Търговците обжалват заповедите, съобщиха от КЗП. 

Единият от операторите отказва разтрогване на договорните отношения, ако клиентът му не подаде заявлението за прекратяване в обекта, в който го е сключил. Подобна уговорка не е залегнала в условията на оператора, с които потребителят се съгласява при обвързването си с търговеца.

Другият телеком пък принуждава потребителите да отправят типови предизвестия за прекратяването на контракта. Независимо, че общите условия на дружеството допускат писменото предизвестие да бъде подадено, както по образец, така и в свободна форма, на практика търговецът изисква от абоната си да попълни бланка, която се предоставя в търговските му обекти.

Освен това заявлението трябва да се подаде точно месец преди изтичането на договора, в противен случай той не се прекратява.

Тези действия на търговците неоснователно създават трудности на потребителите и представляват нелоялни търговски практики. КЗП е категорична, че те следва да бъдат преустановени.

В случай че съдът потвърди решенията на контролния орган, потърпевшите от действието на тези практики могат да претендират за обезщетения по съдебен ред.