Бизнесът поиска германска тол система, но побългарена

Превозвачите приемат необходимостта от таксуване, но имат своите "важни професионални съображения", които молят премиерът да чуе

Обратно в новината

Коментари - Бизнесът поиска германска тол система, но побългарена | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Абе мърши, нали си го подкрепяте бе, нали мразите комунистите? Хак да ви е сега! Да ви спукат задниците от плащане! Сметки по Дубай има да се пълнят, апартаменти да се купуват!

Е гати БВП -то на Германия....

Цените като ще са като в Германия пътищата кога ще станат като техните.

При нас пак всичко е обърнато - нямаме пътища, ама ще събираме пари, а пък някой слънчев ден може и направим пътища. Има 2 магистрали завършени - Тракия и Марица. Събирайте само там ТОЛ такси

373 милиона лева са приходите от винетки за 2018 година, ако превозвачите са платили 103 милиона, то останалите с колите сме дали 270 милиона. Сега въпрос: една кола 1200-1300 килограма или един камион 40+ тона с товара амортизира повече инфраструктурата? Очевидно е, че до сега са плащали малко, друг е въпроса дали приетите ТОЛ такси не са силно надути, най-скъпите в Европа?

Никъде в Европа не се плаща за обикновени пътища, а само за магистрали. Т.е. който е беден минава по обикновен път и не плаща. В България обаче няма бедни явно. Винетката се изисква практически за всички пътища в България. Защо това е така. Всички пари събрани от винетки са само 200 милиона и са капка в морето. Т.е. не събраните пари са проблема. Проблема е, че ако са платени само магистралите, никой няма да ги ползва и ГОРДОСТТА на БОКО - МАГИСТРАЛИТЕ ще се провали като безмислено ръсене на милиарди.

стига глупости бе. 1 млн лева са 5 лева на пенсионер ГОДИШНО. Големи пари голямо нещо. ще фалират фирмите.... бря.

т.е 5000 на пенсионер годишно. т.е. е добре за Българина.

Че те, комунистите, не са спирали да управляват от 1944 г.

а заплатите и пенсиите?

Само не разбрах, как шефа на АПИ изчисли, че за 400 км цената ще се увеличи с 1 стотинка на литър, а в обратния курс 2 стотинки. Да посмятаме малко. Една цистерна събира приблизително 30 000 литра гориво - излиза, че по магистралата от Бургас до София, тол таксата ще бъде 300 лева (30000 х 0,01 ст. = 300 лева), и 600 лева от София до Бургас (ако е празно). Има се предвид, че въпросното увеличение е само заради Тол Таксите. Все едно сега не плащат винетки и не пътуват празни наобратно. Е добре де...... как ги изчислявате тия работи а АПИ. Моля да се самосезира министъра на Образованието, и да изпрати учители по математика да преподават курсове на служителите на агенцията, че май са забравили от 6-7 клас материала

1 милиард лева разделено на 2 милиона пенсионера не прави 5000

Бегом във втори клас и този път да го завършиш без подкупи!

БВП на Германия 3 500 милиарда. БВП на България 50 милиарда. Задача: изчислете колко пъту БВП на Германия е по- голям от този на България и токава го напишете. Трудно ли ви е? Изяще си дипломите тогава.

селски,ако беше мръднал поне до Сърбия да видиш,че за неизградена магистрала се плаща такса без никакъв тестови режим друга песен ще пееш и НИКЪДЕ по света няма безплатни пътища,до кога ще живуркате в комунизма бе селяндури?

БВП, ама на глава от населението, не голи цифри!

Така може.

Вариантите за цените на тол-таксата са от 12,20 и 26 стотинки на километър. Сметнете сами при най-ниската тарифа за камион возещ продукция от Петрич до София. 360 дена х 2х185км/отиване и връщане х 0,12 лв =15800лв за толтакса на един камион. 44,5 лв само за отиване до София и връщане. Че тоя курс става златен.

Защо си мислите,че парите ще ги плащат камионите,пак ще ги плащат всички просто ще се вдигнат цените на стоките и изобщо няма да е с една две стотинки. Да заемам страна, защото мъжа ми кара камион, с това си изкарва хляба и храни семейството си. Камиона е 6т. и има товароносимост 7т. Т.е попада в категорията над 12т. Кара предимно Ел. Табла, тарифата му е 1 лв на км. При заложените в момента цени които са 0.94ст на км има два варианта, или вдига цената / не знам кой ще се съгласи на 100 % увеличение/ или закрива фирмата и фалира. Фирмата в , която работя произвежда бетонови изделия, при така заложените параметри тъй като са тежки материални, цените трябва да се увеличат с поне 60%. Познайте кой ще ги плаща, материалите се използват за магистрали,пътища, тротоари.Ако нещо се промени по пътищата добре,но нали сте наясно че печалбата ще отива в Австрийската КАШП , която само да вметна е съдена 4 пъти заради финансови измами.

