”Тесла” уволни стотици служители за седмица

Американската компания за луксозни електромобили "Тесла" (Tesla Inc) е уволнила около 400 служители тази седмица.

Обратно в новината

Коментари - ”Тесла” уволни стотици служители за седмица | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Путопроституцията!Давате ли си сметка,че в Русия на Путин няма как да се роди и развие подобен бизнес със производство и продажба на електрически коли?!Не,че няма умни и предприемчиви руснаци,а защото Путин и ,,братвата"му са там на власт! И докато е така само глупава лъжлива пропаганда и все по голямо изоставане ви очаква!

А не теб какво ти пука как било в Русия!И в БГ няма да се развие такъв бизнес, щото Боко ще го прилапа.Мен това ме интересува повече!А в Австралия, дето 90% е добивна промишленост -дали ще се развие подобен бизнес?Айде малко мислете преди да пишете!

Ей сега ще ревна за горкия уволнен американски работник- при всичките му помощи, компенсации, купони, социални и т.н. Ако иска, да се сменим- да дойде да бачка у нас, да го съкратят и да мине после на помощи. Сметам, че нема дълго да издържи и ще преплува океана без пояс, за да си се върне обратно на лошото у дома си.

Защо да не го преплува ?! Не е чул че тук пенсионерите замерят с по сто хил.лв. от терасите , не се е хвърлив в океана ! Дали има пенсионер в Америка да хвърли сто хил . долара от балкона ?!

надали. Ама то и други работи не е имало в Америка, та затова сигурно.

няма защо да ревеш за тях, преназначават ги в други бизнеси на Илон ;)

Всички фенчета на електроавтомобилите тотално игнорират всичките им недостатъци, говорят със злоба срещу ДВГ и примляскват с уста при мисълта колко изгодно и евтино било да зареждат на ток. Фенчета мили, ако електроавтомобилите станат масови, цената на тока няма да е настоящата. И ако се чудите кой ще е прецаканият, нека ви кажа - ще сме прецакани всички. Вие ще сте прецакани, тъй като утопията ви ще е рухнала, а всички останали ще сме прецакани, защото благодарение на вашата глупост цената на тока ще хвръкне в небесата.

Вижте какво става днес с цените на компютърните памети, които хвръкнаха в небесата благодарение на глупаците които всяка година си купуват нови и нови смартфони, за да "мажат". Не ползват и 10% от възможностите на устройството, но кълват като шарани на гола кука и си купуват всяка година нов модел с все повече памет, за да правят все по-важни снимки къде са били на почивка. Е, резултатът е налице - цените на DRAM и flash-паметите се удвои за 1 година. Ето това ще стане и с ел.тока по доволните погледи на енергийните компании.

Наблюдавам как през последните години всички автомобилни компании охотно рекламират и набиват в главите на "мат'риала" колко престижно е да си "еко". Т.е. да ти продават все по-малолитражни и спънати автомобили. Затова пък ги продават на същите или по-високи цени от предишните не-"еко" модели :)

автомобил? Оня ден рекламираха такива. За сравнение толкова са мощни автобусите от тип Икарус и за да съм още по илюстративен танкът Т34 се е движил от двигател с мощност 500 к.с. за 30 тона. За един тон автомобил 100 коня му стигат плюс турборежим в който да се нагнетява горивна смес за ускорение ако си на зор. Всичко останало трябва да плаща яки данъци за всеки излишен кон

