БГНЕС
С около година закъснение върви строежът на метрото
С близо година закъснение от японска страна върви строителството на метрото.
Това заяви кметът на София Бойко Борисов, след като посети строежа на метростанцията при стадион "Юнак", съобщи БТА.
Борисов допълни, че е сменена изцяло технологията, по която се изграждат тунелите на подземната железница и вече пръстта не се изкарва с вагонетки, а през нова помпена станция и с помощта на специална емулсия. Сменени са и японските работници с тайвански. Новият екип, който продължава строежа на метрото, е дошъл от Тайван, тъй като съвсем скоро са изграждали местната железница. Надяваме се с тези промени да наваксаме закъснението, заяви кметът и допълни, че от българска страна строежът върви по график.
Метростанцията при стадионa е на пет нива и там ще има възможност да се паркират до 500 коли, каза Борисов. Според него по този начин в бъдеще ще бъде разтоварен от превозни средства центърът на столицата. Подобни паркинги ще има и по другите метростанции в тази посока от центъра през Интерпред, Младост, Дружба, Летище София, съобщи БГНЕС.
Предвижда се тази година да приключат основните конструкции по трасето „Интерпред” – „Младост 1”, следващата година да започнат монтажните и довършителните работи, съобщи Дарик. Успоредно със строителството на метрото в участъка се строи и бул. "А. Сахаров", който след свързването му с бул. "Д. Цанков" ще дублира претоварения бул. "Цариградско шосе". Участъкът от булеварда в жк. "Младост 1" ще бъде пуснат тази есен, а останалата част и разширението на бул. "Д. Цанков" – следващата година.
Метростанцията при стадионa е на пет нива и там ще има възможност да се паркират до 500 коли, каза Борисов. Според него по този начин в бъдеще ще бъде разтоварен от превозни средства центърът на столицата. Подобни паркинги ще има и по другите метростанции в тази посока от центъра през Интерпред, Младост, Дружба, Летище София, съобщи БГНЕС.
Предвижда се тази година да приключат основните конструкции по трасето „Интерпред” – „Младост 1”, следващата година да започнат монтажните и довършителните работи, съобщи Дарик. Успоредно със строителството на метрото в участъка се строи и бул. "А. Сахаров", който след свързването му с бул. "Д. Цанков" ще дублира претоварения бул. "Цариградско шосе". Участъкът от булеварда в жк. "Младост 1" ще бъде пуснат тази есен, а останалата част и разширението на бул. "Д. Цанков" – следващата година.