Анулирани бяха сутрешните полети от София за Мюнхен, Франкфурт, Прага и Букурещ. Друг полет от Букурещ към София също бе анулиран. Закъсняват полетите от Бургас, Варна и Истанбул. По-късно бе обявено, че са отменени и полетите на "Олимпик Ер" от и за Атина.

За периода от полунощ до 9 ч. днес в София са кацнали общо 10 самолета по разписанието за предходния ден. Излетели са също толкова, като регистрираните закъснения са под 60 минути и се дължат както на късно кацане от предшестващ полет, така и на отложени слотове поради претовареното въздушно пространство над Европа.

Полетът на Руските авиолинии за Москва-Шереметиево от вчера е изпълнен в 7.28 ч. днес. Полетът на авиокомпанията "Пегасус" от Истанбул е препланиран за изпълнение в 18.45 ч., а излитането от София за Истанбул ще бъде в 20.45 часа.

Летищните власти полагат всички усилия да поддържат съоръженията в експлоатационна готовност, така че разписанието на полетите в последния предпразничен ден да бъде изпълнено без големи отклонения при позволяващи климатични условия, се отбелязва в съобщението на аерогарата, цитирано от БТА.

Междувременно от координационния център на летище Пловдив съобщиха, че аеропортът е затворен от 21 часа снощи заради мъглата, предаде "Фокус".  Хоризонталната видимост в момента е 150 метра. Мъглата там е значително по-гъста от тази на летището в София. За 11.30 часа е планиран бизнес полет от Пловдив за София. Вечерта трябва да излети самолет за Лондон.
Очаква се около обяд метеорологичната обстановка в Пловдив да се подобри.

От вчера гъстата мъгла в района на летище София сериозно затрудни работата му. Десетки полети закъсняха, други бяха анулирани или пренасочвани. Дори правителственият самолет, с който премиерската делегация се завърна от Ливан, също не успя да кацне на Летище София и се приземи на пловдивската аерогара късно следобед.

От Националния институт по метеорология към БАН предупредиха, че и днес на много места в низините и котловините ще има мъгла. В районите с отрицателни температури отново ще има условия за заледявания. Метеоролозите прогнозират, че подобрение на видимостта ще има в часовете около и след обяд.


Летище София е строено малко преди Втората световна война от немски инженери за военни цели. За целта е търсен терен с висока степен на мъгла, за да не може да бъде атакувано от вражески бомбардировачи. За граждански цели е използвано летището в Божурище.
След войната военното летище е преоборудвано в гражданско. Преди 2 години беше пусната нова писта.

*Последна актуализация в 11.15 ч.