Много як монолог:) ОК купуваме новото а не старото защо ? Всичко има годност: процесор,рам, дъно от температурите "изсъхват"и повишават вътрешната си температура а процесите се забавят което води до бъгове в екектрониката. Новите модели са на цените на старите ,ако ги хванеш на промоция а старите модели не подържат нови приложения които за някои са важни. Днес с телефона си изкарах 200лв но съм стигал и до 500лв за 7-8 часа а има и хора които правят пари! Всяка технология се крепи на инвестиция и печалби. Нефта след 20г ще свърши (или по-рано) за това днес се започва с опити на Ел. коли за масовия потребител и когато нефта свърши то тогава на всякаде ще има адекватна мрежа за презареждане за кратко време достатъчно евтини коли и части а най вече по добри батерии и по-голям пробег с едно зареждане ( една тесла модел s минава около 400км) а след 20г ще е 1200км минимум с зареждане за няколко минути. Всичко това няма как да стане ако не се конкурират много фирми и екипи с различно инжинерно мислене. А електричеството е на всякаде в океаните има подводни течения които могат да правят електричество за целия свят, слънчева енергия, вятърна, почват и опити със студен синтез. Другия вариант е ако кажем и така сме си добре и си спрем развитието, то един ден ще се озовем обратно на коня и в пещерата. Това че ще дишаме сероводород на кой му дреме давай радиоактивната вода от чешмата и ракията а на кой му пука че имаш хриле.

Искате да кажете, че за 1 година електрониката се скапва и затова трябва всяка година да се купува нов смартфон? :))) А пък запасите от нефт в наличните залежи не са за 20 години, а са за 200 години според официалните данни. Откъде го извадихте това число 20? А пък шистовият нефт изобщо не е включен в никакви сметки. Когато някой достигне зареждане на батерия за 1200 км за няколко минути, елате и ми се обадете :))) Апропо, щом разбирате толкова добре смисъла на живота, бихте ли споделили как изкарвате пари с телефона си? Печелите на "глобалните финансови пазари" ли? Ако е така, то никога ли не губите? А има ли някаква полза за човечеството от тази Ви дейност?

Телефоните имат фабрична гаранция от 2г и не е нужно да се сменяват ако ти върши работа и работи добре, но това е нещо индивидуално аз го ползвам за работа и бях с айфон 5s няколко години скоро си купих айфон 6s при положение че беше на сходна цена с айфон 7s но 7s не ми хареса. Изкарвам си пари като куриер и такси за юбер и други компании( мисля че съм полезен на хората) но телефона ми е постоянно на зарядно и след шестия месец започва да загрява батерията, дори да се смени батерията телефона пак започва да създава проблеми след време. Относно петрола - Световните данни за количеството на петрол се манипулират с цел масовата паника и световния ред. Ако кажат че петрола е на свършване ще започне масова психоза, презапасяване и войни. Това е преход от вид предвижване в алтернатива безболезнен и технологичен. Батерийте се развиват както всичко друго но трябват пари за изследване и заплати и т.н а няма от къде да дойдат ако не се започне производство което да се продава и осъвършенства с времето. В момента тесла модел s можеш да я заредиш за 10 минути и да изминеш 300 км защо си мислиш че в бъдеще няма да е същото все едно зареждаш с бензин за няколко минути и караш?

Бързото зареждане на батериИ драстично намалява продължителността на живота им. При щадящо използване батериИте имат живот от 500 до 1000 цикъла на зареждане/разреждане. Бързото зареждане го сваля до 200. Така ви прецакаха и преди години с мобилните телефони, предлагащи бързо зареждане. Навремето старите мобилни телефони предлагаха зареждане за няколко часа (и батериите им издържаха 4-5 години - казвам го от личен опит). След въвеждането на бързото зареждане животът им намаля на 1-2 години. Що се отнася до нефта - не ми се слушат конспиративни теории за наличие на конспирации. Факт е, че се откриват нови и нови източници на нефт, а цените падат. Това е истината, всичко останало са истории на кръчмарски великани, разбиращи много от геополитика. П.П. Колата ми е на 13 години (купена нова), компютрите ми са на 5 и ще ги ползвам поне още 5, мобилният ми телефон е на 10, тенис-ракетите ми доскоро бяха на 15 години (смених ги тази година). Имам предостатъчно пари, за да подменя всичко това с най-ново, но няма никаква причина да го правя.

