Към тази дата дружеството извърши извънреден отчет на общите топломери във всички абонатни станции и фактурира отчетената енергия по старата цена - 64,52 лева за мегаватчас без ДДС.

Компанията извърши втори отчет на общите топломери към 00.00 часа на 1 май 2017 г. и консумираната енергия през периода 7-30 април е фактурирана по новата цена - 79, 20 лева за мегаватчас без ДДС.

Предвид издаването на две последователни фактури, клиентите, които не са успели да платят първата фактура / за периода 1-6 април/ имат отбелязана тази сума като просрочие във втората фактура /за периода 7-30 април/, съобщиха от "Топлофикация София. 

Върху прогнозните месечни сметки не се начислява лихва за забавяне. Клиентите, които са на реален месечен отчет имат срок за безлихвено плащане и на двете фактури до 30 май.

Според данните на Изчислителния център на “Топлофикация София” потреблението на топлинна енергия в столицата през април 2017 г. е било по -високо в сравнение със същия месец на предходната година, заради по-студеното време и по-късното приключване на отоплителния сезон. Поради необичайното застудяване в средата на месеца се наложи повторно включване на отоплението в София.

Столичани са консумирали през април 2017 г. 206 732 МВтч, докато през същия месец на предходната година потреблението е било 123 981 МВтч. По информация на НИМХ към БАН средномесечната температура през април 2017 г. е + 10,8 С ̊. / за сравнение през април 2016 г. средно месечната температура е била + 14 С ̊./

Априлските сметки за парно и топла вода са на разположение на столичани на Интернет страницата на дружеството – www.toplo.bg и в центровете за обслужване на клиенти. Потребителите имат възможност да направят проверка в интернет като за тази цел от 1 юни 2017 г. ще могат да използват единствено код на платеца.

Кодът на платеца е посочен във всички месечни съобщения заедно с абонатния номер, като сега допълнително е маркиран, за да е ясно видим за клиентите. Припомняме, че кодът на платеца беше въведен през 2016 г. с цел подобряване обслужването на клиентите и надеждна защита на данните в техните сметки.

Абонатните номера, които се изписват в съобщенията, се отнасят за съответните имоти, като се получават още при присъединяването на сградата към топлопреносната мрежа и въвеждането на данните в информационната система на дружеството.

С въвеждането на „код на платец” клиентите имат възможност да следят и заплащат само собствените си задължения. Така, ако в едно жилище са се сменили няколко собственика или наематели, абонатният номер на имота се запазва без промяна, но всеки клиент има собствен код и съответно заплаща дължимите суми за топлинна енергия за периода, в който е живял в апартамента.

Във връзка с кампанията за отчитане на уредите за дялово разпределение и изготвянето на изравнителните сметки за периода 1 май 2016 г. – 30 април 2017 г. „Топлофикация София” ЕАД отново призовава клиентите си да осигурят достъп до всички жилища, включително в апартаментите, в които отоплителните тела не се използват или са свалени. Проверката и отчетът на всички уреди и на водомерите за топла вода ще даде възможност на топлинните счетоводители да изготвят бързо и коректно изравнителните сметки и да не се налага те да бъдат преработвани поради по-късни отчети в отделни жилища.

Клиентите имат право на две дати за безплатен отчет на уредите от топлинните счетоводители. Посещението на едната от тези дати задължително трябва да бъде в извънработно време. Ако нямат възможност да осигурят достъп до жилището в тези дати, хората могат да се свържат с топлинния си счетоводител и да заявят дата за индивидуален отчет, която обаче се заплаща според ценоразписа на съответната фирма.

Потребителите трябва да знаят, че отчитането на всеки един апартамент в сградата оказва влияние върху изравнителните сметки на останалите. Съответно, при допълнително отчитане всички в рамките на етажната собственост получават коригирани изравнителни сметки.