От 1960 г. насам пушенето неотклонно губи популярност; спадът в броя на пушачите е линейна тенденция на повечето пазари. „Ако настоящите тенденции се запазят, до 2050 г. на много от важните тютюневи пазари пушенето ще е нулево“, пише Citigroup, цитиран от darikfinance.bg.

Според финансовите анализатори на американската банка обаче, споменатите тенденции били изключително дългосрочни и в настоящия момент нямало нужда да се реагира по какъвто и да е начин на тях. Печалбите на тютюневите компании са гарантирани поне до 2020 г., тъй като цените на тютюневите изделия се повишават.

Тютюневият бизнес има да реагира на някои по-непосредствени заплахи, като въвеждането на „голи пакети“, тоест премахване на така характерните визии на различните марки, което се прави с цел предотвратяване на детското тютюнопушене. Citigroup счита, че въвеждането на родови опаковки за цигари е възможно да се случи в Австралия, но в Европа това е невъзможно.

Още повече, според анализаторите това ще доведе до почти никакво, „учудващо малко“, изменение в броя на пушачите или в печалбите на компаниите. До по-чувствителни промени води забраната за пушене на публични места, която във Великобритания е намалила броя на пушачите с една пета. Междувременно Citigroup намали рейтинга си за акциите на Imperial Tobacco, British American Tobacco и Philip Morris International от „купувай“ на „дръж“, акцентирайки върху това, че не е ултра – песимист за бъдещето на сектора.