Ще се забрани и влизането на превозни средства на самото кръстовище и в отсечки от булевард „Пейо Яворов” и улица „Стоян Михайловски", съобщи БНТ.

През шестте дни работата ще се извършва на три смени, при валежи обаче е възможно забавяне.

Кръстовището вече е изградено на 90% и трябва да бъде завършено до 15 юли, когато ще се пусне движението по новата естакада.

В момента колите минават само по единия локал и ежедневно се образуват огромни задръствания. Предстои да се изгради и другият, а в средата на самото кръстовище трябва да се изкопае и възстанови асфалт. Това е и основната причина да се наложи отново цялостно спиране на движението, каквото имаше и в средата на май за няколко дни.

Изграден е нов велосипеден и пешеходен подлез, отвеждащ към парка, подменени са канализацията и осветлението. Предстои да бъде поставена и шумозаглушителна ограда по протежението на бул. „Пейо Яворов”, която ще пази жилищните блокове в района от високите децибели на колите.

Затвореното кръстовище на Семинарията ще засегне и маршрутите на автобусите в района.

Линия 88
ще стига само до гара „Пионер”. Линия 94 ще се движи от Студентски град по бул. „Г. М. Димитров” и бул. „Драган Цанков” до центъра. Линия 102 пък ще прави огромна обиколка от „Дианабад” по „Г. М. Димитров”, „Драган Цанков”, „Евлоги Георгиев”, „Черни връх” и оттам по маршрута си към „Овча купел”. Рейс 120 ще обикаля през Орлов мост и НДК към „Черни връх” и Зоопарка.

Алтернатива за шофьорите
са булевардите „Черни връх” и „Драган Цанков”. Остава и вариантът колите да минават обходния маршрут през Зоологическата градина. Другият обходен път е бул. „Цариградско шосе”, който се ремонтира в частта си от надлеза на 4-ти километър до разклона за летището.

След пускането на естакадата на Семинарията колите ще се движат само за две минути по ключовото кръстовище, обещават от Столична община. Вредните емисии пък ще намалеят почти наполовина, както и фините прахови частици.
Новата естакада ще струва на кметството около 13 млн. лева.