При катастрофата загинаха всичките 50 души на борда - 44 пътници и 6-членен екипаж.

Самолетът е бил въведен в експлоатация през 1990 г. от вече несъществуващата френска компания Euralair Horizons, предаде АФП, цитирана от "Фокус".

След това експлоатацията му е поета от „Ер Франс”, „Уганда еърлайнс”, а по-късно от бразилската „Рио Сул”, румънската компания „Блу еър” и българската „България Ер”. От 2008 г. машината е собственост на руската компания.

Вижте снимки от катастрофата>>

През декември 2001 г., когато е бил собственост на бразилската "Рио сул", специализирана в регионални полети, самолетът е претърпял сериозен инцидент при кацане без жертви и пострадали.

Сред жертвите на катастрофата в Казан е Ирек Миниханов, синът на президента на Татарстан Рустам Миниханов. Загинали са две чужденки - британка и украинка, предаде ИТАР-ТАСС, като цитира Ирина Росиус, говорител на Министерството на извънредните ситуации.

Самоличността на повечето жертви се предвижда да бъде установена въз основа на проби от ДНК, защото телата са обгорели. Разпознаването на телата може да трае няколко седмици, тъй като след силната експлозия са раздробени, ще трябва освен това да бъде взет генетичен материал от роднини на покойните, каза пред журналисти Александър Полтинин от регионалното транспортно следствено управление.

Откриха черните кутии

Спасителите и следователите са открили бордовите записващи устройства на разбилия се самолет, които са в кратер, образуван при експлозията. Черните кутии обаче имат значителни повреди и са изпратени за експертиза в Москва.

"Парчетата от самолета и останките на загиналите са разхвърляни в радиус 500 метра от местопроизшествието", посочи пред журналисти Владимир Степанов, зам.-министър на извънредните ситуации на Русия, цитиран от БТА.

Две са най-вероятните причини за катастрофата - пилотска грешка или техническа неизправност. Все още не е ясно защо екипажът не е могъл да приземи самолета още от първия път и е трябвало да предприеме маневра за незабавно набиране на височина. Именно в този момент, според очевидци, самолетът е паднал от малка височина, почти вертикално и избухнал в пламъци.

Преди катастрофата вчера самолетът е извършил няколко полета- от Казан до Ереван и обратно, а след това до Москва, предаде БНР. Двамата пилоти са били със солиден стаж във въздуха - по над 20 години, но предимно във военната авиация.

Следствието вече е иззело цялата документация на авиокомпания "Татарстан", описваща техническото състояние на самолета и подготовката на пилотите.

По молба на Междудържавния авиационен комитет авиостроителната корпорация "Боинг" ще съдейства в установяването на причините за катастрофата. Група експерти ще изпрати в помощ на разследващите и Националният съвет на САЩ по сигурността на транспорта.