Това заяви пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, цитиран от БТА.

С това те изложиха на риск живота на много от пътуващите, на много българи, добави той. Цветков каза, че заради това си поведение тези служители ще понесат своята административна отговорност, но той ще настоява те да понесат и наказателна.

Вчера около 11.30 ч. на влизане в гара Септември дерайлираха трите последни вагона на бързия влак "Чайка" от Бургас за София. По първоначална информация причината е паднал капак на редуктора на локомотива, който е попаднал под колелата на третия вагон. Директорът на БДЖ Пенчо Попов, който бе на мястото на инцидента, заяви, че локомотивът е проверяван в неделя и най-вероятно става дума за некачествено извършен ремонт.

Цветков информира, че от днес е разпоредил тотална проверка на всички системи за безопасност на БДЖ, на качеството на извършените ремонти, на разпределението на отговорностите. Резултатът от тази проверка ще бъде готов следващите няколко дни, а в рамките на днешния ден ще стане ясно до какви нива се простира безотговорността.

"Ако за генералния директор на БДЖ Пенчо Попов се установи такава, той също ще поеме своята отговорност", заяви Александър Цветков.
Вчера Попов заяви готовността си да подаде оставка, ако се докаже организационна вина при инцидента на гара Септември, а не техническа.

По думите на транспортния министър дерайлиралите локомотиви са били със сертификат за безопасност, което показва, че натискът, на който БДЖ е подложен във връзка със сертифицирането, няма отношение към безопасността.

В проверката ще участват не само служители на БДЖ, но и от "Железопътна администрация", от инспектората на министерството и външни специалисти, уточни транспортният министър. По думите му състоянието на БДЖ е тежко не само финансово, то е тежко и технически, защото огромната част от вагоните и техническия състав са над 40 годишни. Това създава много проблеми, а те са не само технически, а и човешки, посочи Цветков.

Затова планът за преструктуриране на БДЖ включва много тежки мерки за дружеството и хората, които работят в него. Колкото и тежко и болезнено да е обаче това оздравяване, без него не може да минем, категоричен бе той.

"Наливане на пари в бездънна яма няма как повече да се случи", коментира министърът  и припомни, че БДЖ е изключително силно кредитозадлъжняло и има много повече кредити отколкото може да обслужва. "Именно затова е и тежкото му състояние. Затова и от 20 години дружеството върви надолу. Защото се взимат кредити и всички знаем как и за какво са похарчени", каза Александър Цветков.