Хем смятането и писането не ви се отдава,хем триете коментари с верните сметки. Тъпа работа.

Това ли пише в статията?

Бизнесът си търси причини да вдига цените. щели да скочат с 30% - WTF???? 30% ще са от тол такси - аре у лево! нема такъв бизнес по света, ама наистина НЕМА!!! И да, трябва да плащат, защото те най-много повреждат инфраструктурата. Откакто до нас има строеж, направиха асфалта на сирене - като свършат строежа, се изнасят ни лук яли, ни лук мирисали и ние им дишаме цялата мръсотия и ние плащаме да се закърпи тоя асфалт с пари от джоба. като искат немската тол система, айде да вземат и немския манталитет и да си мият камионите, да си покриват товарите и поне малко да ги е грижа за останалите участници в движението, а не да си мислят, че те най-важните на пътя и голямата работа, развивали бизнес.... да вдигат с 30% да видим кой ще им купува боклуците! Досега все едно не плащаха винетка, ся изведнъж - изненадани, ама като стане въпрос да се оплакват от инфраструктурата - те първи кипри на тивито!!!

да де, ама километър магистрала и тук и в Германия струва почти едни и същи пари. Аман от тея оправдания "ама техните заплати са...".

Нещо искаш да кажеш ама не ти стига пипето.Минаваш по магистралата 300 км.и плащаш примерно 10 лв.Минаваш по второстепенен път 350 км и не плащаш нищо. За магистралата ги минаваш за три часа а по другия път за 4часа.Да не говорим че при втория случай нараства и горивото.

Нали имат закупени винетки които са законни за времето за което са закупени как сега трябва да се плаща и по тая ''тол система''???? Незнам някъде да има двойно таксуване което винаги е на гърба на потребителите защото те го плащат при всяка една покупка.

Ама освен български превозвачи има и транзитни товари - тях няма да ги плащаме ние. Та стига сте ревали - наистина крайния клиент ще плати, но е просто ЗАДЪЛЖИТЕЛНО за държава с нашето местоположение да имаме ВИСОКИ такси. Защото покрай това, че ние ще плащаме повече ще съберем и някой лев. Проблемът е след това какво ще се прави с парите - коя точно мутра ще ги усвои чрез измами под формата на макети за пътища и ремонти.

Абе откъде си измисляте тези числа?! Какво е това 1 лев на километър, добре ли сте?!

То това е идеята - да се намалят грозните камиони. Само рушат пътищата, замърсяват околната среда и са не ефективни. Ако всеки ден го правиш - ставаш абонат на БДЖ и в Петрич само твариш и разтварваш. Сеге на теб ти е евтино, ние плащаме данъци да оправят пътя след твоя камион, плащаме загубите на БДЖ и на вси§кото отгоре камионът се мота и пречи на останалите участници в движението. 50лв на курс 30 дена в месеца е 1500 лв - ако бизнесът ти не може да си позволи такъв разход, що за бизнес е това и кому е нужно такъв не ефективен бизнес да съществува? Хващаш се на работа в нокоя свястна фирма и ще изкарваш повече отколкото сега

Превозвачите и търговците само това чакат-да вдигат цени.А че само една четвърт от пътищата ще бъдат с тол такси -те ще ги таксуват за всички.И после пак потребителя ще реве.

То това е идеята - да се намалят грозните камиони. Само рушат пътищата, замърсяват околната среда и са не ефективни. Ако всеки ден го правиш - ставаш абонат на БДЖ и в Петрич само твариш и разтварваш. Сеге на теб ти е евтино, ние плащаме данъци да оправят пътя след твоя камион, плащаме загубите на БДЖ и на вси§кото отгоре камионът се мота и пречи на останалите участници в движението. 50лв на курс 30 дена в месеца е 1500 лв - ако бизнесът ти не може да си позволи такъв разход, що за бизнес е това и кому е нужно такъв не ефективен бизнес да съществува? Хващаш се на работа в нокоя свястна фирма и ще изкарваш повече отколкото сега

То това е тактиката на боковото правителство - първо казват една надута цена, после тиквун се намесва сваля цената уж за да угоди на народа

Е той мъжът Ви по 1 табло ли носи в тези 7 тона? Или може би камионът който превозва мляко, или хляб или салам, вози по 1 брой салам... че да се вдигнат с повече от 1-2 стотинки. Или доматите, по една касетка в каммион и тол такса 50 лева.....нали цялата цена на винетката се разпределя върху целия товар и транспорта. Само си намирате извинение се вдигат цените. обяснете ми как, ще се вдигнат цените с 20-30 % от тол такси......

Ако беше прочел че става въпрос за превозно средство над 3-5 тона нямаше да пишеш глупости.

