Това каза областният управител на Бургас Вълчо Чолаков пред "Фокус".

Той обясни, че поради липса на средства, Областна администрация- Бургас е направила организация за това да се почистват най-нуждаещите се места в областта. Дейността ще започне от 1 юни.

Терените са изготвени по списък. Затворниците, изтърпяващи присъди при най-лекия режим, ще бъдат придружавани от съответния ръководител, от представител на съответната община, на Областна администрация и специалист. Те ще се извозват чрез ОП „Бургасбус” или други превозвачи до съответните места за почистване.

„По закон Областна администрация е длъжна да финансира и да следи поддръжката на речните корита, язовири, дерета и т.н., въпреки малките средства, с които разполагаме, решихме да направим тази организация, която е възможно най-евтиният вариант за почистване”, каза още Чолаков.

Той обаче подчерта, че това не означава, че спира да иска и да очаква финансиране за по-мащабни превантивни дейности.

"Мисля, че мерките, които вече сме предприели, ще окажат своето добро въздействие и при последващи валежи ще дадат добри резултати", подчерта областният управител

Той допълни, че се наблюдават строго и много по-често нивата на язовирите, които имат и тези които нямат стопани.

Правят се внезапни проверки, а не както до сега само два пъти в годината на потенциално опасни язовири”, каза областният управител.

Той подчерта, че не са достатъчни средствата за почистването на речните корита в областта.

Активизирани свлачища

Вследствие на валежите се активизира свлачище в района на в участъка Малко Търново-ГКПП Малко Търново през тази година. За него вече са отпуснати средства в размер на 300 хил. лв.и се работи по него.

Има и срутище, което е напътя Айтос-Провадия. От ОПУ-Бургас са поискали пари от Междуведомствената комисия за бедствия и аварии, като до момента нямат отговор на искането.

Чолаков допълни, че няма средства и за укрепване на опасните участъци от срутвания. Той припомни, че през месеците май-юни 2014 г. е имало силни валежи в областта, като най-засегнатите общини бяха Бургас, Сунгурларе, Созопол, през юли - Приморско, Царево, Созопол,Средец и Малко Търново, септември – Бургас, Созопол, Приморско, Царево, Малко Търново, Камено.

„Особено през юли миналата година имаше количества на валежите около 180-200л./кв.м. за по-малко от 24 часа, което е около 30% от средногодишната норма”, каза още Чолаков.

По думите му, общите суми, които са необходими за възстановяване на щетите, за община Бургас са около 116 мнл. лв., а за цялата област са около 130 млн. лв.

За всички щети веднага са изготвени необходимите документи от страна на общините. Те са изпратени към Областна администрация-Бургас, а от там информацията е препратена към Междуведомствената комисия за бедствия и аварии с искане за финансиране.

Обратна информация не постъпва в Областната администрация за това дали и какви средства е отпуснала комисията за възстановяването на щетите.