Загуба на рефлекси у пилотите е причината за инцидента с военния хеликоптер отпреди месец

Анатолий Величков: Военното министерство е предприело мерки за възстановяване на летателната годност на авиацията ни

Обратно в новината

Коментари - Загуба на рефлекси у пилотите е причината за инцидента с военния хеликоптер отпреди месец | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

1. Чудя се, каква ли е главната причина, българските пилоти да губят рефлекси ? 2. И още, колко точно часа нальот е имал този пилот през последната година ?? 3. А колко е нормативът от часове във въздуха, за такъв клас пилот ? Конграчулейшънс Борисов!!!!

Ами да излезе старият шеф на ВВС и да обясни - защо пилотите ни нямат подготовка?! Международното положение? Климатичните промени? Политиката на Тръмп и Путин?

1. Не летят достатъчно - няма на какво да летят 2. 1/3 от задължителното 3. 80 часа годишно - това е минимумът Тодорчо, от 7 милиона народ, 2.5 милиона са пенсионери, 1.5 милиона цигани, 1 милион деца, ученици и студенти Кой да плаща данъци, че да имат нальот, бе, мушмуле? В едната статия ревете, че купуват самолети, в другата, че нямат нальот. Дебили!

NA

Tова го знае всяко дете, както се казва. Всички знаем, че техниката е стара. Както, обаче, и всички знаем, че пари в България няма! Няма за здраве, няма за образование, няма квалификация.... за нищо няма! Трудно е да се приоритизира кое е по-спешно! Но аз бих сложила образованието и здравето с поне 50 позиции пред армията и МВР. И то не защото не разбирам важността им, а защото няма никаква показана реална полза от тях! В една книга автора беше написал: Военните и полицаите само искат пари: за униформи, заплати и обучения. Дали е така? Разбира се зависи от гледната точка. Убедена съм, че хората в тези две системи виждат нещата различно, но трябва да се опитат да видят как изглеждат в очите на обществото! Убедена съм, че ако обществото вижда реална полза от тяхното съществуване ще ги подкрепи! До тогава тези нещастни случаи просто ще се множат и ще загиват хора! Невинни при това!

нашите пилоти са едни от най добрите изобщо в света!

Както винаги този дето неможе да се защити е виновен:((( Ами тогава за какво ги наградихте като сега ги изкарвате некадърни да пилотират, защото като нямаш рефлекс за това значи си негоден да го вършиш????

Беше ясно от момента на катастрофата. Няма бюджет дори за керосин, какви ремонти бълнува Шкембе войвода? Въобще какви достойнства има това лице, да бъде министър на отбраната?

Овчи, вместо да се купува нова техника, не е ли по добре парите да отидат за подръжка на старата и за нальот? За какво ми е нова Ес класа 63 АМГ, като нито имам пари да я застраховам, нито да я подържам, нито да я карам, нито ми отива на фасона? Да седи в гаража да си я лъскам? Не е ли по добре да си карам 10 годишната Тойота, но да я подържам в пълна изправност и да си я пълня редовно с гориво? Да, ам не, защото като се купува техника има голеееееееми комисионни, а от нальотите не може да се открадне и стотика.

Воеводо, това не е като да лежиш на масала и да похапваш македонска наденица... Що не си вдигнеш дебелия задник и не се пренесеш в приказките като Волен Сидеров.

Липсата на пари идва от данъкоплатците, не от Министъра, който и да е той. Освен да ги извади от джоба си.

Да бе , на теория ! нашите пилоти БЯХА ДОБРИ , но това беше отдавна когато ИМАХМЕ САМОЛЕТИ И ТЕ ЛЕТЯХА. Сега имаме генерали , чиновници , и приземени машини, да не се заблуждаваме - НЯМАМЕ ПОДГОТВЕНИ И НАТРЕНИРАНИ пилоти !

NA

"Липсата на пари идва от данъкоплатците" т.е. българите са лоши данъкоплатци?

Пари ото данекоплатецът има, ама министритие много калпави и неграмотни, и не знаят какво да правят с парите. п.п. А килипира първо гледат !!!

Бохо, тъпият ти пример е показателен за овчия ти мозък. Можеш да летиш на селскостопански самолет, ако искаш. Но за да имаме авиация, ни трябват нови военни самолети, не аграрни. Каква е ползата на летиш на 60 годишен самолет - не можеш да управляваш нов, а стария го свалят с плюнка. Само гориво хабиш. Че си тъп е ок, но че толкова държиш да го покажеш е странно.

не си летял скоро затова така си мислиш....

Само дето пари има ама НЕ са за данъкоплатците и работягите а за такива многобройни търтеи из министерства, комисии, групи, парлама и още много незнайни реално нароени да хапват от държавния бюджет...