Истината е, че успяха да зомбират болшинството от хората, превръщайки ги в добри консуматори, научени колко хубаво е да работят, за купуват постоянно ненужни вещи. А с несменяемите батерии на скъпите смартфони съвсем ви прецакаха. Така всяка година си купувате нов, без да се замисляте защо реално е нужно това. Тъжно е, ако не го осъзнавате. Абслютни басни са това, че електрониката се скапва от топлината, генерирана при нормална употреба. За да се скапе, трябва седмици наред да работи на температури над 70-80-90 градуса. Никоя потребителска техника не работи в такъв режим на натоварване. Абсолютна неистина е това, че електрониката започвала да работи по-бавно след някоя и друга година. Аз работя в този бранш :)

Това е пряко следствие от разработената от пернишки майстор газова уредба за автомобили 'тесла"

Йощ една пирамида ще рухне....

На т'слата - дръжката!

На тоя палячо фирмата му има оборот 80 пъти по-малък от Дженерал Моторс, а пазарната капитализация му е същата. Това ако не е балон, не знам кое е! Загубата му е по 1 милиард долара на година, а малоумните инвеститори наливат пари в светлото бъдеще. Батериите струват към момента по 190 $/kWh, това е най-ниската цена към момента. Сметнете си сами батерия от 100 kWh колко струва, и тези пари ще ги давате на всеки 5 години, ако изобщо батериите изкарат до тогава с това бързо зареждане. Докато цените на батериите не паднат поне 10 пъти, електромобилите нямат бъдеще. Когато измислят евтини батерии с висок капацитет ще говорим пак. P.S. Да му мислят тези, които ще купуват електромобилите втора ръка. Прибавете към сметката цената на новите батерии. Желая Ви успех с покупките.

Това е като покупката на SSD на старо :) Учудващо е, но има мераклии да си купят SSD на старо на цена 2/3 от цената на нов по-добър модел. Глупаците няма да свършат никога.

бъдещето е на електромобилите и в развитите страни вече го знаят. но бг всезнаещите гномове, тролове, леприкони, орки и т.п., които карат най-старите евро бангии в света (ако изобщо знаят да карат), дават акъл, колко зле били теслсите, разбираш ли. смешковци!

На тоя палячо всичките му компании са на загуба!

Теслата е Тесла !

Който е чел книгата за Мъск от Ашли Ванс знае за какво става въпрос.Мъск е изключителен предприемач,луд работохолик.Казват,че е по-амбициозен от Джобс и Гейтс взети заедно.Лошото е,че е също толкова безкрупулен(да не дава Господ да работиш за него)!С 2 думи в момента има леки затруднения но ако някой си мисли,че това е някакъв генерален проблем за електрическите коли ще остане разочарован.Бъдещето е на ел. двигатели!

Нищо няма да излезе от електрическите коли, докато не се направи контактна мрежа над пътищата и не започнат да се правят индивидуални тролейни коли. Това е единственото решение.

До: Горд Европедал Надявам се скоро да си покажеш муцунката от пещерата в която си се наврял и да видиш, че света се развива. Тролейте едно време когато си бил в столицата като гост за един ден вече са се запътили към музея а с тях може и ти да отидеш там, а и там поне ще се чувстваш като в пещерата си

Дрън-дрън. С примитивни технологии за генериране на електрически ток, електроавтомобилите имат нулево бъдеще като алтернатива на колите с ДВГ.

Уволнили са "съдружници"? Преводачът нещо се е изпуснал... Съдружник (partner) НЕ МОЖЕ да бъде уволнен, защото той е ИНВЕСТИТОР, т.е. човек, който НЕ РАБОТИ за фирмата, а дава капитал. Тук вероятно става дума за "Associate", което е нещо съвсем различно - това е позиция в някои фирмени йерархии. Иначе, по повод новината - добре дошли в капитализма. Когато една фирма има проблеми, то съкращаването на персонала е най-нормалната реакция. Бъдете сигурни, обаче, че всички уволнени, включително и "анономния" източник, са си получили компенсационния пакет. Затова и източникът иска да е анонимен - щото юристите на "Тесла" ще му стъжнат животеца за оповестяване на конфиденциална информация.

Проблемът не е и винаги не е бил в електромобилите, а в батериите. И ще си остане там.