толкова години същите проваляха въвеждането на системата само за да трупат печалби. сега пак се опитват да извиват ръце. като трябва да си купят поредната нова лимузина или джип не се пазарят но за заплати и такси вой до небесата

Ами, защо смяташ обратния курс от София до Петрич. Транспорта функционира, като постоянно превозните средства са пълни, при всички курсове. А превозвачите често отказват, курсове на по ниска цена защото нямали "далавера", логистиката не е просто да си купиш камиона и давай да возим. Като не ти е изгодно, се намира товар на обратно на по ниска цена или дори без печалба, само за да е пълен. Ама то нали трябва да се работи....

А, ако ви кажат колко струва годишно подръжката на тази система барабар с коли и персонал....... направо ще си хвърлите капите и бегом към онзи терминал.

ТАЗИ КАША Я ЗАБЪРКА БОКО ТИКВАТ ЗАЩОТО ТОЙ СИ ИГРАЕЕ С ВСИЧКИ НАС КАТО С ПЕШКИ И СЕГА ПАК ТРЯБВА ДА СЕ ОБЪРНЕМ КЪМ БОКО ТИКВАТА ЗА ДА ГО ОПРАВИ. ТОВА СЕ ПРАВИ НЕ ОТ БОКО ТИКВАТА. А КАКТО ГО ПРАВЯТ НОРМАЛНИТЕ ДЪРЖАВИ ЧРЕЗ КУЛТУРНО ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ ПРЕДИ ДА СЕ ПОХАРЧАТ ОГРОМНИ СРЕДСТВА И В СРЕДА НА ДИСКУСИЯ СЕ НАМИРА НАЙ-ДОБРОТО РЕШЕНИЕ.

Голямата лъжа започва с това: "От гледна точка на транспортните и спедиторските фирми, проблемът изглежда по следния начин: вместо 103 млн. лв. от винетки през 2018 г., МРРБ възнамерява да събира по 1 163 млн. лв. от 2019 г." Тези пари ще дойдат на 90% от турските ТИР-ове, които досега, над 30 години преминаваха безплатно или за жълти стотинки през България. Докато "превозвачите" се чудят Бентли или Ферари да си купят, хич да не ми дрънкат такива простотии!

Ако в любимата ти Русия, напишеш подобен коментар за управляващите, познай какво ще стане...

..абе...?! - Не можеш да смяташ. Не 5000, а 500 лв

Що мрънкат бе? От София до Бургас са 400 км. По 0,8 лв на км са 320 лева. Един тир вози 20 и кусур тона стока. Значи всъщност оскъпяването ще е с 1-2 стотинки на килограм стока. Това ли е зора? От тук ли ще дойде голямото поскъпване?

Идеята е,че фирма 'Х' сега превозва даден товар за 100лв , друг е въпросът,колко е товарът 50,60,100 касетки,след въвеждане на тези такси говорим ,че същата фирма се обажда на продавач/производител и казва увеличаваме тарифата на 130 лв,да за въпросните касетки сумата ще е нищожна,но реално това са 30% увеличение и едва ли стоките ще се вдигнат само с една две стотинки.

Всички много пищят че трябва да се направи нещо хубаво ама като тръгне да се прави и пак пищят и искат да се побългари за да е в техен интерес. Ей ама сме гомели хаймани. Дайъте всичко да е по закона ама ако засегне да го побългарим! Дебилна история!

"Бизнесът поиска германска тол система, но побългарена" Па ше вържат с тел и канап нещо,щом ще е побългарено}:-)))

Сега ли разбрахте че 8000км. от пътищата са в лошо състояние ? Вече 12 години какво правите с нашите пари от винетки? може би си купувате евтини апартаменти или си правите безплатни къщи за "гости"!

Ами бизнесът на следващите избори да гласуват за ново управление, от народа и за народа и измислените тол такси ще паднат, и въобще няма да се стига до такива протести.

Саше, точно тия грозните камиони носят всичко , което ти си купуваш от магазина ....И храната ли ти е грозна?

Първо да изравнят заплатите с германските. После цените с германските. И тогава да искат други взаимствания. 1 тир кара хиляди изделия. Като се оскъпи с 200 лева, с колко ще се оскъпи едно изделие? 3 стотинки? Или 5? А търгашите от сега за проценти скок в цената говорят. Алооо, доматите не ги папаме с колците, търгашковци.

ако трябва да бъдем честни, .... Предлагат за база на тол таксите да се приеме германската система, но съобразена с БВП на България, който е 5,5 пъти по-малък от този на Германия. ако го направят на база километър пътища спрямо БВП на 2 те страни, много ще съм хепи. Крайно време е да се регулира движението на стоки и да спрат да се движат празни тирове и бусове. всеки втори с книжка стана превозвач.

8000 км. в лошо състояние! Къде отиват всичките пари от винетки и такси, някой може ли да разясни! Пак ли за тлъстите заплати и бонуси на софйиските чиновници?!