Според измененията, внесени от Министерски съвет, МВР и Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ да обменят технически данни за регистрираните превозни средства и за периодичните им прегледи.

В случаите, когато се установи опасна техническа неизправност, агенцията ще уведомява ведомството, за да бъде временно отнета регистрацията на неизправния автомобил. МВР ще има задължението да уведоми собственика.

След отстраняване на опасната техническа неизправност и след като неизправното превозно средство е преминало периодичен технически преглед, агенцията ще уведомява МВР и ползването му ще се разрешава отново. За целта няма да се осъществява нова процедура за неговата регистрация.

За целите на регистрацията на превозните средства ще може да се извършва и обмен на информация с държавите - членки на Европейския съюз.

С други промените от догодина се регламентира и тестовото внедряване на системата eCall. Това е спешно повикване към тел. 112, направено от превозно средство при катастрофа.

Системата подава спешен сигнал при задействане на въздушните възглавници на автомобила и подава автоматичен сигнал за точното време и място на катастрофата. Системата може да бъде задействана и ръчно, като сигналът се пренася чрез мобилните мрежи и може да осъществява звукова връзка между пътниците в превозното средство и най-близкия център за приемане на спешни повиквания.

Засега това ще важи само за новопроизведени автомобили, които вече задължително трябва да имат такава система.