Средно по 200 коли на ден вдигат паяците в София,сочат данните на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за репатрираните автомобили през ноември. През почивните дни бройката на прибраните коли в наказателните паркинги спада с четири пъти, съобщава "Монитор".

За да си вземе шофьор колата, освен че трябва да заплати глоба за вдигането с паяк на стойност 60 лв., дължат и по 2 лв. на всеки час, в който колата им е прекарала на паркинга. До средата на миналата година от изоставени коли на наказателните паркинги натрупаните задължения към ЦГМ достигат 6 963 038 лв. От дружеството трудно успяват да открият стопаните на колите, а повечето от тях вече са забравили и за съществуването им. Ветеран на един от наказателните паркинги се оказва "Рено", което вече 10 години чака собственика си да го прибере. Автомобилът е натрупал задължение за разходи по принудително преместване и такса за отговорно пазене в размер на 68 230 лв.

За да се справи с проблема с неправилното паркиране, от общината закупиха през изминалата година още 10 нови паяци.

През 2018 г. Столичният общински съвет (СОС) гласува и разкриване на 5500 места зелена зона в четири района. С решението на общинарите платените места за паркиране в "Оборище", "Лозенец", "Възраждане" и "Красно село" заработиха от ноември. Обособяването им струва над 2,3 млн. лв., а очакваните приходи от ЦГМ от тях възлизат над 4,2 млн. лв. годишно. За пореден път СОС взе и решение да се отдадат на концесия спирките от градския транспорт. При избора на концесионер най-голяма тежест ще имат инвестиционното предложение и размерът на концесионното плащане - по 40%, а 20% ще носи срокът, който кандидатите предлагат, за да подменят всички спирки. Общата инвестиция в новия облик на съоръженията ще бъде до 18 млн. лв.