По думите му скоростният път ще бъде обект на публично-частно партньорство, предаде БТА.

"Това е най-сигурният начин да го направим, тъй като по него има достатъчно трафик, както и заявен интерес от Катар. Вярваме, че и Китай също ще се включи в процедурата", посочи президентът и очерта етапите, през които ще премине осъществяването на проекта.

По думите му първо трябва да се направи оценка на трафика и на проекта. Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) вече е започнало работата. Плевнелиев съобщи, че до две седмици Министерският съвет ще отпусне два милиона лева на МРРБ, за да може да се направи тази оценка на световно ниво, като ще се ползват опитни компании. Това ще отнеме шест месеца, като паралелно ще има работа и по идейния проект на трасето и за това ще са нужни от шест до осем месеца.

"Към края на годината се планира мое посещение в Катар. Надявам се на най-високо ниво тогава да си стиснем ръцете за техния стратегически интерес към този проект. Очаква се мое посещение и в Китай", обясни президентът.
 
Третият етап е свързан със започването на подготовката на тръжната процедура, което ще отнеме 3-4 месеца. Плевнелиев изрази надежда, че през пролетта на следващата година би могла да започне и тръжната процедура за избор на партньор на България за строителство и експлоатация на концесия чрез публично-частно партньорство по цялата отсечка от Русе до Свиленград.

"Самото строителство за тази стратегическа за България инфраструктурна връзка ще отнеме поне 2,5 години. Отделно, за строителното разрешение ще е нужна поне година", допълни президентът.
 
През миналия септември на среща в Ню Йорк на държавния глава с емира Хамад бин Халифа Ал-Тани, стана ясно, че Катар проявява интерес към изграждане на скоростния път Свиленград-Русе. Турция обаче се отказа от проекта за пътя, тъй като не виждала изгоди.

Изолацията води до бедност, затова е важно да се строят магистрали, газови връзки, мостове, каза вчера президентът при откриването на осмата Годишна национална конференция „Стратегическа инфраструктура България 2013“. Той посочи, че пътната инфраструктура на Северна България ще е тотален приоритет за следващия програмен период.
"В проекта за Русе-Свиленград има възможност да бъдат включени като обекти и тунелът под Шипка, както и вторият дублиращ мост над река Дунав при Русе", каза още президентът.

Вече са основани и две общи българо-катарски компании за сътрудничество в инфраструктурни проекти, в които участва катарската "Редко интернешънъл",  изтъкна на форума изпълнителният директор на "ГБС" Андрей Цеков.
"Пътят между Русе и Свиленград е от изключително значение за катарската страна. За тях това е стратегическа, а не толкова икономическа инвестиция. Катарската компания е готова да вложи в проекта 1,3 млрд. евро", посочи той.
По думите му в ръцете на държавата е да изтъргува успешно този проект като надеждите на бизнеса са свързани с гарантирано участие за българските компании в програмата "Катар 2030". Тя предвижда 140 млрд. долара инвестиции в инфраструктура от страна на емирството, като страната ни има шанс да се пребори за включване на родни строителни компании и в доставките на оборудване, обясни Цеков, цитиран от "Стандарт".