След 4-часовото закъснение пътниците се опитаха да потърсят правата си, но се оказа, че БДЖ изплаща обезщетения за неизминато разстояние, но не и за закъснение. След пристигането си хората се наредиха на гишето за информация, откъдето отказаха да им върнат билетите, предаде Дарик радио.

По-късно стана ясно, че могат да потърсят правата си при централното управление на гарата. Хората се заканиха, че ако БДЖ не им възстанови парите, ще заведат дела срещу държавните железници. Въпреки че има европейски регламент да се възстановяват средствата и за забавяне на влака, пасажерите у нас не могат да потърсят правата си, тъй като страната ни била в гратисен период. 

Влакът тръгнал навреме, но след Твърдица спрял на завой и започнал да се накланя. Композицията престояла там два часа, след което била върната на гара Твърдица, където стояла още два часа. През цялото това време никой от служителите не обяснил на пътниците какво се случва, разказа пред Дарик един от пътниците.

„Във влака нямаше вагон-ресторант, хората нямаха храна и вода и никой от служителите не каза какво точно се случва”, обясниха още пътниците. По думите им във влака не е имало свободни места, в него са пътували деца, които се връщали от лагер, както и много бебета.

Ден по-рано БНТ разказа за друга подобна драма с влака от Варна за София, в който имало дублирани резервации. Хората недоумяват защо билетите са с 25% по-скъпи, а условията са като в концлагер.
"Във Варна беше пълно, а на другите гари изобщо не знам как хората са се качили. Беше препълнено. Имаше хора по всички пътеки, коридори, хора насядали по земята, по облегалките", коментираха други пътници пред телевизията.
От държавните железници отрекоха да е имало повече от 5 дублирани билета в този влак. Ситуацията оправдаха с финансовата криза и липсата на електронна система за контрол на прдварително закупените билети и платени резервации.

Пак през почивните дни недоволни пътници спряха принудително бързия влак София-Горна Оряховица.