Най-голямата американска верига магазини за търговия на дребно "Уолмарт" (Walmart) съобщи, че няма вече да излага козметични продукти за цветнокожи в заключени витрини.

Практиката предизвика вълна от критики в онлайн пространството, тъй като според мнозина по този начин се намеква, че на клиентите на този тип продукти не може да се има доверие, пише Ройтерс, цитирана от БТА.

"Уолмарт" уточни в имейл, че този модел на излагане се използва в десетина магазина от общо 4700 обекта в САЩ и е въведен, за да се попречи на крадци да задигат стоки като електроника, продукти за автомобили, козметика и продукти за лична хигиена.

Критиките към търговската верига са отправени в момент, когато САЩ са разтърсвани от протести срещу расизма след смъртта на афроамериканеца Джордж Флойд, причинена от бял полицай по време на арест в Минеаполис на 25 май.

Промяната в политиката на "Уолмарт" бе провокирана от репортаж на Си Би Ес на 8 юни, в който клиент на веригата се оплаква от тази практика, определяйки я като дискриминационна, в магазин в Денвър.

Много компании обявиха подкрепата си за общността на чернокожите и заделиха средства за борба с расизма.

Главният изпълнителен директор на веригата Дъг Макмилън каза, че компанията, заедно с фондация "Уолмарт", ще отпусне 100 милиона долара за създаването на нов център за расово равенство.