Възстановено е движението в района на жестоката верижна катастрофа на магистрала "Струма". Разчистване на трасето продължи почти до полунощ, а трафикът тръгна отново малко преди 23 ч.

Във вторник сутринта повече от 30 автомобила се удариха. Един мъж загина - блъснал го тежкотоварен автомобил, докато опитвал да помогне на идващите коли да спрат, а 13 бяха ранени.

Причините за инцидента все още се изясняват.Прокуратурата е образувала две дела - едното за смъртта на мъжа, а второто - за причиняване на множество травми по непредпазливост.

От разпитите на свидетели става ясно, че два тира рязко са намалили скоростта. Именно в тях били първите удари - на идващите отзад автомобили. В района е имало мъгла и видимостта е била под 10 метра, разказват още свидетели на инцидента.

От болница "Свети Врач" в Сандански обясниха пред bTV, че в най-тежко състояние е 75-годишен мъж, който е настанен в реанимация на апаратна вентилация. Мъжът има травма на белия дроб и черепно-мозъчна травма.

77-годишна жена от Труд също е с черепно-мозъчна травма, има и счупени ребра. Тя също е настанена в реанимация.

42-годишна жена от Петрич е оперирана по спешност вчера от тежка външна фрактура. Други трима са настанени в хирургията с черепно-мозъчни и гръдни травми.

В здравно заведение в Петрич е настанена 55-годишна жена от Серес. Тя е в реанимация в тежко състояние.

От болницата в Сандански за домашно лечение вече са освободени 4 души.

Експерт: Къде са интелигентните табла по магистралите?

Мартин Костов от Института за пътна безопасност каза пред NOVA, че през последните два месеца са станали около 10 тежки верижни сблъсъка с 6 жертви.

"Ако интелигентните табла по магистралите работеха, щяха да се предотвратят по-сериозните последствия", каза още Костов.

На новия участък на АМ "Струма" между Сандански и Кресна има табела за ограничение на скоростта, на която пише "Приятен път!". Ограничението, изписано на табелата, е 140 километра в час. То не е било променено въпреки тежките условия за шофиране и ограничената видимост вчерашната сутрин. А при откриването на отсечката беше заявено, че това е интелигентна магистрала, т.е. тези табели трябва да се контролират от съответните институции. Това обаче не е станало.

Мартин Костов коментира още, че ако загиналият на "Струма" мъж е бил останал в колата си, вместо да се опитва да предупреждава идващите отзад шофьори за опасността, сега щеше да е жив.

"Този човек е постъпил доблестно, но по принцип е по-добре при подобен инцидент да останеш в автомобила", каза Костов.

Според експертът самата философия за грижата за пътната безопасност е сбъркана и всичко се стоварва на водачите. Агенция "Пътна инфраструктура" и "Пътна полиция" трябва да поемат здраво безопасността на пътя. Има нужда и от нова и адекватна нормативна база, категоричен е Костов.