Засега проектът съществува само под формата на математически модел. За претворяване му в опитен образец и експеримент в сертифицирана от ЕС лаборатория разработващият екип ще кандидатства пред Европейската комисия. Тя отпуска средства за научни изследвания за всички страни от ЕС в размер на 7 млрд. евро годишно по т.нар. Седма рамкова програма, съобщи "Дневник". Разработката на системата, наречена "Турбофлекс", е отнела две години. Екипът, който стои зад нея, включва само преподаватели от ИУ - Атанас Сяров, Дочо Дочев, Иглика Узунова, Илия Личев, Койчо Коев и Константин Калинков. На практика проектът представлява система за омекотяване на удара при челен сблъсък на автомобилите. Техническото решение на казуса е вграждането на 12 до 16 миникамери с дебелина 3 мм в предните и задните брони на колите. Всяка камера е изработена от свръхеластичен материал и напълнена с определен вид взривно вещество. При удар със скорост от 100 км/ч и над тази скорост взривното веществото се задейства за хилядна от секундата, а флуидът се разгъва на разстояние 3 м. На практика флуидът поема силата на удара, като по този начин забавя многократно скоростта на автомобила и ускорението при движението му. По този начин броят на жертвите и ранените при катастрофи може да бъде намален с 90 на сто. По думите му внедряването на "Турбофлекс" увеличава теглото на автомобилите с 2 кг., а стойността на манипулацията по поставянето му е около 100 долара.