Рефлекс се създава с огромно число летателни часове, каквито днешните ни пилоти нямат. Така че, няма и какво да загубят...

Като няма никаква полза от тях, защо при бедствия и аварии все до армията опираме, госпожо "много знаеща"?!? Наясно ли сте, че при горски пожар до 14-ната минута излитат именно тези хора, за да анализират обстановката и чак след това се задействат всички останали?!? Като затънете в преспите и виелиците посред зима кой ви спасява?!? Като се осерат политиците и видят зор по границата кого пращат там?!? Армията! А на армията мястото й НЕ Е на границата! И понеже подозирам, че и това не знаете, Ви препоръчвам да прочетете и едни други книги!

А имат да дадат 1 милиард за стари и ненужни кораби, а нямат няколко милиона за поддържане на техниката и летателната годност на летците? Въпроса май опира до приоритети.

не парите идват от крадливите политикани , те / парите / са заложени в бюджета и за тази мижава армия са повече от достатъчни. Много се краде ! Много са чантаджиите ! ВВС имат повече генерали от колкото летящи машини ! Погледнете истината в очите !

Доста старнно обяснение. Някой сведущ може ли да обясни как точно се губят рефлексите до такава степен че да се стигне до човешки жертви? Какви обективни данни и факти са необходими в подкрепа на такава теза? Не бях шофирал два месеца и след това седнах отново зад волана, Имаше известна разлика, рефлексите ми не не бяха същите, но карах по бавно и внимателно и нямах проблеми, камо ли сериозен инцидент. Дали пък не е най-лесно да обвиняват тези които ги няма и не могат да се защитят?

NA

Толкова злоба на едно място! Не са ме спасявали, това със сигурност! И имате право да не споделяте мнението, но нямате право да нападате по начина, по който го правите! Писането ви показва само, че сте злобна личност с доста комплекси! Съжалявам Ви и Ви пожелавам усмихнат ден!

Защото има приказка "за мъртвите или добро или нищо" , не ровете костите на момчетата с политически цели.

Рефлекси, а летяха над София на Армията. Тогава имаха рефлекси.

Шкембал, ти може да си министър само на кебапчетата.

Според мен, ако министърът не беше от мафията, задника щеше да му е подпален яко! Ненчев го съдиха, без да има падал хеликоптер, при каракачанов паднаха 2 и ПРОБЛЕМ НЯМА!!!!!!!!!!!!!!!!!

на Георгьовден

ма защо изобщо го пишете това, то беше нарисуван гол! В БГ е така - винаги умрелият е виновен или най- ниското изпълнителско ниво, началниците никога не са виновни. ЗА това сме и на това дередже...

Трябва ти на гол тумбак чифте пищови ама само да плашиш гаргите. С кого ще воюваш с тези военни самолети бе, олигофрен? С Русия, с Турция, с Америка? Нали ако плювнат ще те удавят заедно с пикливата ти военна техника, ама дай ако може комисионните да вървят.

Карал ли си някога самолет (вертолет), и не ми го сравнявай с автомобил.

я да излезе московския пудел и да каже той като беше генерал във ВВС допреди година и половина защо не ги е подготвил пилотите и колко часове им е давал нальот! не само да търчи при овцевъдите да търси кусури на другите! Щото колкото са я свършили ветеринарните слуби с чумата, толкоз я е свършил и той! Тя цялата ни работа е такава, ще кажа с мъка : БЪЛГАРСКА РАБОТА!

Ми тогава да нямаме армия и авиация, бе! Това ли роди гнилоча в главата ти?

Това е обективен медицински факт. Пилотите, дори и на хеликоптери поддържат съвкупно качество от рефлекси, физическа издръжливост, бързина на взимане на правилно решение /до степен на автоматизъм/. Установено е, че долната граница за пилот е от порядъка на 80 до 120 часа. Това е минимум, ако реално трябва да е 2,3 пъти повече. Е, загиналите момчета са били с 15 часа. Като си дадеш сметка, че те са били налетяни основно покрай парада, може да се запиташ - а за какво са ни изтребители за милиарди, когато няма да има пари за гориво?За какво са ни фрегати, които нямат въоръжение? За какво са ни Су-25, когато няма армия, която да поддържат и изтребители, които да ги охраняват? Военните са много жалки като тръгнат на учение с 50 годишни зилове и чавдарчета... За какво ти е такава армия? Тя оправдава само едни комисионни и командировки за тесен кръг лица. Да им дадат от бюджета 200 млн на ръка и да закрият тази армия - ще спестим милиарди.

Малък самолет да, вертолет не. И не е близко до ума че ако знаех отговора едва ли щякх да задам въпроса?.

