"Лукойл авиейшън" е отговорникът, който трябва да бъде намерен, за щастие в момента нямаме такава ситуация, каза Трайков, цитиран от БГНЕС.
На въпрос защо се стигна до такава ситуация, при която има само един доставчик на авиогорива за страната, Трайков отговори, че са го допуснали може би тези, които са сключили договора с "Лукойл авиейшън" или тези, които не са спазвали закона.

"Правителството е тук, за да съблюдава спазването на правилата. Въпреки че отговорността не е наша, свидетели сте, че направихме всичко възможно, за да е сигурно, че има керосин от държавния резерв.
На практика помагаме на "Лукойл авиейшън". Тя е отделна компания, те имат изключителен договор с всички летища. Така че летищата имат пълно основание да си търсят правата от тях", подчерта Трайков и добави, че днес работната група има среща, за да обсъди ситуацията с горивата.

Хипотеза да не достигне гориво няма, ако има – ще се стигне до виновника, подчерта Трайков.

"Отговорността е на тези, които имат договори и трябва да ги спазват. Това е тест дали в България се спазват законите, тест дали сме в държава с пазарна икономика. Ако не издържим някой от тези два теста, тогава нацията ни има голям проблем", категоричен бе Трайчо Трайков.

Компанията "Лукойл Ейвиейшън България" ЕООД няма ексклузивни договори с летищата, пише в съобщение на "Лукойл България", разпространено по-късно. Във всеки договор е уговорена клауза за равнопоставеност на доставчиците.

"Потреблението на авиационно гориво през август се очаква да бъде равнозначно на това през юли, т.е. най-голямо за цялата година. Не споделяме оптимистичната прогноза, че страната разполага с достатъчно запаси от авиационно гориво, които да гарантират нормалното функциониране на летищата", се казва с съобщението.

"На 30 юли 2011 г. получихме уведомление за разблокиране на 1397 тона от задължителните запаси на „Лукойл Нефтохим Бургас”. Тези запаси купихме и бяха експедирани към летищата по предназначение. Независимо от така предприетите мерки, отчитаме, че ситуацията остава сложна, защото тези количества могат да задоволят.

След разговори между ръководствата на БДЖ и "Лукойл България" се стигна до споразумение да се възстановят регулярните доставки на гориво за нуждите на железницата, съобщиха от дружеството междувременно.
Очаква се в най-кратък срок да се намери решение за изплащането на задълженията на БДЖ в размер на 2,5 милиона лева към фирмата доставчик.