Стачните комитети се интересуват и от намерението на Столичния общински съвет в момент на обявена стачка да прави предложения за концесиониране на 50% от линиите, обслужвани от гараж Дружба. Те настояват да се спре процедурата по отдаване на линии на градския транспорт на частници, предаде Фокус. Синдикалистите не приемат това, че на концесионерите се плаща повече на километър пробег, отколкото на общинските дружества в Столичен градски транспорт и Столичен електротранспорт. Те се оплакаха, че много често се случва шофьори и ватмани в Градския транспорт да починат по време на работа, заради преумора и тежките условия на труд. От стачния комитет обясниха, че ако това се случи на натоварена пътна артерия като Цариградско шосе например, това би довело до множество жертви. 52 автобусни линии в София ще се обслужват от частници, ако съветниците одобрят на заседанието си във вторник предложението за провеждане на конкурси за привличане на частни оператори. Досега частници обслужваха само 14 автобусни линии, като част от договорите изтекоха. По всички линии частните оператори трябва да осигурят нови коли с удобства за пътниците като ниски платформи за качване и др. Междувременно правителството прие спорната наредба за заплатите, която ще позволи неспирен ръст на заплатите, ако държавните и общински фирми печелят. Това би позволило увеличаване на доходите на ватманите.