Това е предвестник ,че надутия балон с електрическите автомобили от разни "зелени" грантаджии се пука ! Сметката е много ясна....Цената на един електрически автомобил е твърде висока и не може да се покрие дори с получените икономии от зареждането с електричество ! Второ батериите са твърде скъпи ,не издържат даваната им гаранция за пробег ,или 5 години и струват около 5 хиляди долара по-евтините... да не говорим ,че има проблем с рециклирането им ! Трето . Ако от утре всички автомобили тръгнат на ток ,ще са необходими още 70% от сега произвежданата електроенергия и тази енергия в момента не може да бъде произведена от друго освен от въглища ,което ще доведе до екологическа катастрофа ! Това истината за детските мечти на разни "еколози "по света !

Уволненията означават, че Мъск не може да издържа хора, които не му носят увеличен оборот.

"Ако Мънск сака, ама не му се получава с скъпарските трошливи електрически тесли дето се пробва да ги произвежда, ДА пита БАН-аджиите. През 70-те на един Москвак 408 наште му турнали електродвигател и си изпердашили до морето и обратно към София с едно зареждане и без дефекти има нема 750 км. Ако тогава наште " по прости български учени в сравнение с американ сцайантист" от БАН са имали държавни субсидии колкото Мънск за Тесла ( около 20 млрд $ държавна пара за Теслата и Мънск- инфо от нета), не електромобил, а космически кораб с електродвигател са щели да направят."

>

Нормално поведение на Мъск. Това не е за пръв път да уволнява ръководни кадри по телефона или по мейл. Включително в автобиографията му има случаи да уволнява най-близките си хора без конкретна причина.

Ще има ли Базов доход за уволнените? или Мъск, само си чеше езика между финансовите блъфове

Явно ги заменят с роботи...

може и дронове...

"Теслата изглежда са в перманентен фалит, ако не са държавните субсидии ( досега около 25 млрд. $- по груби сметки от инфо в нета). Тоест пазарен принцип немъ- дотиране яко от дръжавата за най- свободния хамерикански пазър. Дори и хилядите ПР статии за " уникалните технологии на Теслата( едно е Тесла- физикът, друго е компанията за автомобили на батерии и държавни субсидии Теслата), не могат да спрат фалита на компанията в средносрочен план. Да видим колко милиарда ще налее корпоративното правителство в Теслата тази година, за да докаже ефикасността на несубсидирания свободен пазар на американски батериални бракми."

в една кола в коиято нияме бутала , сегменти а един прост електромотор да искаш 70000$ е грехота ... да им се серем на технологиите ...

Все пак има и акумулатор, който да издържа дълго.

Дълго, дълго, колко да е дълго.

Е тя цената е заради батериите и заради завода за батерии. 5500 броя батерии 2170 която много не се различава от тези в лаптопите 18650. Тия на тесла били с по тънки слоеве и навити правят повече обороти на слой. По този начин се вдига капацитета с 1/3.

има нещо вярно но цените сравнително падат.скоро ще видим и кола на нивото на модел3 с цена под 20000€ а това си е доста изгодно

Саботаж на руснаците и ОПЕК, защото ги е страх от наводняване на пазара с електромобили.

Всички знаем , че тесла е губеща фирма с остаряла технология, не е като Русмашладаколхоз.

ли си си изсмуквате? Мнооого голяма новина....

балона се надува и след известно време прави "пук!"

Всеки брокер-стажант знае че Тесла са фалирали, що за новина!?

Фалирал ти е мозъка и то безвъзвратно!

Има нещо гнило в САЩ

не нещо...

Всичко е нормално. Тесла никога не е имала печалба, тя прави само загуби, но инвеститорите купуват акции и вкарват пари. Щом някой дава пари и не се интересува от печалбите, що да не правят коли?

Ко рьече??? Тесла правят коли ли???? Епъ но тогава ромите от Красна с яйките требе да са най- гоуемите производители на еко- коли!!!! Щот колите им не отделят СО2 и пасат екологична трева.