Кой определя парите за армията - правителството или генерала? Значи всички са виновни, само не и онези, дето са начело последните 10 години? Я пак си помисли

Как ли не се сложиха на новите биг брадъри , какво ли не разградиха, ракети нарязаха, летища направиха на голф игрища, накараха ги по бившите приятели и освободители да плюят и сега за награда ги оставиха пак каквото е останало от старите приятели и нови врагове да стягат уж армия да имат. И ако не дай боже нещо се случи, нали вие ясно кой пак ще ни спасява?

Който има пари, има армия, авиация, ВМФ, коли, жени, какво ли не още. Който няма, духа супата.

Кой определя необходимостта от пари по различните пера на бюджета?

Ако знаех, че това ще родиш не бих ти писал "Я пак си помисли". Моля те повече не се напъвай.

ChatGPT

Ама разбира се, че пилотите са виновни! Няма начин да е от техниката дето е на 30 години

Когато загинат пилотите те са виновни, ако дори само един остане жив и потрошен виновни са техниците. Набийте си го в главите. Сега от последното изказване на военния министър следва да върнат званията дадени им посмъртно и да ги разжалват за мърливо каране на чопъра. Тази каша я забърква Каракачанов (-) не приемам. Между другото още вечерта след катастрофата той каза, че е технически дефект и пилотите са герои, сега чуваме точно обратното. Факта, е че по време на този министър успяха да счупят 2 хеликоптера, да убият трима пилоти и още трима да ранят.

Виновни са тези заради които пилотите са загубили рефлексите си. Обаче като си дадеш сметка, че сме стигнали до момент в който Шкембе войвода е министър на отбраната, Винкела е заместник премиер, Болен е председател на парламентарна група, физкултурник осъден на две инстанции е председател на най-голямата парламентарна група, премиер е бивш охранител на Тато, а лидер на опозицията е волна пеперудка кацала по разни бивши премиери с различни политически окракси, дейно участвала в посткомунистическия грабеж воден от завършилия политикономия "демократ", известен с криминаланта си приватизация в полза на кръга Олимп. То какво друго да очкаваш?!

От тва, което хванах, когато падне западен хеликоптер, виновна е техниката и скапаната машина, когато падне руска тенекия, виновен е пилотът!!!! Скапани проимти мозъци.

Ми купете им симулатори на WIN. Да не губят рефлекси.

Ами както прехвърчат по парадите и ако там загубят рефлексите си...какво правим, що народ ще си отиде преждевременно..или тогава ще е тероризъм???

До Джуган: Не знам колега, наистина не мога да кажа, за средно тежък вертолет като Ми-17, 900 часа нальот дали са много или малко. Само знам, че вертолет се кара МНОГО ТРУДНО и съвсем не е като самолета. Може би за възстановяване на летателни навици на такова ВС е необходимо повече време.

Не закачайте пилотите !!!

Пилотите са виновни , че им свършила нафтата :)

Най-лесното е да се обвинят пилотите, че нямали рефлекси, а виновните за това им състояние се крият зад тези думи. Как ги допуснаха да се качат на този ковчег, след като нямат рефлекси и защо. Тези хора /пилотите/, знаейки рисковете от малкото часове нальот все пак са изпълнявали мисия, наредена им отгоре. Рискували са и живота си, за да изпълнят разпореждането на висшестоящите, които нехаят за състоянието на авиацията и пренебрегват разума. При всеки инцидент се хвърля вината на пилотите, говорят се какви ли не неща, а всъщност виновните си измиват ръцете и се крият зад паравана на пострадалите и загинали, защото така е по-лесно, така им е по-изгодно. Има случаи и на спасени хора, въпреки малкото летателни часове, и благодарение на трезвата и ясна мисъл, и рефлексите на пилота, като вместо да получи благодарности, че е направено и невъзможното за спасяването на човешки животи, и е реагирал адекватно при възникналата ситуация, управляващите и началниците му с лека ръка се опитаха да го изкарат най-черния човек, най-големия престъпник, опитаха се да съсипят живота му. Е, не успяха в тази си наглост. Не се даде гласност за случая, защото не им е изгодно и защото ги е срам да си признаят грешките. Лесно е да прехвърлиш вина другиму, но е трудно да признаеш своята. Виновни сме, че сме стигнали дотук. Виновни сме, че сме си избрали неподходящи и неуки хора да ни управляват, че нехаем, и всеки гледа той да е добре. Не се търсят причини, а най-лесното е да обвиняваш, без да се замисляш каква е твоята ролята за това. Жалко, много жалко.

"Загуба на рефлекси у пилотите е причината за инцидента с военния хеликоптер отпреди месец" - да бе, и един мармот завива шоколад в станиол.