в каммион и тол такса 50 лева.....нали цялата цена на винетката се разпределя върху целия товар и транспорта. Само си намирате извинение се вдигат цените. обяснете ми как, ще се вдигнат цените с 20-30 % от тол такси......
Явор (нерегистриран)
Ако беше прочел че става въпрос за превозно средство над 3-5 тона нямаше да пишеш глупости.
аман от претенции (нерегистриран)
толкова години същите проваляха въвеждането на системата само за да трупат печалби. сега пак се опитват да извиват ръце. като трябва да си купят поредната нова лимузина или джип не се пазарят но за заплати и такси вой до небесата
Аз (нерегистриран)
Ами, защо смяташ обратния курс от София до Петрич. Транспорта функционира, като постоянно превозните средства са пълни, при всички курсове. А превозвачите често отказват, курсове на по ниска цена защото нямали "далавера", логистиката не е просто да си купиш камиона и давай да возим. Като не ти е изгодно, се намира товар на обратно на по ниска цена или дори без печалба, само за да е пълен. Ама то нали трябва да се работи....
Шекера (нерегистриран)
А, ако ви кажат колко струва годишно подръжката на тази система барабар с коли и персонал....... направо ще си хвърлите капите и бегом към онзи терминал.
ФЕОДАЛИСТАН ! (нерегистриран)
ТАЗИ КАША Я ЗАБЪРКА БОКО ТИКВАТ ЗАЩОТО ТОЙ СИ ИГРАЕЕ С ВСИЧКИ НАС КАТО С ПЕШКИ И СЕГА ПАК ТРЯБВА ДА СЕ ОБЪРНЕМ КЪМ БОКО ТИКВАТА ЗА ДА ГО ОПРАВИ. ТОВА СЕ ПРАВИ НЕ ОТ БОКО ТИКВАТА. А КАКТО ГО ПРАВЯТ НОРМАЛНИТЕ ДЪРЖАВИ ЧРЕЗ КУЛТУРНО ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ ПРЕДИ ДА СЕ ПОХАРЧАТ ОГРОМНИ СРЕДСТВА И В СРЕДА НА ДИСКУСИЯ СЕ НАМИРА НАЙ-ДОБРОТО РЕШЕНИЕ.
. (нерегистриран)
Голямата лъжа започва с това: "От гледна точка на транспортните и спедиторските фирми, проблемът изглежда по следния начин: вместо 103 млн. лв. от винетки през 2018 г., МРРБ възнамерява да събира по 1 163 млн. лв. от 2019 г." Тези пари ще дойдат на 90% от турските ТИР-ове, които досега, над 30 години преминаваха безплатно или за жълти стотинки през България. Докато "превозвачите" се чудят Бентли или Ферари да си купят, хич да не ми дрънкат такива простотии!
а (нерегистриран)
Ако в любимата ти Русия, напишеш подобен коментар за управляващите, познай какво ще стане...
Язе (нерегистриран)
..абе...?! - Не можеш да смяташ. Не 5000, а 500 лв
теодор тошев
Що мрънкат бе? От София до Бургас са 400 км. По 0,8 лв на км са 320 лева. Един тир вози 20 и кусур тона стока. Значи всъщност оскъпяването ще е с 1-2 стотинки на килограм стока. Това ли е зора? От тук ли ще дойде голямото поскъпване?
Неее (нерегистриран)
Идеята е,че фирма 'Х' сега превозва даден товар за 100лв , друг е въпросът,колко е товарът 50,60,100 касетки,след въвеждане на тези такси говорим ,че същата фирма се обажда на продавач/производител и казва увеличаваме тарифата на 130 лв,да за въпросните касетки сумата ще е нищожна,но реално това са 30% увеличение и едва ли стоките ще се вдигнат само с една две стотинки.
Анонимен (нерегистриран)
Всички много пищят че трябва да се направи нещо хубаво ама като тръгне да се прави и пак пищят и искат да се побългари за да е в техен интерес. Ей ама сме гомели хаймани. Дайъте всичко да е по закона ама ако засегне да го побългарим! Дебилна история!
САМЫЙ ВЕЖЛИВЫЙ ИЗ ЛЮДЕЙ (нерегистриран)
"Бизнесът поиска германска тол система, но побългарена" Па ше вържат с тел и канап нещо,щом ще е побългарено}:-)))
яат (нерегистриран)
Сега ли разбрахте че 8000км. от пътищата са в лошо състояние ? Вече 12 години какво правите с нашите пари от винетки? може би си купувате евтини апартаменти или си правите безплатни къщи за "гости"!
Човек от народа (нерегистриран)
Ами бизнесът на следващите избори да гласуват за ново управление, от народа и за народа и измислените тол такси ще паднат, и въобще няма да се стига до такива протести.
Бачо ти (нерегистриран)
Саше, точно тия грозните камиони носят всичко , което ти си купуваш от магазина ....И храната ли ти е грозна?
тапанар (нерегистриран)
Първо да изравнят заплатите с германските. После цените с германските. И тогава да искат други взаимствания. 1 тир кара хиляди изделия. Като се оскъпи с 200 лева, с колко ще се оскъпи едно изделие? 3 стотинки? Или 5? А търгашите от сега за проценти скок в цената говорят. Алооо, доматите не ги папаме с колците, търгашковци.
ЙОСХ (нерегистриран)
ако трябва да бъдем честни, .... Предлагат за база на тол таксите да се приеме германската система, но съобразена с БВП на България, който е 5,5 пъти по-малък от този на Германия. ако го направят на база километър пътища спрямо БВП на 2 те страни, много ще съм хепи. Крайно време е да се регулира движението на стоки и да спрат да се движат празни тирове и бусове. всеки втори с книжка стана превозвач.
бкп (нерегистриран)
8000 км. в лошо състояние! Къде отиват всичките пари от винетки и такси, някой може ли да разясни! Пак ли за тлъстите заплати и бонуси на софйиските чиновници?!
НАЙ
В САЩ също заговориха за пращане на войски в Украйна, Путин отново заплашва с ядрено оръжие
Си Дзинпин пристигна в Париж, ще търси изход от кризата в Украйна заедно с Франция
Чудо в Бродилово, миро потече от иконата на Св. Пантелеймон (снимки)
Два военни самолета докараха още руски инструктори в Нигер
НАТО ще се намеси пряко във войната в Украйна, ако Русия пресече една от две червени линии
В САЩ също заговориха за пращане на войски в Украйна, Путин отново заплашва с ядрено оръжие
Си Дзинпин пристигна в Париж, ще търси изход от кризата в Украйна заедно с Франция
Чудо в Бродилово, миро потече от иконата на Св. Пантелеймон (снимки)
НАТО ще се намеси пряко във войната в Украйна, ако Русия пресече една от две червени линии
Запрянов: Модернизацията на армията е в ход, първите Ф-16 могат да летят на парада догодина