Това са част от свидетелските показания на вече бившия шофьор във фирмата Иван Гочев пред Бургаския окръжен съд. Той е карал около месец автобуса, предаде "Фокус".

При инцидента 8 души бяха убити на място, а 10 бяха ранени. Автобусът, пътуващ по линията София-Бургас, се преобърна в движение и се самозапали. 50 дни по-късно в пловдивска болница почина и деветата жертва на катастрофата - 46-годишната Албена Самуилова.

Обвиняеми са собственикът на "Ентуртранс" Ениз Ченгел, шефът на транспортния отдел по време на инцидента - Николай Точев, и шофьорът на автобуса Светослав Димитров.

Гочев, който е работил във фирмата около три месеца, разказа още, че всички автобуси на фирмата са били в ужасно състояние. "Бяхме убийци на пътя", призна шофьорът. По думите му, преди трагедията на 15 юни, същият автобус е бил каран с повредена щанга и са направени около 30 курса. В гаража обаче не могли да го ремонтират, а Николай Точев разпоредил рейсът да вози пътници, въпреки повредата.

Магистратите изслушаха петорната автотехническа експертиза, според която катастрофата е можело да бъде предотвратена. Тя бе представена от професор Станимир Карапетков, който заяви, че основната техническа причина за катастрофата е разрушаването на опората на напречната силова щанга между предния мост и шасито на рейса, след което той е станал неуправляем.

Експертите, направили тройна металографска експертиза, пък казаха, че изследвана от тях конзола на автобуса не е била в техническо изправно състояние, поради дългата експлоатация, недобри заварки, изтъняване и умора на метала и е било нужно само някакво усилие, за да се счупи.